Anbefal en bank

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.065 visninger
7 svar
4 synes godt om
2. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Vi har vores konti i Jyske Bank, men nu har de meldt ud, at de fra 1. maj vil opkræve negative renter på deres kunders konti uanset, hvor mange penge der står på kontoen bortset fra NemKonto, hvor der først skal betales negative renter på indestående over 250.000.

Vi har flere konti i banken ud over vores NemKonto, men dem vil vi nu flytte til en anden bank, da vi ikke vil betale de negative renter på vores forskellige opsparingskonti. Derudover er min datters klassekonti også oprettet som en ekstra konto hos mig, men den vil ungerne nu skulle betale renter af, selv om der kun står under 5.000 på kontoen pt. 

Kan I anbefale/fraråde en bank? Vi har ikke brug for så meget fra banken end nogle konti og en netbank.Vores boliglån og investeringer beholder vi pt. i Jyske Bank, men det kan godt ændre sig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2020

Soonmom

Det tror jeg alle banker gør, gør vores bank også i hvertfald (danske bank)

Anmeld Citér

2. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Soonmom skriver:

Det tror jeg alle banker gør, gør vores bank også i hvertfald (danske bank)

Mange banker gør men dem jeg har hørt om gør det først hvis man har over 750.000 på sin konto. Jyske Bank har indført negative renter så snart du har 1 kr på din konto hvis det ikke er din NemKonto

Anmeld Citér

2. marts 2020

321

Profilbillede for 321
Janey skriver:

Vi har vores konti i Jyske Bank, men nu har de meldt ud, at de fra 1. maj vil opkræve negative renter på deres kunders konti uanset, hvor mange penge der står på kontoen bortset fra NemKonto, hvor der først skal betales negative renter på indestående over 250.000.

Vi har flere konti i banken ud over vores NemKonto, men dem vil vi nu flytte til en anden bank, da vi ikke vil betale de negative renter på vores forskellige opsparingskonti. Derudover er min datters klassekonti også oprettet som en ekstra konto hos mig, men den vil ungerne nu skulle betale renter af, selv om der kun står under 5.000 på kontoen pt. 

Kan I anbefale/fraråde en bank? Vi har ikke brug for så meget fra banken end nogle konti og en netbank.Vores boliglån og investeringer beholder vi pt. i Jyske Bank, men det kan godt ændre sig.

Vent og se tiden lidt an. For det vil være trælst at skifte og efter et halvt år får din nye bank også negative indlåns renter.

Anmeld Citér

2. marts 2020

Janey

Profilbillede for Janey
321 skriver:

Vent og se tiden lidt an. For det vil være trælst at skifte og efter et halvt år får din nye bank også negative indlåns renter.

Det vil ikke være noget problem for så skifter jeg bare igen. Vi rykker ikke vores lån og NemKonto, som er dem, der pt. er aktiviteter tilknyttet. De andre kræver det ikke ret meget at skifte, da der ikke er nogen faste ind- og udbetalinger tilknyttet dem.

Anmeld Citér

6. maj 2020

Simonelyk

Hej!

Jeg faldt lige over dit spørgsmål og tænkte, at jeg måske kan hjælpe. Der er nemlig flere smarte låneformidlere på nettet (jeg fandt dem  hvor du kan søge om samlelån.  af dem hedder Lendme, hvor du faktisk bare udfylder en ansøgning, og så kan du være heldig at få tilbudt et rigtig godt samlelån, så du kan sammenlægge de lån, du lige nu har hos forskellige banker.

Kunne det være noget? 

Mvh 

Simone

Anmeld Citér

6. maj 2020

CBbaby

Hej!

Jeg faldt lige over dit spørgsmål og tænkte, at jeg måske kan hjælpe. Der er nemlig flere smarte låneformidlere på nettet (jeg fandt dem ), hvor du kan søge om samlelån. Jeg mener, en af dem hedder Lendme, hvor du faktisk bare udfylder en ansøgning, og så kan du være heldig at få tilbudt et rigtig godt samlelån, så du kan sammenlægge de lån, du lige nu har hos forskellige banker.

Kunne det være noget? 

Mvh 

Simone

Hvordan er et tydeligt reklamelink, som omhandler lån relevant? Det er ikke det, TS spørger efter. 

Anmeld Citér

6. maj 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Hej!

Jeg faldt lige over dit spørgsmål og tænkte, at jeg måske kan hjælpe. Der er nemlig flere smarte låneformidlere på nettet (jeg fandt dem på ), hvor du kan søge om samlelån. Jeg mener, en af dem hedder Lendme, hvor du faktisk bare udfylder en ansøgning, og så kan du være heldig at få tilbudt et rigtig godt samlelån, så du kan sammenlægge de lån, du lige nu har hos forskellige banker.

Kunne det være noget? 

Mvh 

Simone

Du har vist ikke læst mit spørgsmål, men reklamen passer ikke helt til det jeg søgte svar på. 

Problemet er jo ikke for få penge og for mange lån, men tværtimod det modsatte med for mange penge på kontoen, som jeg gerne ville undgå at betale negative renter af (problemet er for øvrigt løst :-) )

Jeg har kun et realkreditlån og er ikke interesseret i at låne penge og da slet ikke fra "smarte" låneformidliere, som helt sikkert ikke kan hjælpe mig med at undgå at betale renter af mit indestående, men helt sikkert ville kræve høje renter.

Det ville da bare gøre det hele endnu værre, da jeg så ville have flere penge på kontoen, jeg skulle betale renter af samtidig med, at jeg helt sikkert også skulle betale en høj rente på lånene. 

Hvis jeg skulle optage lån, ville jeg aldrig benytte mig af en virksomhed, der forsøger at markedsføre sig på denne måde med skjulte reklamer, men der har godt nok været mange det sidste lange stykke tid, der åbenbart tror, at vi ikke tydeligt kan se, at der er tale om reklamer og ikke en reel hjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.