Fremmed kat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
7 svar
6 synes godt om
7. april 2020

Tin

Profilbillede for Tin

Jeg er den heldig ejer af 4 katte. Alle vaccineret, steriliseret/kastreret og alle inde katte. Dog har vi en stor løbegård, hvor de har fri adgang om dagen, via kattelem. Det halve af løbegården er også vores terrasse = et sted vi er en del.

Nu har vi de seneste 4 dage haft en fremmed kat løbene. Den er ikke tatoveret, så tror det er en vild kat. Den virker meget kontaktsøgende dog.

Problemet er at den stresser mine katte. Og den skider lige ved terrassen i et bed vi har der. Mine katte går ikke ud i kattegården ,hvis den sidder og kalder derude, men den kan også finde på at sidde ved vores vinduer og miave. 

Vi fodre den ikke! Men hvordan kommer man af med sådan en kat? Jeg vil ikke have den stresser mine katte mere end den iforvejen har gjort.

Hvem ringer man lige til i den situation? Katten virker jo rask, og har ingen synlige skader.

Hjælp tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2020

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Tin skriver:

Jeg er den heldig ejer af 4 katte. Alle vaccineret, steriliseret/kastreret og alle inde katte. Dog har vi en stor løbegård, hvor de har fri adgang om dagen, via kattelem. Det halve af løbegården er også vores terrasse = et sted vi er en del.

Nu har vi de seneste 4 dage haft en fremmed kat løbene. Den er ikke tatoveret, så tror det er en vild kat. Den virker meget kontaktsøgende dog.

Problemet er at den stresser mine katte. Og den skider lige ved terrassen i et bed vi har der. Mine katte går ikke ud i kattegården ,hvis den sidder og kalder derude, men den kan også finde på at sidde ved vores vinduer og miave. 

Vi fodre den ikke! Men hvordan kommer man af med sådan en kat? Jeg vil ikke have den stresser mine katte mere end den iforvejen har gjort.

Hvem ringer man lige til i den situation? Katten virker jo rask, og har ingen synlige skader.

Hjælp tak 

Du smider vand efter den så den holder sig væk til sidst. Ellers kan du indfange den og afleverer den på et internat. 

Anmeld Citér

7. april 2020

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Man skyder på den med en vandpistol

Anmeld Citér

7. april 2020

Tin

Profilbillede for Tin
Tjullehej skriver:

Man skyder på den med en vandpistol

Den skal straks blive indkøbt! For den kat skal væk!

Anmeld Citér

7. april 2020

Tin

Profilbillede for Tin
AnoMor skriver:

Du smider vand efter den så den holder sig væk til sidst. Ellers kan du indfange den og afleverer den på et internat. 

Jeg tænker at jeg skal betale for at komme af med den til et internat? Men ja, jeg ved det ikke. Jeg for søger mig med vand i første omgang

Anmeld Citér

7. april 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14
Tin skriver:

Jeg tænker at jeg skal betale for at komme af med den til et internat? Men ja, jeg ved det ikke. Jeg for søger mig med vand i første omgang

De steder jeg kender til betaler man kun for at komme af med en kat hvis det er ens egen. 
evt ring og undersøg. 
Du kan også, hvis du bor med naboer, spørge dem ad. Det kan jo være den har chip og ikke tatovering. 

Men ja, vand plejer at virke. Enten en forstøver eller en vandpistol med ikke kraftig stråle. 

Anmeld Citér

7. april 2020

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Tin skriver:

Nej du skal ikke betale for at indleverer den på et internat.  
hvis det viser sig at den har en ejer. Så skal ejeren derimod betale for at få den udleveret 

Anmeld Citér

7. april 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Først: det er MEGET vigtigt, at du ikke giver den hverken vand eller mad, da den så juridisk tilhører dig.. 

Derefter så som de andre siger, at kan du smide vand efter den.. Du kan også løbe efter den, mens du hvæser.. Og ellers kan du lægge dine kattes brugte kattegrus eller kaffegrums (hvis du drikker kaffe selvfølgelig) hele vejen omkring jeres have.. Kattegruset indikerer, at "her bor andre katte, og du er ikke velkommen", og kaffegrumset kan de ikke lide lugten af.. 

Og hjælper ingen af tingene, eller vil du tage den "nemme" løsning, så ringer du til et internat og spørger, om de vil komme med en fælde samt hente den.. Tvivler på, at det er en vild kat, når den kommer så tæt på jer.. Har selv haft en vild killing, og selvom vi fodrede den, så kom den bestemt ikke tæt på, hvis den kunne slippe væk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.