Hvordan startede jeres fødsler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.716 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2020

Baby2017

Hej! Jeg venter i spænding på at lillesøster melder sin ankomst. Jeg er 38 hele uger i morgen og med den første gik min slimprop her omkring og så igen sammen med tegnblødning få timer før jeg fik små veer 40+1. Veerne startede som plukveer der blev regelmæssige og stille og roligt blev til veer. Fra første ve til hun var ude tog fødslen 16 timer. 
jeg venter nu i spænding på at der snart skal ske noget. At vandet går, at plukveerne begynder at gøre ondt, at slimproppen går, at der er tegnblødning eller lign. Hvordan startede jeres fødsler og hvornår?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

1. Fødsel: Begyndte med tiltagende plukveer uge 41+0 ( efter hindeløsning), kraftige plukveer hele dagen. Omkring kl 02 om natten begyndte de rigtige veer. Kl 15:30 er vores søn født. 

2. fødsel: vandet går 41+0 kl 06 om morgen. ( fået hindeløsning 2 gange den forgangne uge). De rigtige veer starter først omkring kl 14. Lillebror er født kl 19. 

Anmeld Citér

15. april 2020

baby_drømme

1. fødsel startede stille og roligt med veer 40+4, havde ingen optakt eller tegn på, at fødslen var tæt på. Fødte 18 timer senere.

2. fødsel startede også med veer, men der var lange pauser imellem dem. Slimproppen gik efter en hel dag med veer on/off og så kom veerne regelmæssigt. Fødte efter 8 timer i aktiv fødsel. 

Anmeld Citér

15. april 2020

Anonym

1. Fødsel: valgte ikke selv, fik planlagt kejsersnit pga. babys stilling og for lidt fostervand. 

2. Fødsel: vandet begyndte at sive 40+1, men jeg var usikker på om det var det og ringede først til fødegangen 40+3. Fik ve-drop og så kom veerne ellers for fuld hammer. Nåh ja, og så gik min slimprop vist en måneds tid inden fødsel.

Anmeld Citér

16. april 2020

Baby.mamma

Første gang: Veer 

Anden gang: Veer 

Tredje gang: vandet gik 

Anmeld Citér

16. april 2020

Anonym

Jeg fik egentlig bare ud af det blå en ret kraftig ve 40+2, og så havde jeg født 3 timer senere. Er det ikke noget med, at 90 % af spontane fødsler starter med veer, og de resterende 10 % med vandafgang?

Anmeld Citér

16. april 2020

MorTil3+

Vandafgang ved alle 3. 39+5, 39+2 og 34+5.

Anmeld Citér

16. april 2020

Anonym

Begge gange er mine startet med tiltagende plukkeveer. Ved den første fødsel fik jeg lavet mange smertefulde hindeløsninger, som provokerede mange plukkeveer og jeg ved ikke helt, hvad der startede fødslen - men veerne begyndte først på natten. Vandet blev taget.
Min første baby blev så født 3 døgn senere var AKS, 42+ 1. Sund og rask.

Ved anden graviditet gik det hele så fint og naturligt i gang med tiltagende plukkeveer henover nogle dage og især på selve dagen. Jeg plejede kun at have dem om aftenen, men her var det hele dagen, selv når jeg hvilede og så havde jeg den fornemmelse, som jeg har hørt beskrevet, at jeg vidste, det skulle være Det var en skøn fornemmelse og ved midnatstid blev plukkeveerne ganske langsomt rigtige veer. Vandet gik på sygehuset nogle timer efter. Men desværre AKS igen 14 timer senere.

Anmeld Citér

16. april 2020

Katrines89

Profilbillede for Katrines89

Vandet gik klokken 21.30 - og veerne startede omkring kl. 00.00. Da klokken var 3.30 var jeg fire cm åben og fødte tre timer senere. Så efter vandafgang 9 timer, 6 timer og 30 min efter første ve og 3 timer i aktiv fødsel  

pøj pøj med fødslen 

Anmeld Citér

16. april 2020

HapsHapsHaps

Mit vand gik midt om natten, og jeg fik milde veer lige efter. De gik dog i sig selv igen, og jeg fødte først 46 efter vandafgang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.