Mit barn vil ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
7 svar
1 synes godt om
4. marts 2020

Anonym trådstarter

Hej allesammen. 
min søn på 7 år vil ikke udfordres/udvikle sig
han leger de samme lege og med de samme børn. 
han stiller ikke spørgsmål til ting og er ikke nysgerrig som andre børn, han er usikker på sig selv. 
han er bange for nye ting, og fjoller sig igennem nye udfordringer. Når vi prøver at lærer ham noget hører han ikke efter eller har glemt det 2 sek. efter. 
som om han er i sin egen verden. 
han er meget kærlig og siger jeg elsker dig 25 gange om dagen. 
han elsker kram og vil gerne putte, kommer ind i vores seng om natten og ligger helt tæt, men flettet ben og holde i hånden. 

har nogen nogle ideer til hvordan vi får ham til at turde udvikle sig selv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2020

Babilooo

Hvad siger  lærerne. 
han siger de samme ting “jeg elsker dig” og leger de samme lege. Går ind i sin egen verden. Er forsigtig og vil ikke udfordres. Trives med det samme. Fjoller når noget er svært fx. Og stiller slet ikke så mange spm dom andre børn.

Det er meget lig min søn... . Han har Aspergers. Han har svært ved sanseintegration og netop derfor ikke ønsker at udfordre sig selv for meget. 

Måske skulle du får PPR ind over.. og få ham undersøgt for autisme

Anmeld Citér

4. marts 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Hvad siger  lærerne. 
han siger de samme ting “jeg elsker dig” og leger de samme lege. Går ind i sin egen verden. Er forsigtig og vil ikke udfordres. Trives med det samme. Fjoller når noget er svært fx. Og stiller slet ikke så mange spm dom andre børn.

Det er meget lig min søn... . Han har Aspergers. Han har svært ved sanseintegration og netop derfor ikke ønsker at udfordre sig selv for meget. 

Måske skulle du får PPR ind over.. og få ham undersøgt for autisme

Har tænkt præcis samme tanke, at min søn er autist. Men vi har ventet 6 md på at få en tid hos skolepsykolog for at få den PPR som der skal bruges for at få ham udredt, og det har desværre lange udsigter. Så hvad gør vi i mellem tiden indtil vi finder ud af det. 

Anmeld Citér

4. marts 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Har tænkt præcis samme tanke, at min søn er autist. Men vi har ventet 6 md på at få en tid hos skolepsykolog for at få den PPR som der skal bruges for at få ham udredt, og det har desværre lange udsigter. Så hvad gør vi i mellem tiden indtil vi finder ud af det. 

Jeg ved faktisk ikke. Vi fik en henvisning fra en fra PPR til børne psyk på Glostrup hospital.

Jeg ved ikke om du kan henvises direkte til værne psyk af alm læge?

men jeg forstår ikke at PPR ikke hsr været inde over før i fx børnehaven eller tidligere i skolen? 

det er så synd når de skal være i rammer de ikke trives med med læringsmetoder der ikke er optimale. Min søn er nu på specialskole. 

Anmeld Citér

4. marts 2020

Julda

Tjullehej skriver:

Jeg ved faktisk ikke. Vi fik en henvisning fra en fra PPR til børne psyk på Glostrup hospital.

men jeg forstår ikke at PPR ikke hsr været inde over før i fx børnehaven eller tidligere i skolen? 

det er så synd når de skal være i rammer de ikke trives med med læringsmetoder der ikke er optimale. Min søn er nu på specialskole. 

Man kan i princippet godt henvises af egen læge, men psyk vil med al sandsynlighed afvise og anmode om at PPR er inde over først. Har selv været psykolog i psyk med den aldersgruppe, arbejder nu med unge. Og trådstarter, bare så du er obs, så kan PPR ikke stille en diagnose. Men de kan lave psykologiske undersøgelser og observationer, som er hjælpsomme i en eventuel senere udredning i psykiatrien.. 

Anmeld Citér

4. marts 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Har været gennem egen læge for at blive henvist men henvisning blev afvist fordi der ikke var PPR fra skolepsykolog, så vi skulle gå den vej. 
Børnehaven mente ikke dengang at han er autist, de mente bare han var særlig sensitiv fordi han er præmatur barn

Anmeld Citér

5. marts 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Har været gennem egen læge for at blive henvist men henvisning blev afvist fordi der ikke var PPR fra skolepsykolog, så vi skulle gå den vej. 
Børnehaven mente ikke dengang at han er autist, de mente bare han var særlig sensitiv fordi han er præmatur barn

Men særligt sensitive børn gentager ikke sig selv 25 gange om dagen og leger de samme lege kun. 
der er noget i din beskrivelse , der kunne handle om autisme. 
jeg ved desværre ikke om der er forskel på kommuner. Mennjeg har aldrig været ventetid på ppr psykolog.

Anmeld Citér

5. marts 2020

Babilooo

Vores pædagoger foreslog aldrig at der skulle være tale om autisme (aspergers)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.