dagene flyder sammen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
4 svar
2 synes godt om
17. april 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

i disse tider hvor alt stort set er lukket ned, og jeg ikke har noget arbejde, så er dagene desværre begyndt at flyde sammen.

Før kunne jeg lettere skelne dagene fra hinanden fordi jeg havde mine opgaver der skulle laves hver dag, men siden de lukkede har jeg lidt mistet ugedagene.

Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan få mere styr på dagene? Det er jo trods alt ikke tirsdag i dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2020

serinasmor

Kan du ikke lave aftaler med dig selv: 

Mandag rengøring af badeværelset og støvsuge i huset

Tirsdag søg job (ved ikke hvorfor du er hjemme jo) - det kunne også være yoga i stuen

Onsdag gå en lang tur i skoven + gør køleskab rent

Torsdag læse en god bog og ekstra lækker frokost

Fredag ring til en ven + tør fodlister af

lørdag gå en lag tur + se en film

søndag ungernes maddag

sådan noget lignende kunne hjælpe

Anmeld Citér

17. april 2020

Strain

Vi har en ugeplan for hvert barn, skrevet op, farvelagt og hængt på køleskabet. Alders svarende selvfølgelig, med billeder til ham på 3 år og både ord og billeder til ham på 6 år. Ham på 7 år har bare ord. Så er dagen ligesom planlagt allerede fra start og de ved hvad de skal forholde sig til.

Det er med klokkeslæt og pauser indlagt.

Men vi har siden den første var omkring 1 år haft piktogrammer hængede for dagen, så han vidste hvad han skulle i dag og siden han var 4 år har vi haft en uge-kalender som vi har hængende i køkkenet.

Anmeld Citér

17. april 2020

Ms.Momo

serinasmor skriver:

Kan du ikke lave aftaler med dig selv: 

Mandag rengøring af badeværelset og støvsuge i huset

Tirsdag søg job (ved ikke hvorfor du er hjemme jo) - det kunne også være yoga i stuen

Onsdag gå en lang tur i skoven + gør køleskab rent

Torsdag læse en god bog og ekstra lækker frokost

Fredag ring til en ven + tør fodlister af

lørdag gå en lag tur + se en film

søndag ungernes maddag

sådan noget lignende kunne hjælpe

det må jeg prøve at lave, tak.

Anmeld Citér

17. april 2020

Ms.Momo

Strain skriver:

Vi har en ugeplan for hvert barn, skrevet op, farvelagt og hængt på køleskabet. Alders svarende selvfølgelig, med billeder til ham på 3 år og både ord og billeder til ham på 6 år. Ham på 7 år har bare ord. Så er dagen ligesom planlagt allerede fra start og de ved hvad de skal forholde sig til.

Det er med klokkeslæt og pauser indlagt.

Men vi har siden den første var omkring 1 år haft piktogrammer hængede for dagen, så han vidste hvad han skulle i dag og siden han var 4 år har vi haft en uge-kalender som vi har hængende i køkkenet.

Jeg havde også et skema da jeg læste på fjernundervisning, men efter jeg er blevet færdig med studiet har jeg ikke rigtigt kunne bruge det.

og når det kun er mig i huset, så bliver det endnu sværere - især når det meste er pakket ned pga. snarlig flytning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.