Nakkefold scanning. Flot tal MEN

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.476 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2020

Anonym trådstarter

Hej piger, 

Vi har været til nakkefold idag, og fik et flot tal men alligevel ved jeg ikke om det gik godt - skal gøre det kort. 

tal blev 1:7500 og med min datter for 3 år siden var det 1:6000 - så tallet er jo faktisk bedre denne gang. 

vi fik tallet, og efter, synes hun ikke, hun kunne se et næseben. 
hun ville gerne have hjælp fra en kollega (gør de tit siger hun, 4 øjne er bedre end 2) 

kollegaen prøver og kan heller ikke rigtig finde det. Hende der startede med at scanne, løber så ned til to læger, for lige at rådføre. Kommer tilbage og siger, ojk, til NF er det ofte det ikke kan ses (ikke udviklet eller for lille endnu) ingen grund til bekymring. Det skal først ses til misdannelse scanningen i uge 20. og tallet var jo flot.

Kollegaen scanner lidt, kigger de billeder igennem der var taget til at starte med, og her så det bedre ud - hun hopper tilbage til at scanne “live” og siger, årh her er det, der er næseben. (Skal siges baby hoppede rund, og lå med ryggen til mange gange, så det var svært at finde)

jeg når jo at blive pisse bange, lidt glad igen og det hele går så hurtig, så ved ikke om jeg “SÅ SÅ” det næseben til sidst. 

nu sidder jeg med den følelse af at være bange og det “bare” var noget hun sagde, at hun fandt, fordi lægen sagde det ikke betød noget endnu. 

da den første scannings dame laver papirerne færdig tilsidst, siger jeg, at jeg ikke kunne lade hver med at være nervøs nu. Og hun sagde, det kan jeg godt se på dig, også kiggede hun mig i øjenene og sagde, men vi SÅ det, det er der. 

jeg lovede så, at jeg ville prøve at lade hver med at tænke mere over det. 

ved det åndsvagt, men er stadig nervøs, og sidder med følelsen af det gik dårligt 

nogen der ikke så næseben til NF, men så det til MD? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2020

Lefrica

Profilbillede for Lefrica
Anonym skriver:

Hej piger, 

Vi har været til nakkefold idag, og fik et flot tal men alligevel ved jeg ikke om det gik godt - skal gøre det kort. 

tal blev 1:7500 og med min datter for 3 år siden var det 1:6000 - så tallet er jo faktisk bedre denne gang. 

vi fik tallet, og efter, synes hun ikke, hun kunne se et næseben. 
hun ville gerne have hjælp fra en kollega (gør de tit siger hun, 4 øjne er bedre end 2) 

kollegaen prøver og kan heller ikke rigtig finde det. Hende der startede med at scanne, løber så ned til to læger, for lige at rådføre. Kommer tilbage og siger, ojk, til NF er det ofte det ikke kan ses (ikke udviklet eller for lille endnu) ingen grund til bekymring. Det skal først ses til misdannelse scanningen i uge 20. og tallet var jo flot.

Kollegaen scanner lidt, kigger de billeder igennem der var taget til at starte med, og her så det bedre ud - hun hopper tilbage til at scanne “live” og siger, årh her er det, der er næseben. (Skal siges baby hoppede rund, og lå med ryggen til mange gange, så det var svært at finde)

jeg når jo at blive pisse bange, lidt glad igen og det hele går så hurtig, så ved ikke om jeg “SÅ SÅ” det næseben til sidst. 

nu sidder jeg med den følelse af at være bange og det “bare” var noget hun sagde, at hun fandt, fordi lægen sagde det ikke betød noget endnu. 

da den første scannings dame laver papirerne færdig tilsidst, siger jeg, at jeg ikke kunne lade hver med at være nervøs nu. Og hun sagde, det kan jeg godt se på dig, også kiggede hun mig i øjenene og sagde, men vi SÅ det, det er der. 

jeg lovede så, at jeg ville prøve at lade hver med at tænke mere over det. 

ved det åndsvagt, men er stadig nervøs, og sidder med følelsen af det gik dårligt 

nogen der ikke så næseben til NF, men så det til MD? 

Hej du, 

Jeg tror altså ikke at du skal være bekymret - jeg kan slet slet ikke forestille mig at de siger at det er der hvis de ikke har set det... 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

Lefrica skriver:

Hej du, 

Jeg tror altså ikke at du skal være bekymret - jeg kan slet slet ikke forestille mig at de siger at det er der hvis de ikke har set det... 

Du har nok så evig ret, og det også vildt at skrive, men har det bare så underligt 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

De tager altså ingen chancer og havde de været bekymrede havde de sendt dig videre. Hun rådfører sig netop med en læge fordi hun er i tvivl, det er jo godt! Du har en læges ord på det og de så det efterfølgende. 
Jeg ville prøve at slappe af. De har set det, en læge har vurderer det og de har sagt der ikke er grund til bekymring 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe en kønsscanning og der finder du også et næseben 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

De tager altså ingen chancer og havde de været bekymrede havde de sendt dig videre. Hun rådfører sig netop med en læge fordi hun er i tvivl, det er jo godt! Du har en læges ord på det og de så det efterfølgende. 
Jeg ville prøve at slappe af. De har set det, en læge har vurderer det og de har sagt der ikke er grund til bekymring 

Du har nok ret, det nok alle hormonerne der køre rundt, fordi jeg et kort øjeblik troede jeg Måske skulle miste min baby. 

men de to læger så ikke billederne, hun gik bare ned til dem for at høre, om der var grund til bekymring.

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe en kønsscanning og der finder du også et næseben 

Jeg skal afsted d. 13/3 

tænkte det samme 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Carina:-)

Da jeg blev NF skannet sidst spurgte jeg efter næseben - jeg havde en samtale bagefter med Olav Petersen - overlægen på skejby ( pga tidl fødsel med sygt barn der døde) 

Og skanningsjm sagde at de ikke kiggede efter næseben ,da det intet betød - og det undrede jeg mig meget over ,og spurgte Olav .

Han grinte og sagde at han er født uden næseben .... Så droppede jeg den bekymring 

Så tag det roligt, - 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Da jeg blev NF skannet sidst spurgte jeg efter næseben - jeg havde en samtale bagefter med Olav Petersen - overlægen på skejby ( pga tidl fødsel med sygt barn der døde) 

Og skanningsjm sagde at de ikke kiggede efter næseben ,da det intet betød - og det undrede jeg mig meget over ,og spurgte Olav .

Han grinte og sagde at han er født uden næseben .... Så droppede jeg den bekymring 

Så tag det roligt, - 

Tusind tak for din besked det hjælper 

hvordan ser man ud, hvis man ikke har næseben? Kan man se det 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Carina:-)

Anonym skriver:

Tusind tak for din besked det hjælper 

hvordan ser man ud, hvis man ikke har næseben? Kan man se det 

Jeg studerede ham ret kraftigt, men kunne intet se - og min mand sagde også han ikke kunne se noget. 

Nu ved jeg self ikke om han har fået lavet noget , men han er ikke helt ung- så tænker man vikle have kunnet se det . Ligesom man godt kan se det når folk i 40 - 50 'erne som børn fx har fået fixet læbespalte , fordi de ikke var så dygtige den gang   

Så umiddelbart tror jeg ikke han er blevet opereret ,- men Anyway så kan du ihvertfald berolige dig selv med at det ikke behøver betyde noget som helst , og at det sagtens kan vise sig din baby har næsebenet til næste skanning -:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.