Hej alle
I disse dage hvor vi er meget hjemme, synes jeg det er vigtigt at vi kommer ud på nogle gåture i naturen, min lille dreng på 17 mdr og jeg.
Men hvordan får jeg drengen til at gå? 
Han lærte at gå sådan rigtigt for 2 mdr siden. Og han går, ja nærmest løber rundt herhjemme.
Da coronakrisen startede og vuggestuen lukkede ned, ville han ikke ud af sin klapvogn, der er vi dog kommer ret langt. Han vil gerne på legepladser, i sandkasser eller kigge på sten på en sti. Så heldigvis er det blivet bedre. Han får lov til at kigge på de ting han vil og undersøger grundigt det hele.
Næste skridt for mig, vil være at få ham til at komme med når jeg så vil videre efter at have kigget på de samme sten i 20 minutter. Han vil straks op i barnevognen, selvom jeg opfordrer til at han kan gå 10 skridt og kigge på det der så kommer der.
Men det vil han ikke. Han vil op at sidde i vognen og så går vi ellers hjemad.
Er det noget der kommer helt af sig selv når han har undersøgt stenene 700 gange og begynder at kede sig ved at kigge på tingene, eller kan jeg gøre lidt for at motivere ham til at gå lidt og kigge på det næste?
Det er jo ikke fordi han ikke må sidde og kigge på tingene, det må han meget gerne, men jeg tænker jo at han måske vil nyde at kigge på flere forskellige ting i løbet af turen.

Anmeld
Citér