Manglende børnebidrag fra far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2020

Anonym trådstarter

Hvordan er det man PRÆCIST gør, når faderen til ens børn ikke betaler børnebidrag og jeg ønsker, at det skal gå gennem kommunen? Kan det klares på nettet? Og hvordan er taksterne, er det ikke ca. 1300 pr. barn pr. måned? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan er det man PRÆCIST gør, når faderen til ens børn ikke betaler børnebidrag og jeg ønsker, at det skal gå gennem kommunen? Kan det klares på nettet? Og hvordan er taksterne, er det ikke ca. 1300 pr. barn pr. måned? 

Bidraget er på 1412 kr pr md. Jeg tror du skal søge via familieretshuset (det gamle statsforvaltning), det gjorde jeg hvert fald for 11 år siden. 

Eller også på borger.dk. 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Skilsmisse-og-familiebrud/Boernebidrag

På det her link er der faner til at besvare det hele og til at søge bidrag gennem kommunen/familieretshuset .

Anmeld Citér

30. marts 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Skilsmisse-og-familiebrud/Boernebidrag

På det her link er der faner til at besvare det hele og til at søge bidrag gennem kommunen/familieretshuset .

Tak jeg har fået sendt en ansøgning af sted 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Tak jeg har fået sendt en ansøgning af sted 

Hvis I ikke har fastsat børnebidraget i familieretshuset, skal du/I først have udfærdiget er dokument og herefter kan du søge udbetaling Danmark m udlæg for manglende betaling. 

Jeg har lige været hele tromlen igennem. Min eks stoppede med at betale i november 19 og meddelte at han ikke kunne betale. Så jeg søgte om fastsættelse af børnebidrag i familieretshuset, da vi “kun” havde en privat skriftlig aftale. Det er ikke nok, hvis udbetaling Danmark skal lave et udlæg. 

Når eller hvis du har dokumentet, skal du søge om børnebidrag ved udbetaling Danmark. 
Og de behandler efterfølgende din sag. 

Du må nok forberede dig på lidt ventetid. 
Jeg startede op i november og har først lige fået det kørt igennem igår. Så jeg får med tilbagevirkende kraft fra 1/11 2019. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.