2 år dreng stå op 30 min til 1 time efter putning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

911 visninger
4 svar
10 synes godt om
1. april 2020

Luismor2017

Hej piger

Jeg har et spørgesmål til jer, jeg har en dreng på 2 ½ år som for tiden. Stå op igen efter han er blevet putte om aften, og han kommer som regler indtil os i stuen efter 30 min til 1 time efter han er blevet putte. Vores rutine her hjemme, køre meget efter det samme hver dag selvfølig ikke om lørdagen. 

Vores aftenrutine: (sove på egne værelse)

Afslapning inde puttetid 18.15- 19.00 

puttetid (Børster tænder, læse bog og syng sang) 19:00 - 19.30 

Når jeg putte ham så læse jeg en historie, op i hans seng sammen med ham og syng 1 sang med ham. Og så fortæller jeg han at nu skal han sov. Så bliv han putte med sin dyne og sin sutteklud, og fået kys. Og så jeg en sang mere, imens jeg nus ham på pande. Jeg blive det altid til han, er faldt i søvn. 

Men har lidt brug nogle ide til hvad jeg/vi kan gøre andelse iforhold til putning. 

Tænker måske også det, kan have noget at gøre med at han næste lige har fået en lillesøster for 8 uger siden. Så det kan måske også, være en ting som spiller ind. For han er ellers meget søde og kærlighed både overfor sin lillesøster og os forældre. 

vh. 

Luis mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2020

Soonmom

Undre mig over sætningen "selvfølgelig ikke om lørdagen"

Her er rutinen den samme hver dag, altid. Så hvorfor skulle lige lørdagen være anderledes?

Anmeld Citér

1. april 2020

Luismor2017

Soonmom skriver:

Undre mig over sætningen "selvfølgelig ikke om lørdagen"

Her er rutinen den samme hver dag, altid. Så hvorfor skulle lige lørdagen være anderledes?

Det jeg mener med lørdag, er det der kan være lille forskel på puttetid. Da vi før corana tid var meget sammen med vores familie om lørdag. Men nu her er lørdag, ligesom de andre dage. 

Anmeld Citér

1. april 2020

FrkGranger

Han vågner højest sandsynligt op, fordi den første søvn fase er slut. 

Det vil sige at han bare skal putte tilbage igen med et kys og et godnat (ikke hele ritualet forfra) 

Det er sandsynligvis en fase, og så begynder han at sove igennem.. 

Anmeld Citér

2. april 2020

Abracadabra

FrkGranger skriver:

Han vågner højest sandsynligt op, fordi den første søvn fase er slut. 

Det vil sige at han bare skal putte tilbage igen med et kys og et godnat (ikke hele ritualet forfra) 

Det er sandsynligvis en fase, og så begynder han at sove igennem.. 

Helt enig. 
Den første søvnfase er slut, og hans indsovning er afhængig af din tilstedeværelse, derfor kommer han ind til dig. Han skal lære at falde i søvn selv (altså uden din tilstedeværelse i rummet). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.