Dårligt valg som forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.274 visninger
6 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2020

Anonym trådstarter

Vores barn skulle have starte i dagpleje her i april, men kunne jo af gode grunde ikke pga Corona. Nu er der jo åbnet op igen og vi har valgt ikke at lade vores barn starte endnu, da vi gerne vil se tiden an med hvordan det kommer til at forløbe alt det her, men også fordi vi har muligheden for at vores barn hjemme og det giver jo et barn færre i dagplejen. Vores dagpleje mor forstår ikke vores valg, når vi nu har betalt for pladsen og barnet har en plads hos hende. Hun mener det er os forældre der har svært ved at give slip på barnet og lade barnet starte, og kan egentlig ikke se hvorfor vi vælger at beholde vores barn hjemme. Vi finder det bare ikke hensigtsmæssigt heller at vores barn skal være ude hele dagen, når barnet ikke rigtig endnu kan komme rundt på andre måder end at glide hen af gulvet.

Hvordan kan man som forældre lære at ignorere hvad andre mener, og lytte og stole på hvad ens mavefornemmelse siger. Og er det virkelig så dumt et valgt at vi beholder vores barn hjemme endnu?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2020

Soonmom

Ej undskyld, men det skal dp mor da slet ikke have en mening om (i hvertfald ikke en hun skal dele med jer) og egentlig også en ret mærkelig mening at have. Jeg er pædagog jeg sender nødigt mine børn afsted før det er helt nødvendigt, og håber heller ikke at andre forældre gør det (af hensyn til dagligdagen i institutionen - ikke Corona smitte, det skal nok smitte uanset )

Anmeld Citér

15. april 2020

grinny

Jeg bliver faktisk mere skræmt over en dagplejemor ikke forstår hvorfor i vælger at vente! Intet er normalt lige nu og jeg kan så godt forstå at i venter med indkøring indtil det lige har været igang og man kan se udviklingen af det.

Vores datter er heller ikke i børnehave og kommer det heller ikke lige nu for vi har muligheden for at holde hende hjemme! 

Og det med at lytte til andre, man lærer det med tiden! I starten blev jeg meget påvirket af andres mening omkring vores valg af ifavnsk tilgang, men efter nok gange lærte jeg at et modsvar der ikke kan svares tilbage på er det bedste. 
f.eks har rigtig mange sagt ting som “hun sover hos jer når hun er teenager” eller “vil i så også have svigersøn og børnebørn i sengen” og dertil svarede jeg 1. hvis hun sover hos til hun er teenager er det heldigt sengen kan udvides og 2. svigersøn og børnebørn er velkommen - så stoppede folk i 9 ud af 10 tilfælde 

Anmeld Citér

15. april 2020

Anonym

Stolt på din mavefornemmelse den er SPOT ON

Hun skræmmer mig lidt dog..... At hun er Så firkantet.... - De skal være udenfor så meget som muligt, jeg er simpelthen så glad for jeg havde begge børn hjemme til de kunne gå, så kunne gå rundt osv. - Og dette er en værre situation da børnene sidder bare hele tiden udenfor 

Synes du skal passe på med hende 

- Vi har en modsat dagplejer mor så varm og dejlig det vilde hun 100% kunne Sætte sig indeni

Anmeld Citér

16. april 2020

Anonym

Jeg er dagplejer, og jeg forstår slet ikke, at den dagplejer synes, at hun kan tillade sig at sige sådan. Det er mig en gåde 

Anmeld Citér

16. april 2020

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg forstår absolut heller ikke hvorfor det er så vigtigt for hende at vores barn kommer. Havde det været en normal tid havde barnet jo gået der, men det er det jo langt fra. Jeg tror vi skal have fat på pladsanvisning og finde et andet sted til barnet. Dagplejemor gør specielt mig usikker på rollen som forældre, om vi træffer de rigtige valg

Anmeld Citér

16. april 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Vores barn skulle have starte i dagpleje her i april, men kunne jo af gode grunde ikke pga Corona. Nu er der jo åbnet op igen og vi har valgt ikke at lade vores barn starte endnu, da vi gerne vil se tiden an med hvordan det kommer til at forløbe alt det her, men også fordi vi har muligheden for at vores barn hjemme og det giver jo et barn færre i dagplejen. Vores dagpleje mor forstår ikke vores valg, når vi nu har betalt for pladsen og barnet har en plads hos hende. Hun mener det er os forældre der har svært ved at give slip på barnet og lade barnet starte, og kan egentlig ikke se hvorfor vi vælger at beholde vores barn hjemme. Vi finder det bare ikke hensigtsmæssigt heller at vores barn skal være ude hele dagen, når barnet ikke rigtig endnu kan komme rundt på andre måder end at glide hen af gulvet.

Hvordan kan man som forældre lære at ignorere hvad andre mener, og lytte og stole på hvad ens mavefornemmelse siger. Og er det virkelig så dumt et valgt at vi beholder vores barn hjemme endnu?

Mærkelig dagplejemor? Barnet har da bare godt af at være hjemme når det er så lille. Stort set alle eksperter er da enige om, at pasning af små børn under 3 er et samfundsbehov og ikke for barnets skyld. I skal 100% gøre der der passer bedst for jer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.