Min datter bliver 2 år sidst i april.
hun vågner om morgen altid ca kl.6.
hun sover til middag ca fra 12 og en time frem ca plus minus. Idag var det fx 1 og en halv time lur.
Hjemme sover hun lur i hendes gamle barnevog, hvor vi har taget barnevognsdelen af og sat den på gulvet og det har vi gjort fordi hun sover godt i den på trods af hun er lidt for lang hvis hun ligger helt udstrakt. Hun falder i søvn på max 20-30 minutter og nogle gange 5-10-15 minutter.
Kl. 18.30 gør vi klar med børste tænder, tis på wc, skifte ble og nattøj.
så læser vi godnathistorie og synger er par sange og så er det godnat og så er kl ca blevet 19-19:30 ca og dette tidspunkt er også plus minus selvfølgelig.
jeg ligger hos hende ind til hun sover.
men hun kan overhoved ikke falde til ro. Hun karter rundt. Synger, klapper, laver tromme lyde med munden, siger kuk kuk, kysser bamsen 200 gange, niver mig i øret, siger båt båt mens hun trykker sig på næsen, jamen alt. Hun er jo død hamrende sjov og jeg holder masken og griner ikke, siger godnat til hende men bliver sku nogle gange lidt sur og hæver stemmen til sidst og så begynder hun at græde. Og det ønsker jeg jo ikke og man skal ikke falde i søvn ked osv.
det tager mindst 1 time at putte hende hver dag og det kan godt tage op til ca 2 timer.
derfor har jeg tænkt på om hun burde droppe middags luren? Men samtidig synes jeg også det er tidligt.
er der nogle med gode råd? Noget jeg kan gøre anderledes? Hvornår begyndte i at droppe middagsluren ??
knus mig
Anmeld
Citér