Gå tur med halvandet årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
5 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. april 2020

Anonym trådstarter

Hej alle

I disse dage hvor vi er meget hjemme, synes jeg det er vigtigt at vi kommer ud på nogle gåture i naturen, min lille dreng på 17 mdr og jeg.

Men hvordan får jeg drengen til at gå? 

Han lærte at gå sådan rigtigt for 2 mdr siden. Og han går, ja nærmest løber rundt herhjemme. 

Da coronakrisen startede og vuggestuen lukkede ned, ville han ikke ud af sin klapvogn, der er vi dog kommer ret langt. Han vil gerne på legepladser, i sandkasser eller kigge på sten på en sti. Så heldigvis er det blivet bedre. Han får lov til at kigge på de ting han vil og undersøger grundigt det hele. 

Næste skridt for mig, vil være at få ham til at komme med når jeg så vil videre efter at have kigget på de samme sten i 20 minutter. Han vil straks op i barnevognen, selvom jeg opfordrer til at han kan gå 10 skridt og kigge på det der så kommer der. 

Men det vil han ikke. Han vil op at sidde i vognen og så går vi ellers hjemad. 

Er det noget der kommer helt af sig selv når han har undersøgt stenene 700 gange og begynder at kede sig ved at kigge på tingene, eller kan jeg gøre lidt for at motivere ham til at gå lidt og kigge på det næste?

Det er jo ikke fordi han ikke må sidde og kigge på tingene, det må han meget gerne, men jeg tænker jo at han måske vil nyde at kigge på flere forskellige ting i løbet af turen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2020

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Hej alle

I disse dage hvor vi er meget hjemme, synes jeg det er vigtigt at vi kommer ud på nogle gåture i naturen, min lille dreng på 17 mdr og jeg.

Han lærte at gå sådan rigtigt for 2 mdr siden. Og han går, ja nærmest løber rundt herhjemme. 

Da coronakrisen startede og vuggestuen lukkede ned, ville han ikke ud af sin klapvogn, der er vi dog kommer ret langt. Han vil gerne på legepladser, i sandkasser eller kigge på sten på en sti. Så heldigvis er det blivet bedre. Han får lov til at kigge på de ting han vil og undersøger grundigt det hele. 

Næste skridt for mig, vil være at få ham til at komme med når jeg så vil videre efter at have kigget på de samme sten i 20 minutter. Han vil straks op i barnevognen, selvom jeg opfordrer til at han kan gå 10 skridt og kigge på det der så kommer der. 

Er det noget der kommer helt af sig selv når han har undersøgt stenene 700 gange og begynder at kede sig ved at kigge på tingene, eller kan jeg gøre lidt for at motivere ham til at gå lidt og kigge på det næste?

Det er jo ikke fordi han ikke må sidde og kigge på tingene, det må han meget gerne, men jeg tænker jo at han måske vil nyde at kigge på flere forskellige ting i løbet af turen.

Lader vognen blive hjemme og accepterer hvis I kun får kigget på de 20 sten I finder udenfor hoveddøren 

Anmeld Citér

1. april 2020

Anonym trådstarter

MKBP skriver:

Lader vognen blive hjemme og accepterer hvis I kun får kigget på de 20 sten I finder udenfor hoveddøren 

Tak, jeg tænkte faktisk lige på det efter jeg havde oprettet opslaget

At næste gang vi gik ud, så skulle jeg bare lade klapvognen stå og se hvad han sagde til det. 

Så det vil jeg prøve, nu hvor du også nævner det 

Anmeld Citér

1. april 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej alle

Jeg lod være med at tage klapvognen med, så “gik” det nemmere

Anmeld Citér

1. april 2020

Bettybom

Vi har barnets dukkeklapvogn med - så går hun med den  der kan hun godt gå et par timer (i hendes tempo). Og andre dage kan hun kun gå 2 min  

hvis vi ikke har hendes rigtige klapvogn med - så vil hun bare bæres 

Anmeld Citér

1. april 2020

Soonmom

Vi har barnets dukkeklapvogn med - så går hun med den  der kan hun godt gå et par timer (i hendes tempo). Og andre dage kan hun kun gå 2 min  

hvis vi ikke har hendes rigtige klapvogn med - så vil hun bare bæres 

Vi havde faktisk en gåvogn med i starten, så samlede de sten og grene osv og puttede i den på vejen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.