Amning - svært at få fat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2020

Anonym trådstarter

Hejsa!

jeg skal snart føde og ligesom den første vil jeg rigtig gerne amme igen, men med den første brugte jeg ammebrikker igennem hele forløbet da der ikke er meget at få ved. Dog blev der mere vorte og jeg prøvede med saksegreb men det blev aldrig rigtig godt da barnet havde vænnet sig til ammebrikken.

denne gang vil jeg gøre det uden og har indtil for en uges tid siden tænkt det nok skulle lykkedes da vorten er større, mere strittende og fordi jeg har prøvet det før. Nu er begge bryster dog blevet meget hårde og knudret og vorterne er mest af alt indadvendte og jeg kan ikke få fat og lave saksegreb da de er så hårde. Ved den første fik jeg brikken allerede på fødegangen og vil så gerne undgå det denne gang.

nogle det har nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hejsa!

jeg skal snart føde og ligesom den første vil jeg rigtig gerne amme igen, men med den første brugte jeg ammebrikker igennem hele forløbet da der ikke er meget at få ved. Dog blev der mere vorte og jeg prøvede med saksegreb men det blev aldrig rigtig godt da barnet havde vænnet sig til ammebrikken.

denne gang vil jeg gøre det uden og har indtil for en uges tid siden tænkt det nok skulle lykkedes da vorten er større, mere strittende og fordi jeg har prøvet det før. Nu er begge bryster dog blevet meget hårde og knudret og vorterne er mest af alt indadvendte og jeg kan ikke få fat og lave saksegreb da de er så hårde. Ved den første fik jeg brikken allerede på fødegangen og vil så gerne undgå det denne gang.

Slet ingen?

Anmeld Citér

18. april 2020

Tobis

Profilbillede for Tobis

Jeg tænker du skal prøve at malke en smule ud med hånden inden du lægger til, så brystet er knap så spændt.... Jeg har aldrig selv haft samme problem med brystvorterne, men hvis jeg har haft meget spændt bryst, har det hjulpet at tage det værste tryk, så de kunne få fat. 

Anmeld Citér

18. april 2020

Anonym trådstarter

Tobis skriver:

Jeg tænker du skal prøve at malke en smule ud med hånden inden du lægger til, så brystet er knap så spændt.... Jeg har aldrig selv haft samme problem med brystvorterne, men hvis jeg har haft meget spændt bryst, har det hjulpet at tage det værste tryk, så de kunne få fat. 

Tænker bare ikke det kan passe jeg allerede har mælk som sådan i brysterne, men kun råmælk

Anmeld Citér

18. april 2020

Tobis

Profilbillede for Tobis

Havde ikke lige set, at du ikke har født endnu.... 

Anmeld Citér

18. april 2020

Lisette W

Anonym skriver:

Hejsa!

Jeg brugte også ammebrikker i 10 måneder ved den første. Da nummer to kom til, var ammebrikker nødvendige i starten. Når mælken flød og han havde fået lidt, prøvede jeg at tage den af og han forsøget uden og blev han for utilfreds kom den på igen. Jeg husker det som om det kun var de første to tre uger brikkerne var nødvendige anden gang. 

Anmeld Citér

20. april 2020

Mullemee

Hvis jeg var dig, ville jeg acceptere ammebrikkerne. ja, de er røv-irriterende, men hvis det er det, der gør, at dit barn kan få mælk hos dig, så synes jeg, du skal gøre det.

Jeg havde selv problemer med amningen, men det var andre udfordringer. Jeg endte også med ammebrikker, og jeg var bare så glad for det, da babyen ikke sutter hul på brystet, som de kan gøre, hvis man ikke bruger ammebrikker.

Tag dem med på sygehuset bare i tilfælde af... Og pøj, pøj med det hele.

Anmeld Citér

20. april 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Bare en idé: hvis du pumper en smule først, måske brystvorten bliver hevet lidt ud så baby kan få fat?

Anmeld Citér

20. april 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg brugte faktisk ammebrikkerne/brystskjoldet til hjælp til at få vorten ud på det bryst der er mindst...

Jeg satte den på, ventede et kort øjeblik også tog jeg den af inden han gik i gang med at amme...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.