Hvornår stoppede i middagsluren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.240 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april 2020

Anonym trådstarter

Min datter bliver 2 år sidst i april.

hun vågner om morgen altid ca kl.6. 

hun sover til middag ca fra 12 og en time frem ca plus minus. Idag var det fx 1 og en halv time lur. 
Hjemme sover hun lur i hendes gamle barnevog, hvor vi har taget barnevognsdelen af og sat den på gulvet og det har vi gjort fordi hun sover godt i den på trods af hun er lidt for lang hvis hun ligger helt udstrakt. Hun falder i søvn på max 20-30 minutter og nogle gange 5-10-15 minutter. 

Kl. 18.30 gør vi klar med børste tænder, tis på wc, skifte ble og nattøj. 
så læser vi godnathistorie og synger er par sange og så er det godnat og så er kl ca blevet 19-19:30 ca og dette tidspunkt er også plus minus selvfølgelig.

jeg ligger hos hende ind til hun sover. 
men hun kan overhoved ikke falde til ro. Hun karter rundt. Synger, klapper, laver tromme lyde med munden, siger kuk kuk, kysser bamsen 200 gange, niver mig i øret, siger båt båt mens hun trykker sig på næsen, jamen alt. Hun er jo død hamrende sjov og jeg holder masken og griner ikke, siger godnat til hende men bliver sku nogle gange lidt sur og hæver stemmen til sidst og så begynder hun at græde. Og det ønsker jeg jo ikke og man skal ikke falde i søvn ked osv.

det tager mindst 1 time at putte hende hver dag og det kan godt tage op til ca 2 timer.

derfor har jeg tænkt på om hun burde droppe middags luren? Men samtidig synes jeg også det er tidligt. 

er der nogle med gode råd? Noget jeg kan gøre anderledes? Hvornår begyndte i at droppe middagsluren ??

knus mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2020

Soonmom

Jeg synes det er for tidligt. Især fordi du beskriver en pige som karter rundt og efter min mening lyder det som om hun holder sig vågen med aktiviteter.

Jeg ville putte , godnat og gå. - de perioder vi har haft hvor der har været problemer har det altid taget dobbelt så lang tid hvis vi bliver inde hos dem da de så forsøger at finde på alt muligt for at holde dig underholdt.

Men til dit spørgsmål var begge mine omkring 2 år og 9/10 måneder, luren blev droppet fordi de ikke kunne falde i søvn om middagen.

Anmeld Citér

1. april 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg synes det er for tidligt. Især fordi du beskriver en pige som karter rundt og efter min mening lyder det som om hun holder sig vågen med aktiviteter.

Jeg ville putte , godnat og gå. - de perioder vi har haft hvor der har været problemer har det altid taget dobbelt så lang tid hvis vi bliver inde hos dem da de så forsøger at finde på alt muligt for at holde dig underholdt.

Men til dit spørgsmål var begge mine omkring 2 år og 9/10 måneder, luren blev droppet fordi de ikke kunne falde i søvn om middagen.

Tak for svar

okay, og her der kan hun jo godt falde i søvn til middag. Men jeg har altid ligget med hende til hun sov, så jeg kan ikke rigtig få mig selv til at gå fra hende. Jeg kan selvfølgelig prøve at give det et forsøg men jeg kan jo egentlig godt se, at middagsluren så ikke skal droppes. 

Anmeld Citér

1. april 2020

FrkGranger

Anonym skriver:

Min datter bliver 2 år sidst i april.

hun vågner om morgen altid ca kl.6. 

hun sover til middag ca fra 12 og en time frem ca plus minus. Idag var det fx 1 og en halv time lur. 
Hjemme sover hun lur i hendes gamle barnevog, hvor vi har taget barnevognsdelen af og sat den på gulvet og det har vi gjort fordi hun sover godt i den på trods af hun er lidt for lang hvis hun ligger helt udstrakt. Hun falder i søvn på max 20-30 minutter og nogle gange 5-10-15 minutter. 

Kl. 18.30 gør vi klar med børste tænder, tis på wc, skifte ble og nattøj. 
så læser vi godnathistorie og synger er par sange og så er det godnat og så er kl ca blevet 19-19:30 ca og dette tidspunkt er også plus minus selvfølgelig.

jeg ligger hos hende ind til hun sover. 
men hun kan overhoved ikke falde til ro. Hun karter rundt. Synger, klapper, laver tromme lyde med munden, siger kuk kuk, kysser bamsen 200 gange, niver mig i øret, siger båt båt mens hun trykker sig på næsen, jamen alt. Hun er jo død hamrende sjov og jeg holder masken og griner ikke, siger godnat til hende men bliver sku nogle gange lidt sur og hæver stemmen til sidst og så begynder hun at græde. Og det ønsker jeg jo ikke og man skal ikke falde i søvn ked osv.

det tager mindst 1 time at putte hende hver dag og det kan godt tage op til ca 2 timer.

derfor har jeg tænkt på om hun burde droppe middags luren? Men samtidig synes jeg også det er tidligt. 

er der nogle med gode råd? Noget jeg kan gøre anderledes? Hvornår begyndte i at droppe middagsluren ??

knus mig 

Jeg vil mene at det er på tide, at putte hende, med en helt fast rutine, så hendes krop og sind, kan følge den til ro. 

Når rutinen er gjort går du, og så falder hun selv i søvn.. 

Min søn var ikke særlig gammel, før det holdte ham mere vågen, at jeg sad der inde, end at han selv faldt i søvn. 

Anmeld Citér

1. april 2020

Anonym

Måske skal du inde og læse her den der hedder

Der er en del der snakker om søvn med mere 

Anmeld Citér

2. april 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg ville sige det var for tidligt. 

Hvis hun kan falde i søvn til middag så har hun nok brug for det. Da min ældste begyndte at smide luren var første tegn at han ikke kunne falde i søvn til middag. 

Det med at en 2 årig karter rundt ved puttetid lyder meget normalt. Måske er det tid til hun lærer selv at falde i søvn, det gjorde vores i den alder og det var som om en ny søvnrutine gjorde godt. Men desværre er en toårig meget bevidst om at de ikke vil sove og er for små at tale rationelt til ( modsat en 3-4 årig ). 

Anmeld Citér

2. april 2020

Birthdaybaby

Som de andre også skriver, så tænker jeg at det er alt alt for tidligt at droppe luren, til gengæld trænger hun til noget struktur på aftenputningen. Min datter er snart 3,5 og sover stadig middagslur. 

Anmeld Citér

2. april 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er enig med de andre! Det er alt for tidligt, og det kan faktisk også gøre putningen værre, hvis barnet ikke får lur. 

Igår nægtede min yngste, som også er fra slut april, at sove lur. Det gjorde faktisk putningen værre. Hun var blevet virkelig overtræt. 

Det der med at synge og læse, har vi kun gjort meget lidt i. Jeg har to piger, og de har begge holdt “fest”, hvis vi har gjort det, noget som jeg egentligt var meget ked af, fordi jeg gerne ville have en hyggestund. 

Vi lægger den mindste ind og siger godnat, og så vinker hun og siger “hej hej”, så lægger hun egentligt bare selv og falder i søvn.  

Måske skal I prøve en anden putterutine?

min ældste stoppede først luren ved 3 årsalderen. Hun havde behov for det. 

Når alt det er sagt, så er børn jo forskellige, og det er desværre normalt med aftener, hvor de er urolige også. 

Anmeld Citér

2. april 2020

ccma

Profilbillede for ccma

Min datter bliver 2 år slut april, hun blev opereret i januar, og har derfor ikke været i vuggestue siden 13/1, i og med at hun ikke har vært i vuggestue og brugt lige så meget energi, så har min datter ikke sovet lur. Men tilgengældt har hun så sovet alt mellem 12 og 14 timer om natten. Vi droppede luren netop fordi det tog 1 time at putte, nu tager det max 10 minutter 

Anmeld Citér

3. april 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Som uddannet pædagog med diverse kurser i børns søvn, vil jeg sige hun sover alt for lidt. Børn i denne alder skal sove ca 12-15 timer. Plus minus. Det ved jeg! Din datter sover omkring 10-11 stykker (hvis jeg regner rigtigt!) 

jeg tænker problematikken kunne ligge i, hun bliver puttet for sent til aften - jeg ved det lyder mærkeligt, men hun skulle måske ligge i sin seng allerede 18.30. 
jeg har selv tre børn - min den første lyder som din datter. Det var et mareridt. Og jeg var træt og irritabel over, han for pokker ikke bare kunne sove! 
nå, men mine to yngste, som idag er 6 og knap 2,5 år har været markant anderledes, med min viden omkring børns søvnbehov. 
min på 2,5 sover i hverdagen senest kl 19 og står op kl 6 (hvor vi vækker ham!) til middag sover han omkring 2,5 timer. Nogen gange tre! 
bare lidt tanker herfra - pøj pøj med det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.