Spontan abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
4 svar
3 synes godt om
17. marts 2020

ria1989

Hej, jeg har for 3.5 mdr siden dagligt kørt et forløb, hvor jeg dagligt kørte ægløsningstest og da den var på sit "højeste" / bongede ud, så dyrkede vi meget sex op til, under og efter...

Efterfølgende testede vi flere gange graviditetstest, der alle viste negativ. Jeg fik også min menstruation, men modsat alle tidligere gange fortsatte denne menstruation i knap 10 dage, så var der pletblødninger i ca. 1 uge og så igen menstruation i ca. 10 dage.

Jeg snakkede med flere om det, som alle siger, at det er normalt at opleve en "lang" blødning, som jeg gjorde, hvilket de fleste også havde prøvet og tænkte derfor ikke mere over det.

Sexlivet fortsatte efter menstruationen (som sluttede for ca. 6 uger siden) og nu - da jeg følte noget underligt i kroppen, det kan ikke rigtigt forklares - tog jeg nogle graviditetstests, der alle viste positiv. Har forsøgt 2 forskellige mærker, forskellige tidspunktet på dagen og flere gange om morgenen. Alle viste 2 tydelige streger. Nu er jeg dog utrolig nervøs for, om der er tale den oplevelse, jeg fik, var en spontan abort??? For som jeg kan læse mig frem til, så kan en spontan abort godt resultere i en positiv gravititetstest flere uger efter....

Jeg har dog ingen smerter haft ifm. med blødningen og har PSOS, så mine menstruationer har altid været uregelmæssige....

Hjælp... Har andre oplevet lignende?

Og ja, jeg skal selvfølgelig høre lægen - har bestilt tid - men for søren hvor føles tiden indtil da lang og ikke særlig sjov...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2020

TinaTina1

der var engang en der var ved at få soantan abort. 

men så skulle hun bare ligge på sygehuset med drop så fik, hun det ik aligevel .

jeg tænker nogle sædceller der kommer ind har aldrig tigtigt være gode .derfor ender det med sportan abort..

Anmeld Citér

24. marts 2020

ria1989

TinaTina1 skriver:

der var engang en der var ved at få soantan abort. 

men så skulle hun bare ligge på sygehuset med drop så fik, hun det ik aligevel .

jeg tænker nogle sædceller der kommer ind har aldrig tigtigt være gode .derfor ender det med sportan abort..

Tina, jeg har lidt svært ved at forstå din besked. Så du kender en, der skulle have en spontan abort, men fik et drop og så undgik en spontan abort? Og efterfølgende fødte?

Og afslutningsvis tænker du, at der i min situation er tale om en spontan abort?

Hmm.. Har i hvert fald været forbi lægen og er blevet henvist til dn scanning, da lægen sagde, at blødningen ikke betyder det ene eller andet og at jeg lige så godt ku ha blevet gravid efter blødningen, så nu afventer jeg indkaldelsen fra scanning.. Der er åbenbart liiidt ekstra ventetid for tiden (formentlig pga corona?) 

Anmeld Citér

1. april 2020

TinaTina1

ja du har forstået min besked(det er det en jeg har læst om)

Anmeld Citér

4. april 2020

ria1989

Bare for at følge op på den her tråd, hvis andre skulle komme i lignende situation.

Jeg har været til scanning og skal føde til efteråret.

Lægen oplyste ifm. undersøgelsen, at den lange og atypiske blødning slet ikke behøver at have noget at gøre med en abort, men at det er meget normalt at kvinder på et tidspunkt oplever en sådan blødning.

Derudover - når man regner på terminen - så er jeg blevet gravid umiddelbart efter den lange periode med blødning. Igen påpegede lægen, at jeg jo ligeså godt kunne have været blevet gravid for en uge siden (fra graviditetstesten, da de kan være meget følsomme) og netop derfor skal man bl.a. til scanning.

I øvrigt bevidner TinaTina1s indlæg om, at man hellere skal spørge en faglig ekspert - eller i hvert fald ikke lægge så meget i det, man får oplyst herinde, når man tænker på, at hun mente, der var tale om en spontan abort. Nu påvirkede hendes melding ikke mig, men jeg tænker andre kan blive endnu mere stresset end situationen i forvejen bringer en i.

God dag til jer alle

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.