Anoskopi, hvad er behandlingen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.791 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. april 2020

Anonym trådstarter

Jeg skal have foretaget sådan en. 

Og der står i min indkaldelse af hvis der skal behandling til så kan det være smertefuldt, men hvad kan behandlingen være?

Evt en læge her som kan forklare ret præcist, eller nogle der selv har fået det undersøgt. 

På forhånd tak. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2020

nanan78

Profilbillede for nanan78

En anoskopi er en undersøgelse af endetarmen, hvor man indfører et plastikrør med lyskilde. Afhængig af problematikken vil man kunne udføre behandlinger, F.eks afsnøring af hæmorider eller vævsprøver. Selve undersøgelsen er rimelig hurtig, men ikke super rar.

Anmeld Citér

19. april 2020

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

En anoskopi er en undersøgelse af endetarmen, hvor man indfører et plastikrør med lyskilde. Afhængig af problematikken vil man kunne udføre behandlinger, F.eks afsnøring af hæmorider eller vævsprøver. Selve undersøgelsen er rimelig hurtig, men ikke super rar.

Men jeg tænker bare det jeg hsr føler jeg selv mærkes ret slemt og ikke ngpet man bare lige fjerner ��

Masser af små hudflapper omkring endetarmen som føles som de revner en gang imellem og en gang imellem temmelig meget blod efter afføring. 

Det er gener efter graviditet. 

Jeg er bare bange for de vil til at evt skære væk den dag �� det kan jeg ikke lige magte ikke at være forberedt på. 

Anmeld Citér

19. april 2020

nanan78

Profilbillede for nanan78

Hvis det kan behandles ved samme lejlighed gør man selvfølgelig det.

Anmeld Citér

19. april 2020

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Hvis det kan behandles ved samme lejlighed gør man selvfølgelig det.

Også ved feks at fjerne hudflapper ved at skære dem væk feks? Det kræver vel bedøvelse. Man kan da ikke skære sådan noget væk uden ��

Anmeld Citér

19. april 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Også ved feks at fjerne hudflapper ved at skære dem væk feks? Det kræver vel bedøvelse. Man kan da ikke skære sådan noget væk uden ��

Du skal nok blive lokalbedøvet. Bare rolig! 

Anmeld Citér

19. april 2020

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Jeg blev først indkaldt til en forundersøgelse, og derefter selve operationen. 
Jeg tror, at proceduren kan være forskellig fra sted til sted, men du skal nok blive bedøvet inden de fjerner noget. 

Anmeld Citér

19. april 2020

Anonym trådstarter

Matsør skriver:

Jeg blev først indkaldt til en forundersøgelse, og derefter selve operationen. 
Jeg tror, at proceduren kan være forskellig fra sted til sted, men du skal nok blive bedøvet inden de fjerner noget. 

At du under lokal bedøvelse eller fuld narkose?

Hvor slemt var det ved dig, altsår det der skulle fjernes. 

Anmeld Citér

19. april 2020

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

At du under lokal bedøvelse eller fuld narkose?

Hvor slemt var det ved dig, altsår det der skulle fjernes. 

Jeg havde en stor marisk. Den blev fjernet i lokalbedøvelse, og det gjorde ikke ondt overhovedet - jo lige da de lagde første stik af bedøvelsen. Resten mærkede jeg ikke.

Det første døgn efter blødte det en del, og det var ikke sjovt at gå på toilettet, men det blev relativt hurtigt bedre. Jeg brugte smertestillende i 1,5-2 uger og det holdt op med at bløde og væske indenfor de 6 uger, de skrev i deres brochure. 
Desværre kan det stadig springe op og bløde lidt/væske, og derfor skal jeg til tjek hos egen læge. Men regner med at få en creme, som man også giver ved almindelige rifter “deromme”...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.