Eksperthjælp: Stadig bananform trods behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.479 visninger
0 svar
0 synes godt om
23. april 2020

Kari Skovmand

Jeg fødte min søn den 9/3-20 ved kejsersnit, da han har ligget med numsen nedad. Efter sundhedsplejersken havde været på besøg, mente hun at han havde en låst nakke og at han ligger i bananform. Hun mente derfor, vi skulle opsøge en kiropraktor. Nu har vi været til tre behandlinger.
Jeg synes, han bevægelser med hovedet er blevet bedre. Han er mere bevægelig end før. Dog søger hovedet stadig lidt til den ene side, så han kommer til at ligge som banan. Jeg er godt klar over, at man altid har en favorit side. Men hovedet drejer altså stadig lidt “bagover”. Et andet symptom er, at han vrider sig bagover med hovedet og overkroppen: især når han skal skiftes. Ligeledes døjer han med Meget luft i maven og presser en del uden effekt, nogen gange. Men han er ikke tilstoppet.
Jeg er glad for at behandlingerne har hjulpet lidt, men jeg ved ikke om vi skal gøre mere her (pga bananform). Vi får først sundhedsplejersken på besøg en gang i maj - så derfor henvender jeg mig her.

På forhånd tak
Nina

Karis svar

Kære Nina!

Først og fremmest TILLYKKE med jeres lille nye søn!

Og tak for din henvendelse. Jeg skal beklage svartiden, der er gået Corona travlhed i den, i forhold til at lukke vores egen klinik mere op...

Hvad siger den behandlende kiropraktor selv? Er I afsluttet? Min egen erfaring er, at når der er tendens til, spædbarnet ikke kun søger til en bestemt side, men også bagover med nakke og ryg, så skal der flere behandlinger til, en hvis det "kun" er en favoritside. Så i mine ører lyder det som om, I er igang med en effektfuld behandling, men at han blot endnu ikke er færdigbehandlet.

Alternativt kan I overveje, om det kan være en idé at supplere med zoneterapi, hvis fornemmelsen er, han samtidig er generet fra maven. Jeg skal dog lige sige, at jeg faktisk ikke ved, om zoneterapeuterne også har fået lov at åbne op igen? Men mon ikke de har, når massørerne har fået lov ;-)

Jeg oplever selv, at de børn jeg behandler nogle gange har 2 problematikker, der ikke nødvendigvis hænger sammen, og dermed ikke nødvendigvis kan løses gennem den kiropraktiske behandling alene - nemlig 1) et nakkeproblem og 2) et mavetarm-problem. I disse tilfælde anbefaler jeg ofte zoneterapi som supplement til mine behandlinger.

I forhold til maven kan det også være en idé at give mælkesyrebakterier, hvis han ikke allerede får det gennem sine D-dråber.

Jeg håber, det giver dig nogle svar, ellers er du meget velkommen til at skrive igen.

Held og lykke med det hele!

Bedste hilsner

Kari

Kari tilbyder grundig undersøgelse, kiropraktisk behandling og vejledning af ovennævnte problemer. Hun har klinik i Kolding, men har et godt kendskab til andre børnekiropraktorer rundt om i landet, og kan derfor henvise til en kiropraktor tæt på dig.

Se Karis hjemmeside: FlicFlac.dk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.