Hej alle sammen
Min mand og jeg har fået os et kæmpe dilemma, nemlig om datteren skal starte i vuggestue igen på onsdag. Dertil skal det siges at vi har en nyfødt søn oven i det hele.
Farforældrene har meldt ud, at når hun starter i vuggestue igen, så må de trække sig da de er i risikogruppen - dvs. at de ikke "vil" se hverken os eller datteren + lillebror indtil der er meldt ud fra myndighederne at det er "okay."
Min mand starter på nyt arbejde d. 1. maj som enten kræver at han er væk hjemmefra eller vil kræve at han arbejder hjemmefra, og jeg er i gang med et behandlingsforløb for depression.
Vi har identificeret følgende fordele og ulemper ved at få vores datter passet i daginstitutionen:
+Stabilitet for vores datter
+Arbejdsro for min mand
+Tid til barselsro for mig og min søn
+Giver plads til mødregruppe og behandlingsforløb
+Vores barn er socialt anlagt
-Vi bliver isoleret fra vores familie i en grad som vi ikke hidtil har været i corona-krisen
-Vi afskriver os muligheden for at få vores datter passet hvis vi nu selv skulle blive syge (eller andet opstår, morforældrene er ikke en mulighed pga. sygdom og arbejde)
-Risiko for sygdom (hvis hun nu bliver syg og alligevel bliver sendt hjem står jeg med to små børn og uden mulighed for aflastning fra min mands forældre)
Det skal siges at min mand håber at kunne få fordelagtige arbejdstider, men der skal jo stadig være tid og ro til at arbejde og lære det nye at kende. Vi står i en situation hvor vi føler, at uanset hvad vi vælger, så vil vi tabe.
Har I nogle idéer/forslag og hvordan gør man helt lavpraktisk når man står alene med en to-årig og en på en måned?
På forhånd tak!