Skippe eftermiddagslur 10 mdr. gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.525 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2020

Anonym trådstarter

Hej med jer

Vores søn er i slutningen af et tigerspring, han er 10½ måned gammel.

Ved ikke om problemet kan skyldes tigerspringet? Han vil i hvert fald pludselig først sove eftermiddagslur meget sent.

Han har altid haft nemt ved at falde i søvn og har i lang tid sovet et en lang formiddagslur og en ok lang eftermiddagslur.

Men nu vil han lige pludselig ikke sove eftermiddagslur mere. Han protesterer voldsom med skrig og skrål, hvis vi ligger ham i barnevognen ved 14-15-tiden, som vi plejer. Vi kan først få ham til at sove ved 16.30-tiden, hvilket betyder vi er nødt til at vække ham efter knap 1 time, for at han kan sove om natten.

(formiddagsluren soves fra ca. 9.30 og et par timer frem. Han står op ved 6-7 tiden om morgenen og puttes ved 19.30-20 tiden).

Hvad gør vi her?

Nogle dage har han bare skippet eftermiddagsluren, men så er han jo frygtelig træt resten af eftermiddag og om aftenen, og kan knap nok sidde med ved aftensmadsbordet (med sine 2 store søskende) kl. 18.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2020

Carina:-)

Her droppede vi de 2 lure omkring den alder - og så puttede jeg kl 11 .30  istedet for - hvor de så sov min 3 timer . 

Så tidlig frokost kl 11- ren ble og godnat. - sove til ca 14.30 - 15 stykker 

Og i seng for nat kl 20 .

Det fungerede fint for alle mine 

Anmeld Citér

18. april 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej med jer

Vores søn er i slutningen af et tigerspring, han er 10½ måned gammel.

Ved ikke om problemet kan skyldes tigerspringet? Han vil i hvert fald pludselig først sove eftermiddagslur meget sent.

Han har altid haft nemt ved at falde i søvn og har i lang tid sovet et en lang formiddagslur og en ok lang eftermiddagslur.

Men nu vil han lige pludselig ikke sove eftermiddagslur mere. Han protesterer voldsom med skrig og skrål, hvis vi ligger ham i barnevognen ved 14-15-tiden, som vi plejer. Vi kan først få ham til at sove ved 16.30-tiden, hvilket betyder vi er nødt til at vække ham efter knap 1 time, for at han kan sove om natten.

(formiddagsluren soves fra ca. 9.30 og et par timer frem. Han står op ved 6-7 tiden om morgenen og puttes ved 19.30-20 tiden).

Hvad gør vi her?

Nogle dage har han bare skippet eftermiddagsluren, men så er han jo frygtelig træt resten af eftermiddag og om aftenen, og kan knap nok sidde med ved aftensmadsbordet (med sine 2 store søskende) kl. 18.

Nu kan jeg ikke fortælle om det vil virke for jer. 
men omkring 10 mdr skippede vi eftermiddagsluren. Så fremrykkede vi formiddagsluren til kl 11 og helst 11.15. Det var det bedste for os. Vores datter har altid sovet godt om natten, men aldrig godt om dagen. Da hun blev 2 måtte vi også kæmpe med middagsluren og tit gik jeg i flere timer med hende, så vi skippede den tidligt. De dage hun faldt i søvn til middag sov hun først kl 23 om aftenen. 

Anmeld Citér

18. april 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er ret almindeligt at man omkring den alder begynder at rykke formiddagsluren til lidt senere og skipper eftermiddags søvnen  

Anmeld Citér

18. april 2020

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar, som jeg er ret overrasket over.

Har læst lidt om det på nettet, og hende Helen sundhedsplejerske skriver at det er meget sjældent at børn under 12 måneder er klar til at skippe lur nr. 2. Og at man skal prøve at rykke hele programmet og lure lidt tilbage på dagen, så eftermiddagsluren ikke ligger for sent.

Og netop derfor har vi rykket formiddagsluren fra ca. 9.30-10 til kl. 9-9.30. Og hun falder i søvn med det samme, uden protester, når vi lægger hende ud ved 9-tiden.

Men det kunne da godt være at vi istedet skal tænke i én lur og så begynde at putte hende til den lur ved middagstid istedet...

Anmeld Citér

18. april 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB

Mine børn har også sovet én lur fra den alder.. 

fra ca 11.30-12 til 15 tiden. 

Anmeld Citér

18. april 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

I den alder sov vores datter kun én lur.. Men det er dog normalt, at de sover to lure der, men det er formiddagslur og middagslur

Anmeld Citér

18. april 2020

A38

Min datter gik også over til en lur omkring den alder. Vuggestuen mente også at det var for tidligt, men alligevel sov hun cirka 10-13 og nægtede at sove om eftermiddagen. Efter noget tid fik vi rykket luren til 11.30, og sådan har hun sovet indtil da. Nu er hun snart 2.

Anmeld Citér

18. april 2020

Soonmom

Min datter mønster:

Står op ca kl. 6

Første lur: 8:30/9:00-10:00

Anden lur: 12/12:30-13:30/14:00

Puttes kl 18:30

Hun er 9 mdr.

Mine drenge droppede formiddagsluren her omkring tror dog der går lidt længere tid med hende her .

Eftermiddagsluren droppede hun for lææææænge siden nok omkring 6 måneder tror jeg

Anmeld Citér

18. april 2020

MinC

Begge mine børn har sovet to lure til de var 18 måneder. På hverdage i dagplejen i følgende rytme:

Op 6.30

lur 8.00 - 9.00

lur fra ca 13.00 - 15.00

i seng kl 20. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.