Hej alle herinde
sagen er at jeg i længere tid har haft en depression, og nu hører jeg snart fra psykiatrien.
Min læge har sendt henvisning angående at blive udredt, da der er mange tegn der viser på at jeg lider af ADHD. Jeg vil ikke gå ind i flere detaljer, andet end at jeg er påvirket mentalt, følelsemæssigt og koncentrationsmæssigt.
Min læge har en teori om, at jeg derfor har været mere tilbøjelig til at lide af depression trods min unge alder. At mine behov er anderledes end andre jævnalderende- og derfor har jeg større tendens til at være skrøbelig og få en depression da jeg ikke kan rumme og overskue det samme som andre.
jeg er pt på et studie som er det forkerte for mig, og det har jeg ikke tænkt over før nu. Trods jeg har haft adskillige nederlag.
Jeg vil rigtig gerne droppe ud af dette studie, og jeg arbejder også pt for at tjene penge til at kunne droppe ud.
Men sagen er at det er skide hårdt for mig at arbejde når jeg både er depressiv og i forvejen ikke har et kæmpe overskud at ose ud af. Men mine kollegaer er heldigvis søde og forstående.
Mine forældre mener at min mand (ja jeg er gift) skulle hjælpe mig, og derved tage et lidt større læs af vores fælles udgifter. Mine forældre synes ikke jeg skal bekymre mig om de få måneder, hvor jeg har en mindre indtægt som det drejer sig om.
Min mand arbejder fuldtid og er færdiguddannet.
Min plan er at jeg skal starte på nyt studie efter sommer, et studie som er væsentligt ''nemmere'' end det jeg allerede er i gang med.
Jeg synes det er stressende at skulle foregive at være studie aktiv, men jeg kæmper lidt endnu.
Jeg vil helst ikke være en byrde for min mand, hvad det angår. Det var lidt et chok for os begge at jeg skal udredes. Omend vi nu begge kan forstå, at de her tegn på min ADHD altid har været her. I min familie ( min fars side af familie) er der ADHD og mental retardering, hvilket jeg tror fik min læges alarmklokker til at ringe.
Jeg vil egentlig bare ud med det her.
Er glad for jeg tog mig sammen til at opsøge min læge, hvor jeg troede jeg kun skulle have antidepressiver, for rent faktisk at blive visiteret til en udredning. Det bliver spændende alt det her, og jeg glæder mig til at få nogle svar. Jeg går ind til det her med et åbent sind, da jeg ved at det kun kan gavne mig.