Aktiviteter 16 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.018 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg har en pige på 16 måneder, som nærmest er ved at dø af kedsomhed herhjemme.. Vi leger fangeleg, gemmeleg, kilder osv., leger med hendes legetøj, går ture (vi undgår andre), hun leger med kattene og hun er med til at hjælpe til herhjemme.. Men alligevel keder hun sig.. 

Så har I nogle ideer til, hvad man ellers kan lave? Tænker at vi begynder at prøve at tegne i dag, men hvad med alle de andre dage?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Unicorn1 skriver:

Jeg har en pige på 16 måneder, som nærmest er ved at dø af kedsomhed herhjemme.. Vi leger fangeleg, gemmeleg, kilder osv., leger med hendes legetøj, går ture (vi undgår andre), hun leger med kattene og hun er med til at hjælpe til herhjemme.. Men alligevel keder hun sig.. 

Så har I nogle ideer til, hvad man ellers kan lave? Tænker at vi begynder at prøve at tegne i dag, men hvad med alle de andre dage?!

Fingermale, modellervoks, fylde balje med vand på badeværelset og lege med dyr, tur på strand/skov. 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Black Rose

Unicorn1 skriver:

Min søn er et par måneder ældre end din datter, men mon ikke det er meget det samme de kan lege alligevel.

Vi leger med farvede ris i en balje, fingermaling, tegner, danser og synger, lejer rutsjebane uden at have en rigtig rutsjebane (med den der flerfarvede legemåtte fra IKEA) og ellers leger vi en del i haven med køretøjer, bold og alt hvad vi finder  De farvede ris er min søn overraskende glad for. Han kan sidde i en time med dem, hvilket jeg aldrig har oplevet før. Vi skal snart have sand i sandkassen, så der kan leges der.
Vi bager også. Sønnen er med oppe ved bordet og kan røre lidt i skålen og spise lidt dej, mens jeg former boller 

Så er der jo også trylledej, men det har vi ikke prøvet, da jeg ikke tror sønnike helt vil forstå det endnu.

Anmeld Citér

20. marts 2020

Unicorn1

Black Rose skriver:

Min søn er et par måneder ældre end din datter, men mon ikke det er meget det samme de kan lege alligevel.

Vi leger med farvede ris i en balje, fingermaling, tegner, danser og synger, lejer rutsjebane uden at have en rigtig rutsjebane (med den der flerfarvede legemåtte fra IKEA) og ellers leger vi en del i haven med køretøjer, bold og alt hvad vi finder  De farvede ris er min søn overraskende glad for. Han kan sidde i en time med dem, hvilket jeg aldrig har oplevet før. Vi skal snart have sand i sandkassen, så der kan leges der.
Vi bager også. Sønnen er med oppe ved bordet og kan røre lidt i skålen og spise lidt dej, mens jeg former boller 

Så er der jo også trylledej, men det har vi ikke prøvet, da jeg ikke tror sønnike helt vil forstå det endnu.

Farvede ris? Altså bare ris, som du farver med frugtfarve eller? 

Anmeld Citér

20. marts 2020

Black Rose

Farvede ris? Altså bare ris, som du farver med frugtfarve eller? 

Ja  Du får lige et link til en “opskrift”. Når vi laver dem er det bare med frugtfarve og ikke pastafarve, for jeg bruger hvad vi har i skuffen  Bare tjek at de er tørret helt, før du tager dem i brug. Ikke at jeg har oplevet problemer med det, men det ville være træls, hvis farven smittede af på tøjet.

https://kriblekongen.dk/farvede-ris-sanseleg/

Anmeld Citér

20. marts 2020

Unicorn1

Black Rose skriver:

Ja  Du får lige et link til en “opskrift”. Når vi laver dem er det bare med frugtfarve og ikke pastafarve, for jeg bruger hvad vi har i skuffen  Bare tjek at de er tørret helt, før du tager dem i brug. Ikke at jeg har oplevet problemer med det, men det ville være træls, hvis farven smittede af på tøjet.

https://kriblekongen.dk/farvede-ris-sanseleg/

Super! Mange tak 

Anmeld Citér

20. marts 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Hvad med at lege samling. Hehe hvor hun må bestemme sang ovs. 

Eller at hun er læge og du er syg. 

Modellervoks er altid et hit. 

Man kan også lave slim (1 dl kartoffelmel 1 dl vand. Og Frugtfarve.)

Har du instagram. Jo

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.