For lidt tog på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

898 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2020

Anonym trådstarter

Hej

I fag var jeg med min datter på 1 år og 2 uger ved egen læge til vaccination og vejning/måle.

Det viser sig, at hun havde taget på kun 200 g siden midt januar,men vokset 8 cm. Vægt danner knæk på kurnen,naturligvis ...

Jeg bliver bekymret. Da lægen vil følge op til 15 mdr vaccination. 

Bemærkninger: jeg holdt op med at amme 23.marts, hun spiser meget, men laver også ofte i ble. Hun er meget aktiv-kraulede meget og nu går hun ig går konstant. Glad,tilpas pige,sover godt om natten, leger godt om dagen. Har gode former

Vil I dele med meg med jeres erfaringer......

Vil sige,at den ældste vejede 14 kg,dreng

Storsøster vejede 10,7 kg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2020

Christabelle

Min søn havde kun taget 250 gram på fra 8-måneders vejning til 1-års undersøgelsen, så hans kurve knækkede selvsagt også. Lægen var ikke bekymret og sagde at så længe han trivedes var alt fint, men jeg kunne med fordel give ham mere (af det gode) fedt i kosten, eller tykkere lag smør på brødet osv. Han skulle ikke til kontrolvejning. (han vejede 9,5 kg ved 1-års undersøgelsen) 

Anmeld Citér

18. april 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Min datter havde slet ikke taget på fra 9 måneders vejning til 1 års vejning. Det var helt normalt sagde lægen, fordi baby begynder at bevæge sig mere og derved bruge mere energi.

Vi skulle heller ikke til kontrolvejning eller ændre på noget med kosten.

Anmeld Citér

18. april 2020

Anonym

Prøve ikke at tænke over det selvom det er svært. Så længe hun er glad og spiser sin mad gør det ikke noget det vender. Tror mig vi har haft en del børn i vuggestuen og  lige pludselig er de helt normal i vægten ved 15 mdr. Undersøgelsen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.