Corona test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
5 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2020

Anonym trådstarter

Hej!

Siden starten af min graviditet har jeg døjet med mine slimhinder i hals og næse og fra oktober til slut februar har jeg været forkølet og on/off haft hoste og slim i halsen. Nu er fokølelsen væk men jeg døjer meget med slimhinderne. Min hals bliver øm når jeg får bare lidt træk og jeg bløder i næsen. Derudover har jeg stadig on/off slim i halsen morgen og aften. Nu er jeg så også begyndt at have problemer med at maven og de store bryster trykker på lungerne når jeg ligger ned og det piber i halsen når jeg trækker vejret. Det er værst om aftenen når maven er størst. Jeg har været isoleret siden Danmark lukkede og ingen af de få jeg har været i kontakt med er syge. Burde jeg snakke med lægen om at blive testet eller sige det når jeg skal føde. Er 99% sikker på det ikke er Corona. Jeg er 39 uger henne. Hvordan forgår det hvis jeg kommer ind og skal føde og oplyser dette og de mener jeg skal testes? Isoleres jeg så eller hvordan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2020

MEF

Jeg ville ringe til din læge og se om du kunne blive testet! Primært fordi jeg forestiller mig at fødselsforløbet bliver noget mere kompliceret hvis du kommer ind uden at blive testet. Jeg tror ikke du har det, men hvis du har symptomerne skal de behandle dig som Corona mistanke...

Anmeld Citér

20. april 2020

Baby17

ej stop.

Du skriver jo selv at du har haft disse symptomer siden oktober? 

Selvfølgelig har du højest sandsynligt ikke covid.

Hvis du fortæller sundhedsfagligt personale om dine "symptomer" - uden at nævne hvor længe det har stået på, bliver du efter alt at dømme testet. Men hvad kan du bruge det til hvis du alligevel føler dig sund og rask og er sikker på du ikke har det? 

Anmeld Citér

20. april 2020

Anonym

Stop. Lad være at brug ressourcer på det som andre med mere brug for det kan. 

du siger selv det har stået på siden oktober, og st du har været isoleret siden Danmark lukkede ned. 

Så der er intet belæg overhovedet for covid-19 hos dig

Anmeld Citér

20. april 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Umiddelbart vil mit gæt være, at det er spild af tid at teste for corona hos dig lige nu. Måske kan det bruges til noget i forbindelse med din fødsel, hvis du føder i dag eller i morgen, men føder du f.eks. først om en uge eller 2, vil en test i dag ikke kunne bruges til noget til den tid.

Anmeld Citér

20. april 2020

Anonym trådstarter

Baby17 skriver:

ej stop.

Du skriver jo selv at du har haft disse symptomer siden oktober? 

Selvfølgelig har du højest sandsynligt ikke covid.

Hvis du fortæller sundhedsfagligt personale om dine "symptomer" - uden at nævne hvor længe det har stået på, bliver du efter alt at dømme testet. Men hvad kan du bruge det til hvis du alligevel føler dig sund og rask og er sikker på du ikke har det? 

Nemlig. Det er også mere mht. sundhedsfagligt personale og fødslen. Og netop derfor jeg ikke har nævnt det for lægen. Jeg har på intet tidspunkt haft feber eller lign. Så ja jeg er sund og rask. Men man må jo nærmest ikke rømme sig mere før man er under mistanke. Hvis det bliver værre tænker jeg at tage fat i lægen men nok mere fordi det ikke er rart når der sidder noget på luftvejene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.