Udtrapning medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.347 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2020

Anonym trådstarter

Hej

jeg er lige stoppet med Citalopram, lav dosis. Jeg har gennem hele forløbet (halvandet år) haft voldsomme drømme hvilket er helt normalt når man tager den slags medicin. 
nu er det ved at være to uger siden sidste pille og jeg har stadig de drømme. 
så, er der nogen der ved hvor længe det kan blive ved? Jeg kan ikke google mig frem til det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac

Hej

Er det efter aftale med lægen, at du skal stoppe på 10 mg og hvor længe har du taget det??

Normalt skal man ned på 5 mg i et stykke tid før, man stopper helt. Hvis man stopper, med for høj dosis i kroppen, kan man nemlig få søvnproblemer m.m. 

Citalopram er i kroppen, rigtig lang tid efter man har taget en tablet (halveringstid på 36 timer), Hvilket vil sige det tager flere dage (jeg har ikke lige en lommeregner til at regne det præcis ud

Prøv at læs dette:  https://pro.medicin.dk/Laegemiddelgrupper/Grupper/318750

Anmeld Citér

9. april 2020

Anonym trådstarter

Tak for dit svar. 
jeg har taget dem i ca. halvandet år. Det var ikke efter aftale med lægen at jeg valgte at stoppe og det ved jeg godt ikke er det mest smarte at gøre. Jeg har læst en del om hvad der kan ske ved pludseligt ophør. Det var mere om de der drømme som bare fortsætter men det giver jo også mening når Citalopram er i kroppen så længe. 

Anmeld Citér

9. april 2020

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg stoppede med Sertralin efter mange års brug, da jeg pludselig ikke længere kunne tåle dem.

Efter total stop af medicinen havde jeg bivirkninger i 8 uger. (Hvilket de havde forberedt mig på var helt normalt)

Anmeld Citér

9. april 2020

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Jeg stoppede med Sertralin efter mange års brug, da jeg pludselig ikke længere kunne tåle dem.

Efter total stop af medicinen havde jeg bivirkninger i 8 uger. (Hvilket de havde forberedt mig på var helt normalt)

Tak 

Anmeld Citér

10. april 2020

FruJakobsen91

Selvom det lader til, at dit ophør med medicinen er gået fint, og det egentlig ikke er det dit opslag handler om, så synes jeg, at du skal informere din læge om, at du er stoppet med medicinen. Det er god kutyme at komme til opfølgning ved medicinophør af den her slags. Så kan I også evaluere forløbet og evt. snakke om, hvad du skal være opmærksom på. 

Man kan godt få det, der hedder seponeringssymptomer ifm. ophør af medicin, og det kan godt fortsætte nogle uger. De fortsatte mareridt kan muligvis være én af dem.

Nu er det nogle dage siden du skrev opslaget - hvordan går det med mareridtene nu?

Anmeld Citér

11. april 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Tak for dit svar. 
jeg har taget dem i ca. halvandet år. Det var ikke efter aftale med lægen at jeg valgte at stoppe og det ved jeg godt ikke er det mest smarte at gøre. Jeg har læst en del om hvad der kan ske ved pludseligt ophør. Det var mere om de der drømme som bare fortsætter men det giver jo også mening når Citalopram er i kroppen så længe. 

Hvorfor stoppede du uden at rådføre dig med lægen? Som du selv siger r det da ret uklogt

Anmeld Citér

11. april 2020

Anonym trådstarter

FruJakobsen91 skriver:

Selvom det lader til, at dit ophør med medicinen er gået fint, og det egentlig ikke er det dit opslag handler om, så synes jeg, at du skal informere din læge om, at du er stoppet med medicinen. Det er god kutyme at komme til opfølgning ved medicinophør af den her slags. Så kan I også evaluere forløbet og evt. snakke om, hvad du skal være opmærksom på. 

Man kan godt få det, der hedder seponeringssymptomer ifm. ophør af medicin, og det kan godt fortsætte nogle uger. De fortsatte mareridt kan muligvis være én af dem.

Nu er det nogle dage siden du skrev opslaget - hvordan går det med mareridtene nu?

Tak for dit svar. 
det er det samme. Og jeg har alle de andre klassiske symptomer på at være stoppet brat. Heldigvis kan jeg godt ræsonnere mig frem til at jeg har det dårligt pga ophør men det er ikke særlig behageligt alligevel. 
jeg tror jeg vil kontakte lægen, det kan være jeg alligevel skal tage en halv pille i nogle uger for at tage det værste. Også selvom det er ved at være 14 dage siden den sidste pille 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.