Lavt hcg, gravid udenfor livmoderen - intet æg at

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.687 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. marts 2020

Sommerj

Hej alle, 

Jeg er i vildrede, og leder måske efter nogen der har været igennem noget af det samme..

Jeg lider af Pcos, som blev konstateret for 8 mdr siden ca, siden da har vi været i fertilitetsbehandling hos Trianglen i Hellerup, skylninger, hormoner, scanninger mm. For nogle uger siden følte jeg mig mere træt end normalt og tog til lægen for at få taget en blodprøve, mit hcg niveau viste 51, klinikken synes det var lige lavt nok ift hvor lang jeg burde være henne på det tidspunkt, så jeg fik taget en ny efter 1 dag, den sagde 63, en ny igen efter 4 dage - 240 og en ny igen efter 4 dage 549. Så klinikken mente jeg skulle have en scanning - hvilket blev i dag, da de mistænkte graviditet udenfor livmoderen. Jeg er 6+2 i dag. Lægen kunne ikke se noget æg nogen steder, men kun en sort plet inde i min livmoder. Hun mente det måske kunne være blod, og måske en fostersæk men chancen for dette var meget lille. Jeg fik så taget en ny blodprøve igen, (svar kommer i morgen) hvorpå de håber hcg er faldet, så min krop forhåbenligt er igang med at udstøde ægget - som de ikke ved hvor er!? 
Hun sagde at der ikke var andet at gøre end at vente på en blødning, også holder de løbende øje med mig. 
Er der nogen der har prøvet lignende? Måske hvor den sorte lille plet er et foster ���� 

Kan ikke overskue hormonbehandling mere, selvom jeg godt ved det er vand ift. hvad andre går igennem. Bare tanken giver mig tåre i øjenene.

Jeg har alle symptomer på graviditet, ømme bryster, min mave er hård og er vokset, lugtesans forhøjet. Dog ingen kvalme.. 

1. På forhånd tak! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2020

HåberPåMirakler

Hej, 

Jeg ved det ikke er helt samme situation, men da vi fandt ud af at jeg var gravid igen (5 spontane aborter over 4 år) i september blev vi henvist til tidlig scanning og det eneste de kunne se var en sort plet i livmoderen, altså en opklaring. De ville ikke sige om det var noget eller ej, for det var for tidligt.

Men i vores tilfælde var det godt nyt til næste scanning, og jeg er i dag 28+6 med en sund og rask pige der giver den gas inde i maven 

Så krydser finger for i får godg svar med blodprøven. 

Vores blodprøver fordoblede sig ikke over de 48 timer de skal, så det er altså ikke en indikation på hvor sund graviditeten er i alle tilfælde 

Håber vi får en opdatering når i ved mere, jeg krydser j hvert fald fingre for jer 

Anmeld Citér

16. marts 2020

Sommerj

Hej Håberpåmirakler,

Først og fremmest, stort tillykke med jeres lille pige i maven ������

Tak for dit svar! Hvor langt henne var du til den tidlige scanning? 

Og kan du huske nogle af dine HCG svar? Mit har kun i det ene tilfælde fordoblet sig. Men ligger jo ellers meget lavt ift. hvad det burde ligge på nu. 

Anmeld Citér

16. marts 2020

HåberPåMirakler

Sommerj skriver:

Hej Håberpåmirakler,

Først og fremmest, stort tillykke med jeres lille pige i maven ������

Tak for dit svar! Hvor langt henne var du til den tidlige scanning? 

Og kan du huske nogle af dine HCG svar? Mit har kun i det ene tilfælde fordoblet sig. Men ligger jo ellers meget lavt ift. hvad det burde ligge på nu. 

Jeg var 5+2 ved scanningen og ugen efter 6+2 var der hjerteblink og foster 

Kan ikke huske mine blodprøve svar, men jeg var meget nervøs over de ikke fordoblede sig. 

Og så vidt jeg ved kan man ikke sammenligne tallene der, for det er meget individuel om hvor højt hcg er i hvilke uger 

Og mange tak 

Anmeld Citér

16. marts 2020

Sommerj

Tak! Ved godt jeg ikke skal sætte mine forhåbninger op, men der er i det mindste et spinkelt håb 

Anmeld Citér

16. marts 2020

Anonym

Ventetiden er så svær  er igennem noget lignende, er dog i 10. Uge nu uden et rigtigt svar på hvad der er galt. Er blevet scannet privat hvor der kun var en opklaring (fostersæk siger de) og senere på sygehuset hvor de så det samme. Mit hcg er blevet ved at stige men ikke fordoblet. Er oppe på 13000 nu. Sidste blodprøve var igen 13000 så kunne tyde på at det skal til at falde nu. Venter på en scanning mere for at få svar på om jeg skal have en abort, men pga Corona bliver min scanning rykket 

Du er heldigvis ikke så langt henne så vil sige at der stadig er håb. De sagde i hvertfald på sygehuset at det ikke var ualmindeligt at der pludselig dukkede et rask foster op 

Anmeld Citér

17. marts 2020

Sommerj

Anonym skriver:

Ventetiden er så svær  er igennem noget lignende, er dog i 10. Uge nu uden et rigtigt svar på hvad der er galt. Er blevet scannet privat hvor der kun var en opklaring (fostersæk siger de) og senere på sygehuset hvor de så det samme. Mit hcg er blevet ved at stige men ikke fordoblet. Er oppe på 13000 nu. Sidste blodprøve var igen 13000 så kunne tyde på at det skal til at falde nu. Venter på en scanning mere for at få svar på om jeg skal have en abort, men pga Corona bliver min scanning rykket 

Du er heldigvis ikke så langt henne så vil sige at der stadig er håb. De sagde i hvertfald på sygehuset at det ikke var ualmindeligt at der pludselig dukkede et rask foster op 

Ej hvor frygteligt.. Ja, ventetiden er den værste! Hvornår blev du scannet første gang privat? Og sidder fostersækken i livmoderen? 
Kan det ikke være en slowstarter, har læst om kvinder helt op i uge 12, som har fået sunde og raske børn men som kun har haft hcg på en 400-800 stykker, hvor det aldrig har fordoblet sig. Jeg tænker bare, at der i dit tilfælde måske ikke er risiko for GUL? Men hvad mistænker de så? 

Tak for dit svar, og jeg krydser fingre for dig. Min fertilitetsklinik holder heldigvis åbent igennem de her svære tider, dog med mange foranstaltninger. Men så kan jeg i det mindste få svar. Jeg må se på det positive i det hele..

Anmeld Citér

17. marts 2020

Anonym

Der har været snak om MA, GUL og vindæg. Jeg tror mest det sidste. MA er vist udelukket fordi at fostersækken stadig er helt rund. Fostersækken er i livmoderen men der kan åbenbart godt dannes en falsk sæk i livmoderen ved en GUL.

Blev scannet første gang for 19 dage siden. Håber godt nok ikke sygehuset blive ved at udskyde, for i mine øjne kan sådan noget ikke vente til krisen er ovre

Godt at du bliver fuldt grundigt og håber det bedste for dig 

Anmeld Citér

18. marts 2020

Sommerj

Anonym skriver:

Der har været snak om MA, GUL og vindæg. Jeg tror mest det sidste. MA er vist udelukket fordi at fostersækken stadig er helt rund. Fostersækken er i livmoderen men der kan åbenbart godt dannes en falsk sæk i livmoderen ved en GUL.

Blev scannet første gang for 19 dage siden. Håber godt nok ikke sygehuset blive ved at udskyde, for i mine øjne kan sådan noget ikke vente til krisen er ovre

Godt at du bliver fuldt grundigt og håber det bedste for dig 

Ej det kan jeg da godt forstå! Jeg håner snart, at du får noget afklaring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.