sandramor skriver:
Det lyder fuldstændig vanvittigt at du skal have 10.000kr til rådighed for at låne 15000kr
jeg har selv lige købt ny bil... min stod og skulle laves for over 15000kr og det havde jeg ikke lige kalkuleret med samt at der snart ville komme andre ting på den grunden dens alder.
jeg overvejede også at lease men kender mange der er kommet galt afsted pga en kæmpe regning den dag de aflevere bilen, samt at hvis man kører meget er det faktisk ret dyrt!
jeg endte med at kære ud til Peugeot for at prøvekøre deres nye 208...
han ville give 33.000kr for min uden den er lavet og jeg lånte til bilen 125.000kr med en rente på 5% om året og et afdrag om måneden på 1705kr over 8 år.
jeg skylder penge i forvejen.. ikke meget men stadig lidt men der var ingen problemer overhovedet i at låne
samtidig har jeg en ordning med Peugeot at jeg betaler 400kr om måneden og så er service med i aftalen! Hvis den skal laves så kører jeg den bare ud til dem og de laver den uden jeg får en regning på det... det kan jeg godt li da jeg hader de der kæmpe uforudsete regninger 
så mit råd er... ta ud og snak med en bilforhandler og se hvad de siger
Der er ingen sikkerhed for de 15000, så derfor skal der være et tilfredsstillende rådighedsbeløb.
Derudover vil jeg lige kommentere på dit lån.
5% er virkelig højt, langt de fleste låner til max 3.
De 400 kr er givet godt ud, hvis man har en skrøbelig økonomi, men der kan laves virkelig meget for de knap 40000 kr, du kommer til at betale ekstra, og det er selvfølgelig derfor man får sådan et "godt tilbud". På nye biler kommer der ikke meget ekstra de første 4-6 år, og så anbefales man alligevel at skifte bilen ud, når den alder nås.
Hvis du beholder bilen i 8 år, er den ingenting værd, og så starter du forfra med et nyt "godt tilbud".