Uansvarlig og nu er tvivlen kommet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.097 visninger
5 svar
5 synes godt om
24. april 2020

Emma3101

Vi står med en positiv test og er 5+2 i dag. Var nede for at få abort pillen i dag, men blev så meget i tvivl. Har en datter fra august 18, så hun vil være lidt over 2 år til den tid.

Vi ved virkelig ikke om vi vil beholde. Jeg synes det er så uansvarligt at vi ikke har passet bedre på. Jeg regnede på min cyklus og taster alt ind, så lige siden datteren kom, har min cyklus faktisk være stabil og gået godt. Men nu fuckede den op i det. Jeg står med nyt job som kræver meget oplæring. Vi har et ægteskab som har kæmpet meget for at opretholde kærligheden, da datteren græd i 4 måneder og sover stadig ikke igennem. Alt har været rutine og hverdag så vi har haft vores gnidninger og talt meget om at vi skal bruge tid sammen. Det vil så nok glippe lidt når den lille kommer. Pladsen i lejligheden er lidt lille og her er så lydt. Så tænker at den lille vil vække datteren når hun nu sover så dårligt ��‍♀️ det positive er at de får glæde af hinanden, vi har snakket om 2 børn, men ikke været sikre på at vi ville have en mere. Mange siger det er godt at få det overstået med den dårlige søvn osv.

Synes det er svært så vil høre hvor mange der har fået abort fordi det ikke var planlagt og bare ikke passede ind. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2020

2018mor

Emma3101 skriver:

Vi står med en positiv test og er 5+2 i dag. Var nede for at få abort pillen i dag, men blev så meget i tvivl. Har en datter fra august 18, så hun vil være lidt over 2 år til den tid.

Vi ved virkelig ikke om vi vil beholde. Jeg synes det er så uansvarligt at vi ikke har passet bedre på. Jeg regnede på min cyklus og taster alt ind, så lige siden datteren kom, har min cyklus faktisk være stabil og gået godt. Men nu fuckede den op i det. Jeg står med nyt job som kræver meget oplæring. Vi har et ægteskab som har kæmpet meget for at opretholde kærligheden, da datteren græd i 4 måneder og sover stadig ikke igennem. Alt har været rutine og hverdag så vi har haft vores gnidninger og talt meget om at vi skal bruge tid sammen. Det vil så nok glippe lidt når den lille kommer. Pladsen i lejligheden er lidt lille og her er så lydt. Så tænker at den lille vil vække datteren når hun nu sover så dårligt ��‍♀️ det positive er at de får glæde af hinanden, vi har snakket om 2 børn, men ikke været sikre på at vi ville have en mere. Mange siger det er godt at få det overstået med den dårlige søvn osv.

Synes det er svært så vil høre hvor mange der har fået abort fordi det ikke var planlagt og bare ikke passede ind. 

Jeg har aldrig fået en abort, så det kan jeg ikke svare på. MEN jeg ville til enhver tid prioritere den familie jeg har NU, fremfor endnu et barn. Tænk hvis din datter skal vokse op i en skilsmissefamilie, fordi I vælger at beholde barnet frem for abort. Det kan godt være at I har været uansvarlige og ikke brugt prævention, men det kan altså også være uansvarligt ikke at få en abort, hvis set vil ødelægge din datters familie. 

Anmeld Citér

24. april 2020

AnoMor

Emma3101 skriver:

Jeg fik en abort i 2013. Fordi tidspunktet bare var rigtig dårligt. Har aldrig fortrudt den eller været ked af det over at få den foretaget. For vidste det var det rigtige valg. 

vi havde godt nok ikk andre børn dengang. Men hvis jeg stod i din situation udfra hvad du fortæller. Så ville jeg ikke tøve en enkelt gang om abort var det rigtige valg. 

Anmeld Citér

25. april 2020

Janet1989

Hvis du ikke har overskud nu, så får du det ihvertfald heller ikke når nr 2 kommer! 

de basale ting skal være i orden først... 

Anmeld Citér

25. april 2020

Zhenzi

Det har jeg i februar. Jeg var 5+5. Og nej det passede ikke ind. Boligen var for lille, min jobsituation ustabil og første barn er 10 år. Så det var den anden vej rundt. Jeg synes, at den store er for stor (og  selvhjulpen) og jeg ikke helt orker at starte forfra igen. Jeg har ikke haft fysiske eller psykiske men, men var også meget afklaret. 

Anmeld Citér

25. april 2020

MT_2011

Det vil højest sandsynligt tage endnu mere på forholdet og chancen for at det går helt galt er stor. Når overskuddet er lille i forvejen og forholdet ikke går så godt, så er det absolut ikke en god ide med et barn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.