Hvem er jeres plan b eller c?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.107 visninger
11 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2020

Anonym trådstarter

Hej skønne kvinder!

Jeg har termin om 5 uger og jeg er sikker på at corona til den tid ikke bare er forsvundet helt. Jeg kan jo også ske at føde før, derfor kommer mine tanker ind på hvis nu min mand ikke kan komme med til fødslen. Hvis han udviser symptomer må han ikke komme med. Jeg er gået i selvvalgt isolation men min mand er nødt til at arbejde. Jeg er derfor bange for han bliver smittet på et eller andet tidspunkt og ikke kan komme med. Derfor skal der være en nødplan. 
jeg har ikke det bedste forhold til min mor. Vi snakker og ses men føler mig ikke helt tryg og fortrolig ved hende og jeg ved hun har det med at panikke og male fanden på væggen, så kan slet ikke se hende være med til fødslen. Har ingen virkelig nære veninder. Svigermor er nok den jeg helst vil have med men så ved jeg at jeg sårer min egen mor. Åh jeg synes det er svært... Hvad gør i derude? Har i en nødplan? Kan man hvis manden op til fødslen udviser symptomer forlange han bliver testet, så hvis ikke det er Corona så kan han stadig være med trods en simpel forkølelse?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej skønne kvinder!

Jeg har termin om 5 uger og jeg er sikker på at corona til den tid ikke bare er forsvundet helt. Jeg kan jo også ske at føde før, derfor kommer mine tanker ind på hvis nu min mand ikke kan komme med til fødslen. Hvis han udviser symptomer må han ikke komme med. Jeg er gået i selvvalgt isolation men min mand er nødt til at arbejde. Jeg er derfor bange for han bliver smittet på et eller andet tidspunkt og ikke kan komme med. Derfor skal der være en nødplan. 
jeg har ikke det bedste forhold til min mor. Vi snakker og ses men føler mig ikke helt tryg og fortrolig ved hende og jeg ved hun har det med at panikke og male fanden på væggen, så kan slet ikke se hende være med til fødslen. Har ingen virkelig nære veninder. Svigermor er nok den jeg helst vil have med men så ved jeg at jeg sårer min egen mor. Åh jeg synes det er svært... Hvad gør i derude? Har i en nødplan? Kan man hvis manden op til fødslen udviser symptomer forlange han bliver testet, så hvis ikke det er Corona så kan han stadig være med trods en simpel forkølelse?

Du kan ikke forlange noget, og de er i deres gode ret til at afvise ham, det beror på vurdering, og lad mig lige understrege - det er ikke nødvendigt at have andre til stede end dig, og du føder uanset, hvor mange der kigger på, så du behøver slet ikke være i dilemmaet. Hvis han er syg, så føder du selv.

Anmeld Citér

20. marts 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Årh ha det er en svære perioden vi er i nu. 

Snakke med dem der er der og jeg er sikker på at dem der vil være på arbejde den dag sammen med dig ved hvor svært en ting du er ved og vil være der for dig så godt de kan. 

Tænkt positiv.  måske kan han være med Facetime (ved godt det overhovedet ikke er det samme)

I nogle lande er det meget normalt manden ikke er med. Eller man ikke har nogle andre med. 

Anmeld Citér

20. marts 2020

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Du kan ikke forlange noget, og de er i deres gode ret til at afvise ham, det beror på vurdering, og lad mig lige understrege - det er ikke nødvendigt at have andre til stede end dig, og du føder uanset, hvor mange der kigger på, så du behøver slet ikke være i dilemmaet. Hvis han er syg, så føder du selv.

Gal en tarvelig måde at skrive det på.

Hun er gravid, og har en masse følelser og garanteret nervøs! 

Det da klart hun ønsker sin bedre halvdel med til fødslen! Det også Hans barn. Og en dag man ikke får igen.

dermed sagt, at han selvfølgelig ikke kan være med hvis han har symptomer. 

Til trådstarter, har hørt folk i den situtation, FaceTimer med far på en iPad eller lignede. Det må være bedre end ingenting. 
al held og lykke, er sikker på det nok skal gå. 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Lililili

Anonym skriver:

Wow kan godt forstå du anonym, med den usympatiske måde at skrive til tr på. Og lad mig lige understrege, dit svar Ikke er særlig brugbart. 

kære tr. Kan godt forstå der er mange tanker om det lige nu. Har du født før? 

Evt. snak med læge om tjek af din mand, og hvordan i skal forholde jer, det er kun dem der kan give et reelt svar. 
Prøv at melde dig ind i nogle grupper evt. på facebook, hvor der er andre gravide med termin nu i denne svære tid, måske i kan dele tanker og ideer. 
Hvis min mand ikke kunne komme med, ville jeg personligt vælge den, jeg føler mig mest tryg ved.  Tanken om at føde “alene” skræmmer mig heller ikke. Men det fordi jeg har prøvet at føde, min mand var med og det var rigeligt.  Er absolut ikke jo flere jo bedre typen . Vi er som mennesker forskellige, med forkellige behov og tanker om hvordan ting skal foregå. Mærk efter hvad DU vil. 

Håber du får lidt ro på, og så held og lykke med det hele. 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sikke et koldt og kynisk svar. Jeg blev oprigtigt ked af at læse det. Selvfølgelig kan jeg føde selv, men en fødsel er noget af det største og kan slet ikke forstille mig at skulle undvære min mand.

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Årh ha det er en svære perioden vi er i nu. 

Snakke med dem der er der og jeg er sikker på at dem der vil være på arbejde den dag sammen med dig ved hvor svært en ting du er ved og vil være der for dig så godt de kan. 

Tænkt positiv.  måske kan han være med Facetime (ved godt det overhovedet ikke er det samme)

I nogle lande er det meget normalt manden ikke er med. Eller man ikke har nogle andre med. 

Har tænkt på facetime må blive det vi gør hvis vi ender der. Kan bare slet ikke forstille mig en fødsel uden ham ved min side også især for hans skyld.  Tænk at det er nogle lande stadig er normalt at manden venter udenfor. Det er bare så stort.

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym trådstarter

M O R til J Vega skriver:

Gal en tarvelig måde at skrive det på.

Hun er gravid, og har en masse følelser og garanteret nervøs! 

Det da klart hun ønsker sin bedre halvdel med til fødslen! Det også Hans barn. Og en dag man ikke får igen.

dermed sagt, at han selvfølgelig ikke kan være med hvis han har symptomer. 

Til trådstarter, har hørt folk i den situtation, FaceTimer med far på en iPad eller lignede. Det må være bedre end ingenting. 
al held og lykke, er sikker på det nok skal gå. 

Facetime må blive sidste udvej. Som du skriver er det trods alt bedre end ingenting. Det er bare helt uvirkligt lige nu at forstille sig han ikke er der. Heldigvis kan der nå at ske meget og han kan nå at få corona og komme ovenpå. 
tak

Anmeld Citér

20. marts 2020

Anonym trådstarter

Lililili skriver:

Wow kan godt forstå du anonym, med den usympatiske måde at skrive til tr på. Og lad mig lige understrege, dit svar Ikke er særlig brugbart. 

kære tr. Kan godt forstå der er mange tanker om det lige nu. Har du født før? 

Evt. snak med læge om tjek af din mand, og hvordan i skal forholde jer, det er kun dem der kan give et reelt svar. 
Prøv at melde dig ind i nogle grupper evt. på facebook, hvor der er andre gravide med termin nu i denne svære tid, måske i kan dele tanker og ideer. 
Hvis min mand ikke kunne komme med, ville jeg personligt vælge den, jeg føler mig mest tryg ved.  Tanken om at føde “alene” skræmmer mig heller ikke. Men det fordi jeg har prøvet at føde, min mand var med og det var rigeligt.  Er absolut ikke jo flere jo bedre typen . Vi er som mennesker forskellige, med forkellige behov og tanker om hvordan ting skal foregå. Mærk efter hvad DU vil. 

Håber du får lidt ro på, og så held og lykke med det hele. 

Det er heldigvis andet barn, så selve fødslen og det fysiske i det velkendt og jeg frygter det ikke, men tanken om han ikke er der ved fødslen af hans barn er ikke til at bære. god ide at snakke med lægen. De har nok travlt som det er nu men hvis han udvikler symptomer og vi alligevel skal i kontakt med dem så tænker jeg at høre om han ikke kan blive testet. Om vi så skal køre for det, for sæt nu det bare er en fokølelse. Jeg har selv været forkølet siden før corona kom til Danmark og det er jo mange af de samme symptomer som corona. Jeg havde også kun manden med til fødslen. Jeg er meget privat og derfor er det også svært at forstille sig at have en anden med trods jeg tror det ville være det bedste hvis vi når dertil.

Mange tak.

Anmeld Citér

20. marts 2020

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Facetime må blive sidste udvej. Som du skriver er det trods alt bedre end ingenting. Det er bare helt uvirkligt lige nu at forstille sig han ikke er der. Heldigvis kan der nå at ske meget og han kan nå at få corona og komme ovenpå. 
tak

Jeg krydser alt for, at han ikke bliver ramt, og er sikker på, han er frisk som en havørn til din fødsel 

og kan følge dig 100 procent! Jeg har selv termin til midt året, og hvis min mand ikke må komme med pga. Corona/måske Corona, jeg vil være så gal, bitter og ked af det. Ikke på dem, der har taget valgt, for det er det rigtig at gøre, og forståligt! Men på situtationen. 

så kan føle dig helt ud til tår spidserne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.