Anonym skriver:
Vil gerne høre nogle bud på dette: Hvor gammelt skal et barn være for at kunne være alene hjemme på daglig basis i nogle timer efter skoletid mens forældrene er på arbejde? Begrundelser for jeres svar må meget gerne tages med. På forhånd tak 
Det afhænger af bane, hvor lang tid, er det hver dag og hvorfor egentlig er der ikke sfo og klub?
Jeg har en dreng på 9 snart 10 i 3. Klasse og han ville i turde, og ville absolut ikke nyde det. Og jeg ville være ked af, at han skulle gå hjem for ar være alene og med en skærm (som det ville ende med). Jeg er heller ikke sikker på om jeg stoler på, at han kunne klare en akut situation fx hvis han tillagt noget på en kogeplade eller lignende.
Har en dreng på 12 i 6. Klasse. Han kunne sagtens, men jeg ville være ked af det. Nyder han elsker sin klub ogofte først kommer hjem når den lukker, for det sociale liv vejer tungere end skærmen.
Nå ja og så hende på 17 - hun må og må selvsagt, hvis hun var hjemme. Men som sin mindste lillebror var hun ret gammel før hun turde og kunne nyde det.
Anmeld
Citér