Små børn, hvor længe uden mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2020

Anonym trådstarter

Min dreng på 18 måneder har næsten ikke spist i en uge. Han lever derfor stort set af saftevand og smoothie. Han har tabt muskelmasse og er slatten. Jeg har løbende været i kontakt med egen læge som endnu ikke er bekymret. Hvornår vil I mene at der skal gøres noget? Er i tvivl om hvor længe små børn må undvære mad, og vil ikke bebyrde mit lægehus unødigt i disse tider, plus at jeg er en lille smule i tvivl om deres vurdering er rigtig. Dette bunder i at jeg engang har fået at vide at børn maks må undvære mad i en uge. Nogen der ved noget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2020

Miti's mama

Det virker af lang tid... man siger generelt at så længe de drikker, har våde bleer og er 'normale' er de ok. Men en uge er ret lang tid. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Det virker af lang tid... man siger generelt at så længe de drikker, har våde bleer og er 'normale' er de ok. Men en uge er ret lang tid. 

Helt enig, spørgsmålet er bare om det er FOR lang tid? 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Er der ingen der ved det? 

Anmeld Citér

13. marts 2020

A38

Da min datter på 1,5 år havde lungebetændelse for en lille måned siden spiste hun ikke fra søndag til mandagen efter. Lidt over en uge. Da det endelig kom appetit igen, var det kun lidt, der røg ind. Hun tabte sig, så så lille ud, og ville heller ikke gå da hun endelig blev frisk. Vi snakkede med lægen mange gange, som mente at det var helt normalt. Og efter 14 dage var hun sig selv igen og har allerede fået topmave igen.

Så hvis han drikker, og han i øvrigt er i behandling for hvad han er syg af, så tror jeg det er normalt. Men hvis han bliver FOR slatten og han ikke vil drikke, så synes jeg du skal kontakte lægen.
Så jeg ved ikke hvor længe der må gå, men det er i hvert fald normalt ikke at have appetit når man er syg.

Anmeld Citér

13. marts 2020

Abracadabra

Man kan jo leve i ugevis på smoothie. Sålænge han får væske, skal det nok gå. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Man kan jo leve i ugevis på smoothie. Sålænge han får væske, skal det nok gå. 

OK, så der er ikke noget tidsmæssigt maksimum for hvor længe det må være sådan? 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Altså er han syg eller hvad? Det står der ikke lige boget om. Hvis han ikke er syg, vil jeg mene det er underligt. 

Og hvis han er syg, vil jeg mene det er helt normalt. Synes væske og smoothie virker fint til en syg lille fyr. Men se naturligvis gerne om du kan lokke med lidt mere efterhånden som sygdom kommer på afstand. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym trådstarter

Morsept16 skriver:

Altså er han syg eller hvad? Det står der ikke lige boget om. Hvis han ikke er syg, vil jeg mene det er underligt. 

Og hvis han er syg, vil jeg mene det er helt normalt. Synes væske og smoothie virker fint til en syg lille fyr. Men se naturligvis gerne om du kan lokke med lidt mere efterhånden som sygdom kommer på afstand. 

Jeps, han har noget virus af en art. Jeg ved godt det er helt normalt at de mister appetitten når de er syge, men har som sagt engang fået at vide at de højst må undlade at spise i en uge, derfor min bekymring. Han er virkelig blevet slap og tynd 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Anonym

Min 3-årige datter har lige haft influenza med feber i 6 døgn. I den periode har hun spist samlet hvad der svarer til 0,5-1 måltid om dagen; normalt spiser hun mindst fire gange i ok mængder. 
hun vejer nu under 11 kilo, men er stærkt på vej igen. Så længe de drikker og er kontaktbare vil jeg ikke være mere end almindeligt bekymret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.