Hvad gør jeg? Ny stue, Corona og 2 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. april 2020

Anonym trådstarter

Min datter bliver to år om en uge og den 4.maj skal hun starte på en ny stue i vuggestuen pga hun bliver 2 år. 

hvad gør jeg? 
hun har ikke været i vuggestue i over 1 måned nu, pga denne Corona virus.

Vuggestuen åbner op igen på mandag.

forældre må jo ikke gå med ind på stuen. Hun kender ikke rigtig den nye stue og dog, da den ligger på en anden etage men selvfølgelig kender hun jo alligevel nok børn og pædagoger, men alligevel. 

enden skal hun komme måske tre dage i ugen, så de kan køre hende rigtig ind på den nye stue og så hun får en god start men ved heller ikke om der er pædagoger nok, når alle børn og pædagoger er opdelt i grupper...?

ellers skal jeg holde hende hjemme til efter sommerferien, men så starter hun jo nærmest helt forfra til august?? 

hvad gør jeg? 
hvad havde i gjort?

ringer også til vuggestuen på mandag og høre hvad de mener..

jeg er gravid med termin i slut juli og storebror (1.klasse) starter jo i skole igen på mandag fra 8-13:30.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2020

Soonmom

Hvis det er de samme børn og pædagoger kan jeg ikke se nogen grund til indkøring? - misser jeg noget ? - det er jo stadig i det samme hus med de samme mennesker , blot en ny stue

Men hvis du allivel bare er hjemme, havde jeg da helt sikkert holdt hende hjemme for pædagogernes og de andre børns skyld. (Det er helt vanvittige krav de skal arbejde under, så jo færre børn jo bedre)

Anmeld Citér

17. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min datter bliver to år om en uge og den 4.maj skal hun starte på en ny stue i vuggestuen pga hun bliver 2 år. 

hvad gør jeg? 
hun har ikke været i vuggestue i over 1 måned nu, pga denne Corona virus.

Vuggestuen åbner op igen på mandag.

forældre må jo ikke gå med ind på stuen. Hun kender ikke rigtig den nye stue og dog, da den ligger på en anden etage men selvfølgelig kender hun jo alligevel nok børn og pædagoger, men alligevel. 

enden skal hun komme måske tre dage i ugen, så de kan køre hende rigtig ind på den nye stue og så hun får en god start men ved heller ikke om der er pædagoger nok, når alle børn og pædagoger er opdelt i grupper...?

ellers skal jeg holde hende hjemme til efter sommerferien, men så starter hun jo nærmest helt forfra til august?? 

hvad gør jeg? 
hvad havde i gjort?

ringer også til vuggestuen på mandag og høre hvad de mener..

jeg er gravid med termin i slut juli og storebror (1.klasse) starter jo i skole igen på mandag fra 8-13:30.

Min søn på 3 år (går stadig i vuggestue, da der ikke er plads i børnehaven). På hans stue har de fjernet en del legetøj og en tumlemadras. Så stuen er reelt helt nyindrettet for ham. Ifølge pædagogen gjorde han store øjne da han kom ind torsdag morgen, specielt fordi der ikke var andre børn. Hans storebror plejer normalt også at blive afleveret på samme stue, bare ikke i disse corona tider. Hele stuen er reelt ny og situationen er ny for ham. Personalet og de andre to børn der var på stuen er selvfølgelig de samme, men situationen er ny. Det jeg vil frem til er, at min søn og pædagogerne altså klarer det hele fantastisk godt i forhold til situationen og at dit barn nok også skal klare det hele godt, hvis bare du viser barnet at du har tilliden til de voksne og at de nok skal klare indkøringen, så skal det hele nok gå. 

Anmeld Citér

18. april 2020

Anonym

Hej 

Jeg kan godt forstå ddig. 

Tænker har du måske skrevet til institution og hører om de forsætter med at del 2 årige op på den måde de gør nu? (for da vi skal være delt op. Kan jeg ikke forstille mig de vil lede en pædagog være alne med fx 4 børn under 2 år. De kræver en del især. Hvis de ikke kan gå og spise slev)

Jeg selv er pædagog i vuggestuen. Og undskyld mit sprog. Vi har løbet rundt for at gør klar. 

Vi har en lille kurv med legetøj til hver dag. Der er ikke meget. Vi laver næsten ikke andet end at vaske hænder. Og vaske sengetøj. 

Vores legeplads skal deles op med hegn som. Som ikke giver mening. Vi må ikke gå tur for de vil side for tæt på hinanden

Vi er mange der dygtig og vi klar den. Jeg synes virkelig selv vi har en fantastisk vuggestue og det får vi af vide af alle forældre. Vi ser børn og er der for børn. 

Hele sidste uge. Har jeg samme med 1 pædagog mere og vores medhjælper. Fra ca. Kl. 13 til kl. 15.30 for mig ikke været samme med børnene. For der er så meget vi skal gør. 

Jeg vil ikke gør nogle bange eller ked af. 

Normalt er vi pædagoger gode til at finde ud af det. Men det her tror jeg desværre kommer ud med at en del pædagogdr bliver sygemeldt. Vi er i forvejen presset. 

Men det her er virkelig meget. Håber på at regeringen vil lempe nogle af tiltagene til institutionerne.

Fx vi skal vaske sengetøj hver dag. Men ikke barnevogn som er vuggestuen i vores vuggestue har hvert barn en barnevogn der er deres med sengetøj i og det hele. Der er ingen andre end fx Kalle der bruger Kalles vogn. 

Vores forælder må ikke komme ind og aflevere de skal ringe 10 min før de kommer og aflevere eller hente. 

Skal man ikke på arbejde eller skole. Vil jeg virkelig håbe at i har mulighed for holde jeres børn hjemme.

Og dog ønsker jeg på ingen måde at børn i udsatte positioner skal blive hjemme. 

Selvom jeg pædagog skriver dette. Fortalt jeres institution noget andet så skal i følge det. 

Anmeld Citér

18. april 2020

MorTil3+

Jeg havde holdt mit barn hjemme i din situation. Jeg holder selv min 5 årige hjemme fra børnehave, da jeg har mulighed for det. Børnehaven har sagt tak til os der kan holde hjemme så de ikke er lige så presset. Og jeg har en plan om at holde hjemme i hvert fald 2 uger endnu. De store er i skole, de er trods alt bedre til at holde afstand end ham på 5.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.