Lån i banken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.090 visninger
12 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. marts 2020

Anonym trådstarter

Min nuværende bil er desværre ved at stå af...jeg har den på værksted konstant og denne her gang skal jeg af med 21000 kr, hvilket jeg ikke har. Jeg har længe gået og overvejet at lease en bil for at undgå udgifter til værkstedsregninger. Det vil koste 15000 kr i udbetaling. Dem har jeg ikke her og nu, men jeg kan heller ikke køre i min nuværende bil imens jeg sparer de 15000 kr op. Derfor ringede jeg til banken for at høre om jeg kunne låne 15000 kr. Jeg har intet gæld og ingen andre lån, og har aldrig haft hverken gæld eller lån nogen steder.... Jeg har fast indkomst og er samlevende med kæresten. Så fik jeg at vide, at man minimum skal have 10000 til rådighed efter alt er betalt!!  Ellers kan man ikke låne.... Det tror jeg desværre ikke, at vi har.... Men hvad så?? Jeg er afhængig af en bil, da jeg skal aflevere 2 børn, samt passe mit arbejde som jeg stabilt har haft i 11 år. Kan de virkelig sige nej til at låne mig penge, når jeg har fast indkomst, ingen gæld har eller ej nogen lån??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Der er efterhånden mange steder man kan lease og jeg er ret sikker på du også kan finde leasingaftaler, som ikke kræver en kontant udbetaling eller eventuelt en lavere udbetaling. Du må ud og søge bredt.

Anmeld Citér

9. marts 2020

Anonym

Du svar sådan selv  på spørgmål ved at du skrive at i  ikke har det beløb til rådighed som det kræver banken er derfor i sin god ret til at sige nej til at lån dig penge 

Anmeld Citér

9. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min nuværende bil er desværre ved at stå af...jeg har den på værksted konstant og denne her gang skal jeg af med 21000 kr, hvilket jeg ikke har. Jeg har længe gået og overvejet at lease en bil for at undgå udgifter til værkstedsregninger. Det vil koste 15000 kr i udbetaling. Dem har jeg ikke her og nu, men jeg kan heller ikke køre i min nuværende bil imens jeg sparer de 15000 kr op. Derfor ringede jeg til banken for at høre om jeg kunne låne 15000 kr. Jeg har intet gæld og ingen andre lån, og har aldrig haft hverken gæld eller lån nogen steder.... Jeg har fast indkomst og er samlevende med kæresten. Så fik jeg at vide, at man minimum skal have 10000 til rådighed efter alt er betalt!!  Ellers kan man ikke låne.... Det tror jeg desværre ikke, at vi har.... Men hvad så?? Jeg er afhængig af en bil, da jeg skal aflevere 2 børn, samt passe mit arbejde som jeg stabilt har haft i 11 år. Kan de virkelig sige nej til at låne mig penge, når jeg har fast indkomst, ingen gæld har eller ej nogen lån??

Hvordan vil du have råd til at lease??  Du skal betale 2000-3000 kr i måneden samtidigt med du skal betale af på udbetalingen? Derudover skal du betale dæk og evt andre ekstraomkostninger, med mindre du betaler ekstra, og så bliver det dyrere. 

10000 månedligt er meget lidt i rådighedsbeløb, er I lavtlønnede eller bor dyrt eller?

Anmeld Citér

9. marts 2020

sandramor

Anonym skriver:

Det lyder fuldstændig vanvittigt at du skal have 10.000kr til rådighed for at låne 15000kr 

jeg har selv lige købt ny bil... min stod og skulle laves for over 15000kr og det havde jeg ikke lige kalkuleret med samt at der snart ville komme andre ting på den grunden dens alder.

jeg overvejede også at lease men kender mange der er kommet galt afsted pga en kæmpe regning den dag de aflevere bilen, samt at hvis man kører meget er det faktisk ret dyrt! 

jeg endte med at kære ud til Peugeot for at prøvekøre deres nye 208... 

han ville give 33.000kr for min uden den er lavet og jeg lånte til bilen 125.000kr med en rente på 5% om året og et afdrag om måneden på 1705kr over 8 år.

jeg skylder penge i forvejen.. ikke meget men stadig lidt men der var ingen problemer overhovedet i at låne

samtidig har jeg en ordning med Peugeot at jeg betaler 400kr om måneden og så er service med i aftalen! Hvis den skal laves så kører jeg den bare ud til dem og de laver den uden jeg får en regning på det... det kan jeg godt li da jeg hader de der kæmpe uforudsete regninger 

så mit råd er... ta ud og snak med en bilforhandler og se hvad de siger 

Anmeld Citér

9. marts 2020

Anonym

sandramor skriver:

Det lyder fuldstændig vanvittigt at du skal have 10.000kr til rådighed for at låne 15000kr 

jeg har selv lige købt ny bil... min stod og skulle laves for over 15000kr og det havde jeg ikke lige kalkuleret med samt at der snart ville komme andre ting på den grunden dens alder.

jeg overvejede også at lease men kender mange der er kommet galt afsted pga en kæmpe regning den dag de aflevere bilen, samt at hvis man kører meget er det faktisk ret dyrt! 

jeg endte med at kære ud til Peugeot for at prøvekøre deres nye 208... 

han ville give 33.000kr for min uden den er lavet og jeg lånte til bilen 125.000kr med en rente på 5% om året og et afdrag om måneden på 1705kr over 8 år.

jeg skylder penge i forvejen.. ikke meget men stadig lidt men der var ingen problemer overhovedet i at låne

samtidig har jeg en ordning med Peugeot at jeg betaler 400kr om måneden og så er service med i aftalen! Hvis den skal laves så kører jeg den bare ud til dem og de laver den uden jeg får en regning på det... det kan jeg godt li da jeg hader de der kæmpe uforudsete regninger 

så mit råd er... ta ud og snak med en bilforhandler og se hvad de siger 

Der er ingen sikkerhed for de 15000, så derfor skal der være et tilfredsstillende rådighedsbeløb.

Derudover vil jeg lige kommentere på dit lån.

5% er virkelig højt, langt de fleste låner til max 3.

De 400 kr er givet godt ud, hvis man har en skrøbelig økonomi, men der kan laves virkelig meget for de knap 40000 kr, du kommer til at betale ekstra, og det er selvfølgelig derfor man får sådan et "godt tilbud". På nye biler kommer der ikke meget  ekstra de første 4-6 år, og så anbefales man alligevel at skifte bilen ud, når den alder nås.

Hvis du beholder bilen i 8 år, er den ingenting værd, og så starter du forfra med et nyt "godt tilbud".

Anmeld Citér

9. marts 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Tjek gomore.dk Vi har leaset derigennem i fem år,  og der er ingen problemer. Alt er inkl. i leasingydelsen på nær grøn ejerafgift. Vi leaser for et år af gangen, så vi har konstant sprit nye biler. Har aldrig haft problemer ved aflevering eller andet. 

Anmeld Citér

9. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan vil du have råd til at lease??  Du skal betale 2000-3000 kr i måneden samtidigt med du skal betale af på udbetalingen? Derudover skal du betale dæk og evt andre ekstraomkostninger, med mindre du betaler ekstra, og så bliver det dyrere. 

10000 månedligt er meget lidt i rådighedsbeløb, er I lavtlønnede eller bor dyrt eller?

10.000 kr. er ikke meget lidt i rådighedsbeløb efter alt er betalt. Efter alt er betalt har vi (to voksne og to børn) 7000 kr., og vi får altså mad på bordet hver dag og ingen går i laset tøj. Det kommer vel an på vaner.
Jeg tænker det handler meget om banken med lån, for vi har med 21.000 udbetalt tilsammen månedligt måttet købe et hus for 2 mio. og vi har også en bil betalt med opsparing. De kiggede på hvad vi sad for i forvejen i lejebolig, og om det så ud til at være et problem i vores økonomi.

Anmeld Citér

9. marts 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

10.000kr i rådighed når I også har børn er utrolig lavt. Grundregels plejer at være 5.000kr pr voksne og 2500 pr barn i rådighed. Sådan som rettesnor. Vi har selv været møllen igennem og der var intet at hente hvis vi ikke havde de der +10.000kr i rådighed 

Banken er i sin gode ret til at sige nej. Hvad med at forsøge at låne af familie? Eller måske har du en kassekredit du kan tage lidt af? Lyder som en rigtig øv situaiton. 

Anmeld Citér

9. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

10.000 kr. er ikke meget lidt i rådighedsbeløb efter alt er betalt. Efter alt er betalt har vi (to voksne og to børn) 7000 kr., og vi får altså mad på bordet hver dag og ingen går i laset tøj. Det kommer vel an på vaner.
Jeg tænker det handler meget om banken med lån, for vi har med 21.000 udbetalt tilsammen månedligt måttet købe et hus for 2 mio. og vi har også en bil betalt med opsparing. De kiggede på hvad vi sad for i forvejen i lejebolig, og om det så ud til at være et problem i vores økonomi.

10000 ER meget lidt, det kan ikke gradbøjes og er bankernes mindstekrav med 2 børn. 

Vi ville dø af fattigdom og kedsomhed, hvis vi skulle leve for 7000 kr.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.