Hej piger,
Vi har været til nakkefold idag, og fik et flot tal men alligevel ved jeg ikke om det gik godt - skal gøre det kort.
tal blev 1:7500 og med min datter for 3 år siden var det 1:6000 - så tallet er jo faktisk bedre denne gang.
vi fik tallet, og efter, synes hun ikke, hun kunne se et næseben.
hun ville gerne have hjælp fra en kollega (gør de tit siger hun, 4 øjne er bedre end 2)
kollegaen prøver og kan heller ikke rigtig finde det. Hende der startede med at scanne, løber så ned til to læger, for lige at rådføre. Kommer tilbage og siger, ojk, til NF er det ofte det ikke kan ses (ikke udviklet eller for lille endnu) ingen grund til bekymring. Det skal først ses til misdannelse scanningen i uge 20. og tallet var jo flot.
Kollegaen scanner lidt, kigger de billeder igennem der var taget til at starte med, og her så det bedre ud - hun hopper tilbage til at scanne “live” og siger, årh her er det, der er næseben. (Skal siges baby hoppede rund, og lå med ryggen til mange gange, så det var svært at finde)
jeg når jo at blive pisse bange, lidt glad igen og det hele går så hurtig, så ved ikke om jeg “SÅ SÅ” det næseben til sidst.
nu sidder jeg med den følelse af at være bange og det “bare” var noget hun sagde, at hun fandt, fordi lægen sagde det ikke betød noget endnu.
da den første scannings dame laver papirerne færdig tilsidst, siger jeg, at jeg ikke kunne lade hver med at være nervøs nu. Og hun sagde, det kan jeg godt se på dig, også kiggede hun mig i øjenene og sagde, men vi SÅ det, det er der.
jeg lovede så, at jeg ville prøve at lade hver med at tænke mere over det.
ved det åndsvagt, men er stadig nervøs, og sidder med følelsen af det gik dårligt 
nogen der ikke så næseben til NF, men så det til MD?