Må man give sut lige efter nat-amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.418 visninger
5 svar
6 synes godt om
9. marts 2020

Katrines89

Profilbillede for Katrines89

Hej alle sammen 

Jeg er førstegangsmor og har derfor ikke så mange erfaringer, så nu vil jeg jer, erfarne mødre 

Jeg har fået amningen rigtig godt op at køre og vores datter på syv dage har allerede taget på og tager godt til ved amning. Inden vi sover, ammer jeg hende og får lagt hende til at sove - men om natten vågner hun hele tiden og vil blot hygge-sutte. Jeg kunne amme hende hele natten, fordi hun gerne vil have trygheden ved mor. Og hun gylper meget af mælken op, fordi der ikke er plads til det i maven. Og nu vil jeg overgive mig til sutten til natten - men! Hun har det med at gylpe lidt efter jeg har givet hende mad, så min store rædsel er, om jeg får givet hende sutten inden hun når at gylpe alt op og så hun gylper, mens hun har sutten i munden. Det kan jo ske. Kan man det? Undskyld uvidenheden, men har ikke kunne læse mig til det nogen steder 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2020

Birthdaybaby

Katrines89 skriver:

Hej alle sammen 

Jeg er førstegangsmor og har derfor ikke så mange erfaringer, så nu vil jeg jer, erfarne mødre 

Jeg har fået amningen rigtig godt op at køre og vores datter på syv dage har allerede taget på og tager godt til ved amning. Inden vi sover, ammer jeg hende og får lagt hende til at sove - men om natten vågner hun hele tiden og vil blot hygge-sutte. Jeg kunne amme hende hele natten, fordi hun gerne vil have trygheden ved mor. Og hun gylper meget af mælken op, fordi der ikke er plads til det i maven. Og nu vil jeg overgive mig til sutten til natten - men! Hun har det med at gylpe lidt efter jeg har givet hende mad, så min store rædsel er, om jeg får givet hende sutten inden hun når at gylpe alt op og så hun gylper, mens hun har sutten i munden. Det kan jo ske. Kan man det? Undskyld uvidenheden, men har ikke kunne læse mig til det nogen steder 

I så fald spytter baby bare sutten ud. 

Anmeld Citér

9. marts 2020

Barn3

Prøv dig frem!

Det et mit bedste råd!

Du skal også tænke på dig selv og få hvilet om natten.

I finder ud,om kun kan snydes med sutten. Ellers-tiden viser ad

Anmeld Citér

9. marts 2020

Soonmom

Enten gylper hun og synker det igen eller også gylper hun og spytter sutten ud, det sker der ingen ting ved, der er også mange der gylper dagen lang og stadig bruger sut

Anmeld Citér

9. marts 2020

HapsHapsHaps

Min søn gjorde det samme da han var helt spæd. Jeg fandt som regel ikke i søvn selv før han havde gylpet ��, men det var aldrig et problem at han havde sutten i munden. Han spyttede den bare ud og gloede. Men jeg forstår godt din frygt. Desuden tror jeg at du vågner hvis hun laver den mindste lyd - det gjorde jeg i hvert fald

Håber det lykkedes at få lidt mere hvile om natten ��

Anmeld Citér

9. marts 2020

Katrines89

Profilbillede for Katrines89

Tak alle sammen for svar! Jeg forsøger mig i aften og håber på, at det lykkedes 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.