Jeg har det svært i perioder. Der kan godt være uger eller måneder hvor jeg har svært ved at svare. Jeg har det selv bedst med beskeder når jeg har det skidt. Det største problem for mig er at efter noget tid hvor jeg ikke har svaret har jeg det så dårligt med ikke at have svaret at jeg udskyder det yderligere fordi jeg ikke hvad hvordan jeg skal undskylde det. Hvis jeg havde en ven som havde det svært ville jeg blive ved med at skrive regelmæssigt. Start med at han ikke behøver svare, men at du godt kan lide at tjekke ind en gang imellem. Måske send et billede af noget du har taget i løbet af dagen, en lille vittighed eller bare skriv godmorgen. Alt noget der ikke kræver et svar tilbage. Det gør at når han er klar nemt knæ genoptage kontakten.
Alt efter hvor skidt han har det kunne du også køre over med rester fra aftensmaden (hvis han bor tæt på) så han har lidt til fryseren. Du kan eventuelt sætte det på dørtrinnet.
Men vi er alle forskellige. Jeg synes bare ofte det der med at folk skriver at man skal sige til hvis man har brug for noget ofte ikke holder. Det er svært at spørge efter hjælp, især hvis man har angst eller er deprimeret.
Anmeld
Citér