Stress ved huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
5 svar
2 synes godt om
1. april 2020

Anonym trådstarter

Ah ja efter ja ventet med st købe hus til børnene var lidt ældre osv. køber vi et lige før Corona krisen 

Og vi kunne ikke fortryde fordi de 2 uger var gået før der kom alt dette med karantæne 

- Nu er min mand ved at miste sin arbejde fordi det firma han har arbejdet for i 11 år går måske konkurs og jeg er fyret 

- Nu er han er monster at være omkring og råber og skriger og glemmer man slukke tv’et når man går på wc får vi alle en sviner - 

jeg magter dette ikke mere - Det er stress han er nervøse vi ikke kan betale vores regninger men for Søren han må slappe af  der er så dårlig stemmning 

Hvad kan jeg gøre???

- Vi er ikke fuldstændig på røven vi har 3 forældre der gerne låner os penge om det kommer til det da de har rigeligt alle 3 parter.

selvfølge gider man ikke låne penge når man har købte hus og man er voksen men dette havde vi ikke lige forudset - jeg har haft arbejdet i 4 år 

Hvordan kan jeg komme ind til ham? Så han ikke er en monster 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2020

Rockertand

Anonym skriver:

Ah ja efter ja ventet med st købe hus til børnene var lidt ældre osv. køber vi et lige før Corona krisen 

Og vi kunne ikke fortryde fordi de 2 uger var gået før der kom alt dette med karantæne 

- Nu er min mand ved at miste sin arbejde fordi det firma han har arbejdet for i 11 år går måske konkurs og jeg er fyret 

- Nu er han er monster at være omkring og råber og skriger og glemmer man slukke tv’et når man går på wc får vi alle en sviner - 

jeg magter dette ikke mere - Det er stress han er nervøse vi ikke kan betale vores regninger men for Søren han må slappe af  der er så dårlig stemmning 

Hvad kan jeg gøre???

- Vi er ikke fuldstændig på røven vi har 3 forældre der gerne låner os penge om det kommer til det da de har rigeligt alle 3 parter.

selvfølge gider man ikke låne penge når man har købte hus og man er voksen men dette havde vi ikke lige forudset - jeg har haft arbejdet i 4 år 

Gennemgå budgettet sammen og bliv enige om en plan for jeres økonomi.

Anmeld Citér

1. april 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Sikke en situation at være i. Det må være så hårdt, og jeg kan godt forstå han reagerer og bliver stresset, selvom det ikke er fair det går udover jer.

Har i prøvet at lave en budget, hvor i skærer helt ind til benet? Finder ud af hvor mange penge i som minimum skal have hver måned og så accepterer at i må låne lidt ekstra en kort periode. Har i snakket med banken? De er forhåbentlig også med på at finde en løsning i den her helt unormale situation. Måske kan i få afdragsfrihed på banklånet en periode?

Jeg forestiller mig et overblik over økonomien nok er det eneste der kan give ham lidt ro?

Sender lige en krammer

Anmeld Citér

1. april 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan ikke helt gennemskue om I gerne vil ud af hushandlen, eller vil forsøge at klare den nye økonomiske situation bedst muligt. 

Som regel er der et bankforbehold i en købsaftale, der betyder, at man kan komme ud af handlen, hvis den ikke kan godkendes af købers bank, så hvis banken ikke har godkendt aftalen endnu, kan I måske stadig komme ud af det på den måde. 

Hvis I gerne vil beholde boligen, vil jeg også anbefale at få banken ind over og få lavet et realistisk budget. 

Omkring mandes reaktion så er den meget forståelig men ikke noget, der ligefrem hjælper i situationen. Jeg ville sætte mig ned om aftenen, når ungerne var lagt i seng og tage en stille og rolig snak om, hvad opførslen gør ved familien men samtidig vise forståelse og så få en god snak om, hvad I kan gøre for økonomien.

Anmeld Citér

2. april 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hvad kan jeg gøre???

Altså har banken lånt jer så mange penge at i ikke kan klare jeres regninger på dagpenge? Tag fat i dem, de skal nok finde en løsning. Måske et afdragsfrit lån i en perriode..

Anmeld Citér

2. april 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tænker også hiv fat i banken.

Diskuter jeres muligheder og få et overblik over hvor slemt det egentlig er/ikke er. Banken er jo også interesseret i en god løsning, da det er dens bedste mulighed for at få sine penge.

Kan sagtens forstå det må være en urimeligt stressende situation at være i. Ikke at det retfærdiggør din mands opførsel.

Men at undersøge jeres muligheder og få overblik over, at det nok skal gå - kan forhåbentlig give jer noget ro i maven, så i kan komme godt videre og få en mere udholdelig stemning i huset.

Det er ikke sjovt at stå i situation hvor tæppet er revet under en, men det lyder til at i har et godt netværk som gerne vil hjælpe jer - og om nogle måneder er tingene forhåbentligt normaliseret en smule og der begynder at komme gang i virksomhederne igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.