Hvor gammelt skal barnet være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.309 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. marts 2020

Anonym trådstarter

Vil gerne høre nogle bud på dette: Hvor gammelt skal et barn være for at kunne være alene hjemme på daglig basis i nogle timer efter skoletid mens forældrene er på arbejde? Begrundelser for jeres svar må meget gerne tages med. På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Vil gerne høre nogle bud på dette: Hvor gammelt skal et barn være for at kunne være alene hjemme på daglig basis i nogle timer efter skoletid mens forældrene er på arbejde? Begrundelser for jeres svar må meget gerne tages med. På forhånd tak 

Synes ikke man kan sætte en direkte alder på. Det er så individuelt fra barn til barn hvordan de er. 
Normalt ville jeg mene at en 8-9 årig godt kunne være alene. Men min snart 11 årige nevø kan ikke. 

Anmeld Citér

10. marts 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min ældste er 10 og han får ikke lov at være alene. Vi bor på landet med lidt langt til nærmeste nabo

Anmeld Citér

10. marts 2020

lineog4

Anonym skriver:

Det afhænger af bane, hvor lang tid, er det hver dag og hvorfor egentlig er der ikke sfo og klub?

Jeg har en dreng på 9 snart 10 i 3. Klasse og han ville i turde, og ville absolut ikke nyde det. Og jeg ville være ked af, at han skulle gå hjem for ar være alene og med en skærm (som det ville ende med). Jeg er heller ikke sikker på om jeg stoler på, at han kunne klare en akut situation fx hvis han tillagt noget på en kogeplade eller lignende. 

Har en dreng på 12 i 6. Klasse. Han kunne sagtens, men jeg ville være ked af det. Nyder han elsker sin klub ogofte først kommer hjem når den lukker, for det sociale liv vejer tungere end skærmen.

Nå ja og så hende på 17 - hun må  og må selvsagt, hvis hun var hjemme. Men som sin mindste lillebror var hun ret gammel før hun turde og kunne nyde det.

Anmeld Citér

10. marts 2020

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Det afhænger af bane, hvor lang tid, er det hver dag og hvorfor egentlig er der ikke sfo og klub?

Jeg har en dreng på 9 snart 10 i 3. Klasse og han ville i turde, og ville absolut ikke nyde det. Og jeg ville være ked af, at han skulle gå hjem for ar være alene og med en skærm (som det ville ende med). Jeg er heller ikke sikker på om jeg stoler på, at han kunne klare en akut situation fx hvis han tillagt noget på en kogeplade eller lignende. 

Har en dreng på 12 i 6. Klasse. Han kunne sagtens, men jeg ville være ked af det. Nyder han elsker sin klub ogofte først kommer hjem når den lukker, for det sociale liv vejer tungere end skærmen.

Nå ja og så hende på 17 - hun må  og må selvsagt, hvis hun var hjemme. Men som sin mindste lillebror var hun ret gammel før hun turde og kunne nyde det.

Ja det er på daglig basis jeg taler om. Det er ikke alle skoler der har fritidsordning til mere end 3.-4. klasse 

Anmeld Citér

10. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Mine piger er 7 og 9, og må være hjemme i Ca 30-45 min inden vi lander fra arbejde. Vi bor lige ved siden af skole og har naboer der er pensionister, samt de har deres mobil hvis de får brug for os. Mit arbejde ligger kun 10 min fra vores hjem. 

Anmeld Citér

10. marts 2020

Anonym

Min søn er 11 år, og må være alene hjemme i en 2-3 timer om eftermiddagen. Han stornyder det Big time, fordi der sker sjældent.

Vi bor i rækkehus, med mange naboer omkring os, og mine forældre på den anden side af vejen, hvor hans skole også ligger. 

Det kommer helt an på barnet, hvor moden man er, og om man kan hente hjælp indenfor kort afstand, hvis der skulle ske noget akut. 

Anmeld Citér

11. marts 2020

lineog4

Anonym skriver:

Ja det er på daglig basis jeg taler om. Det er ikke alle skoler der har fritidsordning til mere end 3.-4. klasse 

Hvis det er efter 3.-4. Klasse så vil jeg mene de fleste børn kan - men I skal tale med barnet. Og er der ikke andre muligheder, jamen så er der ikke andre muligheder. 

Eventuelt slå sig sammen med bedste vennens forældre par og så kan de på skift gå hjem til hinanden.

Ærgerligt og ked af at høre, at der ikke er et klub tilbud i alle kommuner (er ikke skolens, men et tilbud der dækker flere skoler her i min kommune)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.