Socialrådgiver - løn/løntrin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. februar 2020

Anonym trådstarter

Er der nogen offentligt ansatte socialrådgivere der kan hjælpe mig lidt? 

Jeg blev uddannet i 2012, har haft 3 barsler og et år med hjemmepasning og skal om ikke så lang tid søge job, da jeg sagde op i min sidste barsel. 

Jeg har 4 års erfaring fra to forskellige steder (1 år og 3 år) og det sidste sted var der intet at hente i forhold til løn og jeg har derfor ligget på løntrin 33 (mener jeg) som jo ikke er meget højere end en nyuddannet.

Når nu jeg skal søge job igen, så har jeg faktisk tænkt mig at forsøge at få mere, men jeg har brug for et sammenligningsgrundlag, fordi det sted jeg var ansat senest som sagt ikke ville forhandle løn overhovedet, men jeg var glad for stedet, så jeg blev.

Så kom med alle jeres gode erfaringer og råd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2020

Sscm

Anonym skriver:

Er der nogen offentligt ansatte socialrådgivere der kan hjælpe mig lidt? 

Jeg blev uddannet i 2012, har haft 3 barsler og et år med hjemmepasning og skal om ikke så lang tid søge job, da jeg sagde op i min sidste barsel. 

Jeg har 4 års erfaring fra to forskellige steder (1 år og 3 år) og det sidste sted var der intet at hente i forhold til løn og jeg har derfor ligget på løntrin 33 (mener jeg) som jo ikke er meget højere end en nyuddannet.

Når nu jeg skal søge job igen, så har jeg faktisk tænkt mig at forsøge at få mere, men jeg har brug for et sammenligningsgrundlag, fordi det sted jeg var ansat senest som sagt ikke ville forhandle løn overhovedet, men jeg var glad for stedet, så jeg blev.

Så kom med alle jeres gode erfaringer og råd.

Hej

Jeg har lige set et oplæg et andet sted, hvor mange startede på løntrin 36 - dette var dog i kbh området.

Her i det vestjydske er det som oftes løntrin 32 der gives til nyuddannede....

Jeg ville i dit tilfælde startede ud med ca 36 - alt efter hvor du bor, for den har en betydning... jeg ved at DS vil svare på hvad løntrin der er oftes anvendt i div dele af landet... men kun hvis man er medlem.

Anmeld Citér

29. februar 2020

Anonym trådstarter

Sscm skriver:

Hej

Jeg har lige set et oplæg et andet sted, hvor mange startede på løntrin 36 - dette var dog i kbh området.

Her i det vestjydske er det som oftes løntrin 32 der gives til nyuddannede....

Jeg ville i dit tilfælde startede ud med ca 36 - alt efter hvor du bor, for den har en betydning... jeg ved at DS vil svare på hvad løntrin der er oftes anvendt i div dele af landet... men kun hvis man er medlem.

Tak for dit svar. 

Det er virkelig godt med en form for rettesnor. Jeg er der i mit liv hvor jeg formentlig skal være i det samme job i en del år, hvis jeg trives i det. Vi skal ikke have flere børn, vi har købt hus der hvor vi skal bo de næste mange år osv. Så jeg vil egentlig gerne forhandle mig til en god løn fra start.

Vi bor i Region Sjælland hvor lønningerne er en smule lavere end København, hvor vi kom fra. Men det kan sagtens være at jeg finder job i Region Hovedstaden.

Jeg er selvfølgelig medlem af DS, så dem vil jeg helt sikkert også bruge når jeg når dertil. 

Anmeld Citér

29. februar 2020

Anonym

Jeg et nyuddannet socialrådgiver her i januar måned og starter op som socialrådgiver i en børn og ungeafdeling på mandag og jeg er ansat på løntrin 37 og får et ulempetillæg så jeg har en grundløn på 32.282,- 

Anmeld Citér

29. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg et nyuddannet socialrådgiver her i januar måned og starter op som socialrådgiver i en børn og ungeafdeling på mandag og jeg er ansat på løntrin 37 og får et ulempetillæg så jeg har en grundløn på 32.282,- 

Tusind tak for dit svar.. og tillykke med jobbet..

Må jeg spørge i hvilket område du har fået job? Hovedstaden, Nordjylland, Region Sjælland etc.?

Anmeld Citér

29. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar.. og tillykke med jobbet..

Må jeg spørge i hvilket område du har fået job? Hovedstaden, Nordjylland, Region Sjælland etc.?

I region Sjælland :-) 

Anmeld Citér

29. februar 2020

sandramor

Jeg er uddannet socialrådgiver og været det i 2 år og arbejdet siden jeg blev færdiguddannet...

jeg startede sept 2019 nyt job og skulle forhandle løn... jeg bad om løntrin 35 og fik det... kunne nok godt ha bedt om løntrin 36 og fået det men da det var er nyt område hvor jeg ikke har erfaring mente jeg ikke det var helt fair... 

det er i region Sønderjylland 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.