Konfirmationsbidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
9 svar
4 synes godt om
13. marts 2020

Bentemor

Min ældste søns far er død for flere år siden.. Har kunne læse mig til at man ikke kan søge konfirmationsbidrag gennem kommunen/stat. Men er der virkelig ikke andre muligheder end det? Muligvis jeg kan søge et tilskud gennem den forvaltningsbank der forvalter hans kommende arv fra sin far, men så går det jo fra drengens egne penge så at sige, hvilket jeg ikke ved om de vil gå med til. Har nogen af jer stået i samme situation? Hvad gjorde i? Han har også en børneopsparing, der dog ikke er indbetalt på siden hans far døde (da arven er ret stor) Måske man ville kunne bruge den? Nogen råd?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2020

Soonmom

Har du ikke sparet op, som andre enlige forældre ?

Anmeld Citér

13. marts 2020

Bentemor

Jo har skam sparet op, det jeg kunne. Men andre enlige forældre, hvor begge forældre er i live, søger jo også normalt  bidrag fra den anden part.. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Bentemor skriver:

Jo har skam sparet op, det jeg kunne. Men andre enlige forældre, hvor begge forældre er i live, søger jo også normalt  bidrag fra den anden part.. 

Ja men så har den anden part jo også et arbejde, hvor bidraget kommer fra. Men hør med omkring arven. for det er jo penge fra faren. 

Og tror ikke min far søgte bidrag for min søster og jeg, men vi havde heller ikke kæmpe fester. 

Men en konfirmation behøver jo heller ikke koste 10-20.000 kroner. 
Nu ved jeg ikke hvor meget du har sparet sammen. 

Og så kan du tjekke på facebook, med kørsel. Nogen gør det gratis. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

LM2402

Bentemor skriver:

Min ældste søns far er død for flere år siden.. Har kunne læse mig til at man ikke kan søge konfirmationsbidrag gennem kommunen/stat. Men er der virkelig ikke andre muligheder end det? Muligvis jeg kan søge et tilskud gennem den forvaltningsbank der forvalter hans kommende arv fra sin far, men så går det jo fra drengens egne penge så at sige, hvilket jeg ikke ved om de vil gå med til. Har nogen af jer stået i samme situation? Hvad gjorde i? Han har også en børneopsparing, der dog ikke er indbetalt på siden hans far døde (da arven er ret stor) Måske man ville kunne bruge den? Nogen råd?  

Min far døde inden jeg skulle konfirmeres, og arven var låst til mig til jeg blev 18. Min mor havde dog mulighed for at søge om at trække afkast ud som konfirmationsbidrag.

Anmeld Citér

13. marts 2020

321

Profilbillede for 321
Bentemor skriver:

Kan du ikke søge ved Røde Kors eller folkekirkes nødhjælp? Der er en af dem man kan søge ved.

Anmeld Citér

13. marts 2020

Tip!

Får du statslig “børnepenge” eller hvordan, som dit barns far “skulle” have betalt? 

I så fald er det jo dem man kan søge ved. Tror satsen er omkring 3000 kr. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Bentemor

Tip! skriver:

Får du statslig “børnepenge” eller hvordan, som dit barns far “skulle” have betalt? 

I så fald er det jo dem man kan søge ved. Tror satsen er omkring 3000 kr. 

Ja, får et beløb hver tredje måned sammen med familieydelsen, svarende til det beløb anden forældre skulle betale i børnebidrag. 

Nej, det kan man ikke få/søge igennem staten. Kun hvis anden forældre er i live. Jeg skal søge om brug af arven i den forvaltningsbank der varetager min søns arv. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Bentemor

321 skriver:

Kan du ikke søge ved Røde Kors eller folkekirkes nødhjælp? Der er en af dem man kan søge ved.

Jo måske jeg skulle tænke de baner. Tak for dit svar. Måske et legat eller noget. Må søge lidt mere rundt. Er heldigvis først næste år.  Vil jo kun min søn det bedste. Han ønsker kun en hyggelig eftermiddag med den nærmeste familie, Ca 10-12 voksne og en håndfuld børn, og derudover er hans største ønske en rejse med mig over og se Universal Studios. På den ene side ville han helst bare kun rejse, på den anden side vil han jo også gerne have gaver. Og for at få gaver må man jo inviterer gæster. 

Anmeld Citér

13. marts 2020

Bentemor

BAE skriver:

Ja men så har den anden part jo også et arbejde, hvor bidraget kommer fra. Men hør med omkring arven. for det er jo penge fra faren. 

Og tror ikke min far søgte bidrag for min søster og jeg, men vi havde heller ikke kæmpe fester. 

Men en konfirmation behøver jo heller ikke koste 10-20.000 kroner. 
Nu ved jeg ikke hvor meget du har sparet sammen. 

Og så kan du tjekke på facebook, med kørsel. Nogen gør det gratis. 

Tak for svar. Sønnen ønsker slet ikke en stor fest eller noget, alt det sprang han faktisk helst over. Hans ønske er kun at rejse alene med mig. Uden sin støresøster og lillebror. Kun ham og jeg på tur. Er heldigvis først næste år og ikke om en måned eller to. 

Ja må bruge af arven, hvis det bliver nødvendigt. Må se hvordan situationen står til i løbet af efteråret og vinteren, og hvor meget mere jeg kan få på opsparingen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.