singlemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.488 visninger
6 svar
3 synes godt om
28. marts 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hej allesammen.

Min datters far og jeg er næsten lige gået fra hinanden og jeg har siden han flyttet ud levet på enten brød eller måttet spise det samme i flere dage pga. alt i fryseren jo er pakket til to voksne og et barn.

Jeg har prøvet at variere min aftensmad så meget som muligt, f.eks. ved at dele det hakkede kød op og lave hakkebøf en dag og frikadeller dagen efter, men jeg er efterhånden ved at løbe tør for ideer.

Har I nogle lækre opskrifter til en - evt. hvordan jeg kan variere maden - eller hvor jeg kan købe mad til en som ikke er færdigretter der skal i microovn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er meget alene. Kyllinge fileter kommer man langt med. Wok ret med grønt, nudler og kokos/karry sovs. Stegt filet, fyldt eller bare som den er, med hvad som helst som tilbehør som jo kan varieres dag for dag. Kylling i karry med ris. Nemme tarteletter. Tortillas. 

Hakket okse - bøf, lasagne, pasta kødsovs eller kødboller i tomatsovs. Tortillas. 

Anmeld Citér

28. marts 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi spiser meget hver for sig. 
Retter der nemt kan laves enkeltvis hos os er fx

wraps, hvor jeg fx bare varmer et kyllingelår og tager kødet fra det samt noget grønt, evt smurt tortillaen med neutralost eller kommet hytteost i. 

Jeg laver også salater. Fx spinat, agurk, rødløg, tomat og lidt tun i. Eller kylling eller andet. 

Wokretter laver jeg også tit. Det behøver ikke være med mange forskellige grøntsager. Jeg laver bl.a. med 2 gulerødder, en peberfrugt, en smule blomkål eller broccoli, et halvt spidskål. Så lidt krydderier og fx et æg i. 

Som en anden skriver, kyllingebryst. Og der kan man evt få stegt spidskål til. Eller stegt blomkålsbuketter. Eller en købt salat fx coleslaw eller andre eksempler. 

Køber også gerne bare en salat og så blander lidt tun eller kylling eller andet i så det mætter i lidt længere tid. 

Anmeld Citér

28. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Idag har jeg lavet 2 kyllinge overlår i et fad i ovnen, da de manglede 15min, smed jeg 2 kvarte spidskål med i fadet. Nemt nemt og smagte glimrende. 

Anmeld Citér

29. marts 2020

Carina:-)

Alt mad kan vel i princippet laves til 1 pers.

Bare i mindre mængder - 

Mine singlevenner får det samme at spise som fx os der er en stor fam.

Anmeld Citér

29. marts 2020

Sanneh

Kender godt til det, med at det er svært at finde på hvad man skal have at spise. Lasagne, kødsovs, burgers, ris kylling og sove, pitabrød og madpandekager går igen og igen

For mig handler det primært om at det skal være nemt at lave. Det er ikke så tit jeg har den store "kogelyst" når man kommer hjem fra arbejde. Tit kan jeg godt finde på at lave mad til flere dage ad gangen

Anmeld Citér

30. marts 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Carina:-) skriver:

Alt mad kan vel i princippet laves til 1 pers.

Bare i mindre mængder - 

Mine singlevenner får det samme at spise som fx os der er en stor fam.

Jeg kan godt se at jeg nok skulle have formuleret mig lidt anderledes. Problemet var/er at mens vi var sammen handlede vi stort ind en gang om måneden og fyldte fryseren med kød, pakket så det passede til vores familie på to voksne og et barn, f.eks. fire koteletter i en pose. Det vil sige at når jeg så tager det op nu, så skal jeg spise fire gange så meget som normalt, spise det samme i flere dage eller smide ud.

Derfor søgte jeg opskrifter på lækre retter så jeg f.eks kunne tage en pakke hakket kød op og lave kødsovs til spaghetti & kødsovs én dag og lasagne dagen efter - eller hvor jeg kunne købe nogle færdigretter til nogle dage som var til én men som ikke skal i microoven.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.