2 pseudo’ere sover forskudt.. hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.183 visninger
24 svar
35 synes godt om
29. marts 2020

elskeratværemor

Min ene på 2,3 år sover kl 20-21 til 7.. den anden på 9 mdr fra 23.30-00 til 8.30.. problemet er at de sover så forskudt at jeg ikke får noget alene tid ud over når den store er afsted i vuggestue.. ham på 2 sover ikke rigtig lur- han er træt men vil ikke falde til ro i sin seng/ på sofa eller andre steder hvor der er det mindste støj når jeg har begge med ude og gå er der ingen problemer så sover de begge prompte.. 

mit dilemma er nogen gode råd til hvorn jeg får begge til at sove... den store græder hvis jeg ikke er hos ham ihvertfald en 40 min. Pr dag, den anden sover først kl 24 

jeg kan mærke at fet er begyndt at irritere mig ag jeg ikke kan få den lille til at falde til ro før så sent.. 

nogle med gode råd til 2 små under 2,5 der skal sove samtidig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2020

Soonmom

Tager sidste lur væk fra den lille og putter før?

Den store ville jeg i øvrigt også putte før, for han får dælme da ikke meget søvn hvis han ikke sove lur?

Her putter vi alle tre børn 18:30/19:00 og så er der ro.

(Den lille på knap 9 måneder 18:30 og de to store på 3 og 4 år kl 19)

Anmeld Citér

30. marts 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

På hvilket tidspunkt sover den lille om dagen? Måske der kan rykkes/mindskes noget der

Anmeld Citér

30. marts 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Min pige er 5 år og hun sover fra 19.30 Max til kl. 6.eller 7 og det er så fint. 

Vil også sige den lille ikke skal ha en lur så sendt på dagen. Alt efter kl. 15 påvirker børnene søvn om aftenen. Mvh pædagog i vuggestuen 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Tip!

Det vil være en ide at sætte dine forventninger til  deres søvn ned.. du kan ikke forvente at de skal sove samme tid, i og med de er 2 små mennesker, med hver deres behov qua deres udviklingsniveau. 

Jeg ved at flere har stor succes med natbjørnen Tjugga, fordi den skaber ro, kontinuerlig rutine, og har en meditativ virkning på at få hjernen til at bearbejde dagens indtryk.. 

søg på Emilie Jakobsen i app store, hvor du kan lytte til brøkdele af hendes meditationer. Der er flere forskellige meditationer. 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Soonmom

Det vil være en ide at sætte dine forventninger til  deres søvn ned.. du kan ikke forvente at de skal sove samme tid, i og med de er 2 små mennesker, med hver deres behov qua deres udviklingsniveau. 

Jeg ved at flere har stor succes med natbjørnen Tjugga, fordi den skaber ro, kontinuerlig rutine, og har en meditativ virkning på at få hjernen til at bearbejde dagens indtryk.. 

søg på Emilie Jakobsen i app store, hvor du kan lytte til brøkdele af hendes meditationer. Der er flere forskellige meditationer. 

Man kan da sagtens skabe en rytme så børnene bliver lagt på samme tid. Vi havde da synkroniseret både middagslur og natte putning nærmest fra start (den lille fik self lur for og eftermiddag da han var helt spæd). 

Netop fordi det er ret hårdt med to små børn, så det er da virkelig med at få dem synkroniseret for alles skyld. 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Babilooo

Soonmom skriver:

Tager sidste lur væk fra den lille og putter før?

Den store ville jeg i øvrigt også putte før, for han får dælme da ikke meget søvn hvis han ikke sove lur?

Her putter vi alle tre børn 18:30/19:00 og så er der ro.

(Den lille på knap 9 måneder 18:30 og de to store på 3 og 4 år kl 19)

Helt enig. Det er ret sent for en under tre at blive puttet kl 20.00.

da mine var uden lur sov de næsten 18.30... og nogle gang næsten med hovedet i maden om aftenen. det er altid svært at putte trætte børn. 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg tror I er kommet ind i en dum soverytme. 

Jeg tror der skal startes forfra og så skal dine børn puttes samtidig ( eller i forlængelse af hinanden) om aften. Min yngste er 12 måneder og sov 2 lure da han var 9 måneder. En kl ca 09 og en kl 13/13:30. Blev og bliver stadig puttet kl 19 samtidig med storebror på 4 ( som ikke sover lur). 

Tænker du skal forsøge at synkroniserer deres rytme. Synes ihvetfald de skal tidligere i seng og så forsøg at tænk over deres lure i løbet af dagen og især så den mindste ikke sover den sidste lur for sent. 

Og så skal tydelige putteritualer, hver dag på samme måde og samme tidspunkt 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Tip!

Soonmom skriver:

Man kan da sagtens skabe en rytme så børnene bliver lagt på samme tid. Vi havde da synkroniseret både middagslur og natte putning nærmest fra start (den lille fik self lur for og eftermiddag da han var helt spæd). 

Netop fordi det er ret hårdt med to små børn, så det er da virkelig med at få dem synkroniseret for alles skyld. 

Alles skyld? - det er små børn, der ikke kender til klokken. De handler ikke ud fra hvad alle har behov for, men helt og aldeles ud fra deres egne behov. 

Nu handler det jo ikke om at børn ikke må synkron sove, men om at sætte forventningerne ned til søvnen. - at der er en rum tid hvor man måske ikke har så meget alene tid, så længe børnene er små, og det må man acceptere. 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Soonmom

Tip! skriver:

Alles skyld? - det er små børn, der ikke kender til klokken. De handler ikke ud fra hvad alle har behov for, men helt og aldeles ud fra deres egne behov. 

Nu handler det jo ikke om at børn ikke må synkron sove, men om at sætte forventningerne ned til søvnen. - at der er en rum tid hvor man måske ikke har så meget alene tid, så længe børnene er små, og det må man acceptere. 

Det er da netop for alles skyld.

TS børns søvnmønster lyder virkelig ikke optimalt, så nogen gange er man nødt til at få små børn kørt ind i en mere hensigtsmæssig rytme både for dem selv og forældrene. Børn udvikler sig gennem søvn, det er her de fordøjer dagens indtryk og hjernen bearbejder det. - hvis børn ikke får søvn nok, meget afbrudt søvn , eller bytter om på dag og nat har forældrene da pligt til at rette op på det.

I en familie med to små børn er der i alles interesse at mor og far er klar til at aktivere og har overskud til dem. Derfor er der da super god grund til at få dem synkroniseret, på den måde kan man få lavet praktiske ting (og være der for børnene når de er vågne og mulighed for lige at trække vejret .

Så ikke kun for forældres skyld, men da i høj grad også for børnene (og nej børn kan ikk selv kan regulerer deres søvn, ligesom det heller ikke er alle børn der er gode til at ligge sig til at sove når de er trætte, det er forældrene der skaber rammerne for en god søvn)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.