Udlejer går ind i have

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

968 visninger
7 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. april 2020

Anonym trådstarter

Jeg og familien er lige flyttet til en ny lejebolig her 1. Marts, og vores udlejer er en ældre sød mand samt hans svigersøn.. Udlejeren er som sagt ganske sød, men han forstår ikke helt reglerne åbenbart.. Nu har vi to gange oplevet, at han pludselig uden varsel eller andet står i vores have og spreder gødning.. 

Og dette må han jo ikke uden varsel, men åh vi aner virkelig ikke, hvordan vi skal sige det til ham uden at gøre os uvenner med ham.. 

Har I nogle gode råd til, hvordan man kan sige det på en virkelig pæn måde, så han på ingen måde bliver sur over det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2020

drabo

Profilbillede for drabo

i kunne jo starte med bare at sige - Det er dejligt du hjælper med at holde haven pæn, men vi har det ikke så godt med at der pludselig går fremmede mennesker i vores have, så vil du ikke være sød lige at give besked inden du kommer i fremtiden.

Tænker ikke jeg ville begynde med regler medmindre han ikke forstår en sød henvendelse - måske dem der boede der før ikke havde problemer med det eller han bare ikke lige tænker over det.

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym

Flere og flere udlejere passer de grundlæggende sager i en have snart fordi det ofte bliver misligholdt af lejere. 

Såsom græs slåning passer visse udlejer også og flere skriver det også i kontrakten.

Men ville pænt sige at i kan godt lidt at blive ringet op når han har ærner i haven.,

Jeg kender flere hvor haven er direkte ødelagt fordi de ikke blive passet end ikke slået med en plæneklipper. Og det tager lang tid at få pænt igen.

Måske det han har prøvet. 

Anmeld Citér

22. april 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville bare sige til ham at det er dejligt han gør noget ud af at holde ejendommen pæn, men nu hvor det er så dejligt vejr vil i gerne ville have besked om at han kommer så i ikke står i bar røv i haven når han dukker op  

Lidt humor og glimt i øjet kan næsten ingen blive stødt af og han er sikkert heller ikke selv interesseret i at stå i en akavet situation  

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym trådstarter

Det er super gode forslag, I alle har.. Problemet er bare, at vi ikke rigtigt møder ham ellers.. Så enten skal vi vente til han kommer igen en dag, eller også skal vi ringe til ham.. Og han virker bare lidt som den type, der hurtigt kan blive fornærmet .. 

Vi har dog det skrevet ind i kontrakten, at vi skal sørge for, at haven står pæn og klippet, så det var bare det med gødning, som han kommer og spreder.. Og det er også fint nok (selvom jeg dog er lidt nervøs med både to katte og et lille barn), men vi kunne nu godt tænke os at vide det på forhånd.. Det sker da, at vi enten står nøgne i stuen, eller at vi har sex i stuen, når nu kæresten er hjemme.. Og vi har ikke fået købt gardiner endnu, da vi gerne ville ud og kigge på nogle bestemte (og ja så kom Corona).. 

Anmeld Citér

22. april 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Det er super gode forslag, I alle har.. Problemet er bare, at vi ikke rigtigt møder ham ellers.. Så enten skal vi vente til han kommer igen en dag, eller også skal vi ringe til ham.. Og han virker bare lidt som den type, der hurtigt kan blive fornærmet .. 

Vi har dog det skrevet ind i kontrakten, at vi skal sørge for, at haven står pæn og klippet, så det var bare det med gødning, som han kommer og spreder.. Og det er også fint nok (selvom jeg dog er lidt nervøs med både to katte og et lille barn), men vi kunne nu godt tænke os at vide det på forhånd.. Det sker da, at vi enten står nøgne i stuen, eller at vi har sex i stuen, når nu kæresten er hjemme.. Og vi har ikke fået købt gardiner endnu, da vi gerne ville ud og kigge på nogle bestemte (og ja så kom Corona).. 

I forhold til god kommunikation og at I er nyindflyttede, ville jeg vente til problemet opstod igen. Gå ud i haven og lad ham vide at hans “arbejde” er værdsat, men at I gerne ser han giver et kald inden, I kunne jo også(coronatid undtaget) have haven fuld af folk til grilldag eller lignende. Ligge og sole sig fx eller ja, stå nøgen i stuen. 

Anmeld Citér

22. april 2020

Soonmom

Men hvis I skal vedligeholde haven, så skal han da ikke sprede gødning? - jeg var blevet godt tosset for det er da ret farligt, hvis han har været og sprede gødning uden I ved det og I så går ud i haven med jeres barn, der spiser af græsset

Anmeld Citér

22. april 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Men hvis I skal vedligeholde haven, så skal han da ikke sprede gødning? - jeg var blevet godt tosset for det er da ret farligt, hvis han har været og sprede gødning uden I ved det og I så går ud i haven med jeres barn, der spiser af græsset

Det ville jeg også mene, men det er åbenbart noget, som han gør i alle haver.. Og det er også fint nok jo, men jeg kunne da også godt tænke mig at vide, HVAD det er, han spreder i haven.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.