Først sendt hjem, så kaldt tilbage - Corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.832 visninger
14 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2020

Anonym trådstarter

Jeg er gravid, og jeg arbejder som social og sundhedshjælper. 
jeg blev sendt hjem igår og blev idag kaldt på arbejde igen (til hvad der var min normale vagt) i morgen. 
jeg er pisse bange for den her Corona virus og mine børn.. jeg har (op og ned slem) astma...

kan det virkelig være rigtig at gravide bliver kaldt tilbage i hjemmeplejen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2020

FruStolpe

jeg blev sendt hjem igår og blev idag kaldt på arbejde igen (til hvad der var min normale vagt) i morgen. 
jeg er pisse bange for den her Corona virus og mine børn.. jeg har (op og ned slem) astma...

Nu tænker jeg, at du som ansat i plejesektoren er en vigtig del af nødberedskabet, gravid eller ej.

Så så længe du ikke står med en lægeerklæring der sygemelde dig, så skal du selvfølgelig på arbejde. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Der tages ikke specielle hensyn til vores gravide i hjemmeplejen, hvor jeg arbejder som sygeplejerske. Der er ikke meldt noget ud om, at gravide er i større risikogruppe end os andre. Vi passer jo allesammen rigtig meget på. Specielt i forhold til de svageste af vores borgere, så jo det kan sagtens være rigtig at du er kaldt tilbage på arbejdet, medmindre du er sygemeldt med noget graviditetsrelateret sygdom. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

LSS

Graviditet er ikke en sygdom. Så så længe du ikke har en lægeerklæring så skal du selvfølgelig passe dit arbejde. Du er formentlig ikke den eneste der er bange og nervøs for denne virus 

Anmeld Citér

13. marts 2020

kamikaze

Sundhedsstyrelsen betragter gravide som værende risikogruppe. Så på den måde er det faktisk lidt spøjst. Kan du få tilrettelagt arbejdet for at minimere smitterisiko?

Anmeld Citér

15. marts 2020

Anonym

Ved ikke helt hvad svaret er. For man kan godt undre sig lidt. Læste lige følgende i artikel fra tv2news:

"Det skyldes, at man ved, at gravide generelt er mere modtagelige for infektioner, som almindeligvis giver øvre luftvejsinfektion, for eksempel influenza. Styrelsen anbefaler derfor de samme forholdsregler for gravide som for de øvrige risikogrupper, der på grund af nedsat immunforsvar er i større risiko for smitte og for at blive alvorligt syge af covid-19. Det vil sige ældre, især dem over 80 år, og kronisk syge, både voksne og børn. Anbefalingen lyder, at alle risikogrupper holder sig hjemme, så vidt det er muligt, og er særligt opmærksom på hygiejne og at holde afstand til andre mennesker."

Anmeld Citér

15. marts 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg er gravid og arbejder også i sundhedssektoren. 
Jeg passer på herhjemme, går helst ikke ud(udover haven og vores skov i baghaven). Nu er min mand nyopereret, så jeg har været nødsaget til at hente medicin på apoteket og handle ind. Men jeg har holdt to meters afstand til andre og sprittet/ vasket hænder før og efter samt undervejs. 
Jeg stoler på at mine kolleger bliver væk hvis de er syge eller får noget der minder om det. Jeg stoler også på mine egne evner til at huske hygiejneprincipperne. 
Vi kan ikke undværes. Selv vores pensionerede medarbejdere er blevet spurgt om de kan tage vagter og dække ind. 
Hvis du virkelig ønsker det bør du kontakte lægen og få lægens ord på det. 

Anmeld Citér

16. marts 2020

Anonym

Hvad endte det med?

er SOSU i ældreplejen her er Gravide sendte hjem da man simpelthen ikke ved noget om hvordan det kan påvirke foster osv 

du er gravid 9 måneder - Ring til Corona linje og snak med din læge 

jeg var IKKe taget afsted - og synes det er så fint de gravide er hjemme - det er hårdt uden dem men vi overlever 

Anmeld Citér

16. marts 2020

Anonym

LSS skriver:

Graviditet er ikke en sygdom. Så så længe du ikke har en lægeerklæring så skal du selvfølgelig passe dit arbejde. Du er formentlig ikke den eneste der er bange og nervøs for denne virus 

Nej det er det ikke 

Men vi ved så lidt om denne sygdom og vi har simpelthen ikke nok information men en hundens masse gætte værk 

Så selvfølge skal man passe på lille baby  

Hos os har vi sendte dem hjem - Dybt respektere for min leder der tænker på andre end sig Selv  

Anmeld Citér

16. marts 2020

Anonym

LSS skriver:

Og hvor er det fedt du ved det ellers at det er ikke er farligt for gravide?! Er det DIG man skal ringe til disse dage? 

fordi vores leder ringede til Corona linje og de vidste simpelthen ikke med rådede til at de helst ikke var i plejen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.