Indlagt borger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
9 svar
10 synes godt om
28. marts 2020

Anonym trådstarter

Hej, 

Min ægtefælle har i dag indlagt en borger i hjemmeplejen med mistanke om COVID-19. altså en borger han har været i kontakt med og ydet pleje på. Min ægtefælle har båret værnemidler i kontakt med borgeren pga mistanken. Men nu tænker jeg jo alligevel på, hvilke forholdsregler vi evt bør træffe, hvad ville i tænke i situationen? Jeg har ikke snakket med min ægtefælle endnu andet end kort besked på skrift og tænker jo der vel har været kontakt med borgeren inden mistanken, ligesom jeg ved de ikke har de bedste værnemidler..

Ville i bare være business as usual? Ved ikke hvad man bør k disse tider. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså nu arbejder jeg på et bo tilbud, og der sender ledelse hele tiden de nyeste retningslinjer yd, for hvordan vi ska forholde os, hvis vi mistænker at vores borger sku være blevet smittet. 

De opfordre bla til gid hygiejne, værnemidler, 2 m afstand til hinanden (os personale imellem)

Og sidst men ikke mindst opfordre de os til at have skiftetøj med, så vi ik trækker noget med på arbejde og at vi så heller ik trækker noget med den anden vej, når vi får fri. 

Når jeg kommer hjem, smider jeg tøjet i baggangen, spritter hænder og går derefter ind og tager rent tøj på. 

I jeres tilfælde, vil der jo nok ret hurtigt komme svar på test, men jeg tænker ik, at der ellers er ret meget at gøre, andet end det jeg ovenover har beskrevet. Vh Stine 

Anmeld Citér

28. marts 2020

Soonmom

Jeg ville bare fortsætte som I plejer. Den ældre kan jo sagtens have smittet din kæreste for flere dage siden og han så have smittet jer allerede

Anmeld Citér

28. marts 2020

De3Guldklumper

Jeg ville gå i selv valgt karantæne til i har fået svar på test. Ja i kan være smittet og dermed allerede ha smittet videre og derfor er der ingen grund til i smitter flere i såfald der kommer en positiv test og din kæreste er i smitterisiko. Den eneste måde man bryder smittekæden er ved at i alle holder jer hjemme. 

Anmeld Citér

28. marts 2020

Fie85

Profilbillede for Fie85
De3Guldklumper skriver:

Jeg ville gå i selv valgt karantæne til i har fået svar på test. Ja i kan være smittet og dermed allerede ha smittet videre og derfor er der ingen grund til i smitter flere i såfald der kommer en positiv test og din kæreste er i smitterisiko. Den eneste måde man bryder smittekæden er ved at i alle holder jer hjemme. 

Nu skal man som sygeplejerske desværre på arbejde, selvom ens ægtefælle er påvist med corona, så de kan desværre ikke gå i selvvalgt karantæne da manden skal passe sit job i hjemmeplejen. Er selv sygeplejerske i hjemmesygeplejen og mangler lidt at der også bliver passet på os som medarbejdere og ikke kun den anden del af befolkningen. Man skal først sygemeldes når man får symptomer, hvortil man så kan have nået at smitte rigtig mange svage mennesker. 

Anmeld Citér

28. marts 2020

StineW79

Fie85 skriver:

Nu skal man som sygeplejerske desværre på arbejde, selvom ens ægtefælle er påvist med corona, så de kan desværre ikke gå i selvvalgt karantæne da manden skal passe sit job i hjemmeplejen. Er selv sygeplejerske i hjemmesygeplejen og mangler lidt at der også bliver passet på os som medarbejdere og ikke kun den anden del af befolkningen. Man skal først sygemeldes når man får symptomer, hvortil man så kan have nået at smitte rigtig mange svage mennesker. 

Det er det samme hos os. Vi ska også bare komme på arbejde, så længe vi ik selv udviser symptomer, selvom andre i husstanden har lagt syg, og de har været sammen med deres venner inden skolen lukkede, og de nu ligger med corona.

Total tosset!! Vh Stine 

Anmeld Citér

28. marts 2020

StineW79

Fie85 skriver:

Det er det samme hos os. Vi ska også bare komme på arbejde, så længe vi ik selv udviser symptomer, selvom andre i husstanden har lagt syg, og de har været sammen med deres venner inden skolen lukkede, og de nu ligger med corona.

Total tosset!! Vh Stine 

Anmeld Citér

28. marts 2020

De3Guldklumper

Fie85 skriver:

I know men derfor kan resten af husstanden jo sagtens gå i selvvalgt karantæne så man ikke smitter videre den vej. Når man nu ved at den ene arbejder i kritisk funktion så er det jo med at finde ud af hvad man så kan gøre i stedet for. 

Anmeld Citér

29. marts 2020

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

I know men derfor kan resten af husstanden jo sagtens gå i selvvalgt karantæne så man ikke smitter videre den vej. Når man nu ved at den ene arbejder i kritisk funktion så er det jo med at finde ud af hvad man så kan gøre i stedet for. 

Men jeg arbejder også i kritisk funktion i psykiatrien, så det er umiddelbart lidt vanskeligt at skulle gå i karantæne.. 

Anmeld Citér

29. marts 2020

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Altså nu arbejder jeg på et bo tilbud, og der sender ledelse hele tiden de nyeste retningslinjer yd, for hvordan vi ska forholde os, hvis vi mistænker at vores borger sku være blevet smittet. 

De opfordre bla til gid hygiejne, værnemidler, 2 m afstand til hinanden (os personale imellem)

Og sidst men ikke mindst opfordre de os til at have skiftetøj med, så vi ik trækker noget med på arbejde og at vi så heller ik trækker noget med den anden vej, når vi får fri. 

Når jeg kommer hjem, smider jeg tøjet i baggangen, spritter hænder og går derefter ind og tager rent tøj på. 

I jeres tilfælde, vil der jo nok ret hurtigt komme svar på test, men jeg tænker ik, at der ellers er ret meget at gøre, andet end det jeg ovenover har beskrevet. Vh Stine 

Tak for svar, alle de råd følger min ægtefælle selvfølgelig  men ja du har ret. Tror bare jeg tænkte om vi kunne gøre noget ekstra.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.