Er der nogle medicinkyndige tilstede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.488 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2020

Anonym trådstarter

Min datter var syg med pyller og feber on off hele sidste uge. Fredag var vi hos lægen, der podede, kiggede i ørerne ig sagde virus. Søndag aften fik jeg nok og vi tog til vagtlæge, som konstaterede streptokok halsbetændelse og mellemørebetændelse og vi fik Klacid med direkte fra vagtlægen. Tirsdag morgen fik vi ny medicin, da hun var meget forkvalmet af klacid. Vi fik Imacillin mikstur..

Status nu er at hun stadig har feber, pyller, spiser intet. hvad er forskellen på Klacid og Imacillin? Hvorfor skiftede man og hvornår bør feber være væk?

Råd modtages med kyshånd. Jeg er slidt ned til sokkeholderne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac

Forskellen på de 2 er at imacillin er en penicillin og klacid et makrolid - de bekæmper betændelse på hver deres måde. 

Hvorfor lægen skiftede, tænker jeg du selv har skrevet - kvalme. Det er svært at forklare et sygt barn, især med kvalme, at det har brug for at spise for hurtigere at blive rask. Så jeg tænker lægen ville prøve noget andet, for måske bedre kunne spise

Hvor høj er feberen? 

Det kan selvfølgelig også være at det ikke har hjulpet. Er der overhovedet sket nogen forbedring siden i gik i gang med behandling? 

Hvis der ingen forbedring er sket inden i morgen tidlig, så giv lægen et ring. 

God bedring og puha det er hårdt når de er syge ��

Anmeld Citér

4. marts 2020

Anonym trådstarter

Forskellen på de 2 er at imacillin er en penicillin og klacid et makrolid - de bekæmper betændelse på hver deres måde. 

Hvorfor lægen skiftede, tænker jeg du selv har skrevet - kvalme. Det er svært at forklare et sygt barn, især med kvalme, at det har brug for at spise for hurtigere at blive rask. Så jeg tænker lægen ville prøve noget andet, for måske bedre kunne spise

Hvor høj er feberen? 

Det kan selvfølgelig også være at det ikke har hjulpet. Er der overhovedet sket nogen forbedring siden i gik i gang med behandling? 

Hvis der ingen forbedring er sket inden i morgen tidlig, så giv lægen et ring. 

God bedring og puha det er hårdt når de er syge ��

Nej faktisk ingen ændring.

Jeg har lige målt nu her, for jeg synes ikke hun var så varm længere. 38,4 nu. Jeg har ikke mål meget de seneste dage, men temp har ihvertfald været noget højere, siden jeg nu næsten troede, at hun var feberfri. 

Det undrer mig meget at hun har oven mund det meste af tiden, snorker når hun sover. Hun er overhovedet ikke forkølet og har ikke været det den sidste måneds tid 

Det gør bare så ondt at se hvor lidt hun spiser, hun hartabt sig meget og hun er ik en sværvægter i forvejen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.