Først sendt hjem, så kaldt tilbage - Corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.832 visninger
14 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2020

Anonym trådstarter

Jeg er gravid, og jeg arbejder som social og sundhedshjælper. 
jeg blev sendt hjem igår og blev idag kaldt på arbejde igen (til hvad der var min normale vagt) i morgen. 
jeg er pisse bange for den her Corona virus og mine børn.. jeg har (op og ned slem) astma...

kan det virkelig være rigtig at gravide bliver kaldt tilbage i hjemmeplejen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2020

FruStolpe

jeg blev sendt hjem igår og blev idag kaldt på arbejde igen (til hvad der var min normale vagt) i morgen. 
jeg er pisse bange for den her Corona virus og mine børn.. jeg har (op og ned slem) astma...

Nu tænker jeg, at du som ansat i plejesektoren er en vigtig del af nødberedskabet, gravid eller ej.

Så så længe du ikke står med en lægeerklæring der sygemelde dig, så skal du selvfølgelig på arbejde. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Der tages ikke specielle hensyn til vores gravide i hjemmeplejen, hvor jeg arbejder som sygeplejerske. Der er ikke meldt noget ud om, at gravide er i større risikogruppe end os andre. Vi passer jo allesammen rigtig meget på. Specielt i forhold til de svageste af vores borgere, så jo det kan sagtens være rigtig at du er kaldt tilbage på arbejdet, medmindre du er sygemeldt med noget graviditetsrelateret sygdom. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

LSS

Graviditet er ikke en sygdom. Så så længe du ikke har en lægeerklæring så skal du selvfølgelig passe dit arbejde. Du er formentlig ikke den eneste der er bange og nervøs for denne virus 

Anmeld Citér

13. marts 2020

kamikaze

Sundhedsstyrelsen betragter gravide som værende risikogruppe. Så på den måde er det faktisk lidt spøjst. Kan du få tilrettelagt arbejdet for at minimere smitterisiko?

Anmeld Citér