Gravid under studie eller vente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

827 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. april 2020

reesau

Hej alle!

Sagen er den, at både min kæreste og jeg er vanvittigt skrukke og ønsker børn indenfor nærmeste fremtid.

Jeg er 21 år og han er 28 år.

Han har fuldtidsjob, og jeg læser til sygeplejerske på 2. semester. Hvilket vil sige der er over 2,5 år til jeg er færdiguddannet! Jeg har lige nu en hormonspiral som udløber i april 2021, og min plan er egentlig at den bare skal ud, og så må vi se hvad der sker. Men er der andre der har erfaring med at få barn under uddannelse, og vil i anbefale os at vente, eller skal vi bare go for it? 

Kram herfra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Go for it. 

Jeg fik min ældste da jeg havde 1 år tilbage af studiet og kan kun anbefale det. 

Det eneste minus er at pengene er lidt små mens man læser og det jo er dyrt at have børn ( især når de starter i institution). Men det er jo kun en kort periode og din mand har jo fuldtidsarbejde. 

Jeg synes det var fantastisk. Jeg havde undervisning 2 gange om ugen, men kunne derefter selv styre min tid, dvs min søn havde ikke særlig lange dage i institution, kunne holde fridage hist og pist og jeg var enorm fleksibel i forhold til syge dage osv.

Så har I lyst og har i rammerne, overskuddet og et stærkt parforhold - og viljen til at leve lidt sparet i en periode, jamen så ville jeg bare sige kom igang. 

Anmeld Citér

2. april 2020

reesau

Oddi skriver:

Go for it. 

Jeg fik min ældste da jeg havde 1 år tilbage af studiet og kan kun anbefale det. 

Det eneste minus er at pengene er lidt små mens man læser og det jo er dyrt at have børn ( især når de starter i institution). Men det er jo kun en kort periode og din mand har jo fuldtidsarbejde.