Hej til nye naboer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
3 svar
4 synes godt om
28. februar 2020

Anonym trådstarter

Hej!

vi skal flytte her hvor vi har boet til leje, fik vi huset mens jeg var højgravid og jeg fødte 3 uger efter vi flyttede ind - Vi sagde aldrig hej til naboerne så det blev sådan noget mærkeligt noget 

Men nu skal vi flytte! Hvordan gøre vi så det ikke bliver akavet? Og sige hej 

skal vi går rundt og banke på?

eller skal vi bare sige hej når de går forbi?

- Hvad gøre vi så vi får normalt forhold til andre? Sådan et hej hvordan går det? Så ikke mere

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2020

Camillos

Anonym skriver:

Hej!

vi skal flytte her hvor vi har boet til leje, fik vi huset mens jeg var højgravid og jeg fødte 3 uger efter vi flyttede ind - Vi sagde aldrig hej til naboerne så det blev sådan noget mærkeligt noget 

Men nu skal vi flytte! Hvordan gøre vi så det ikke bliver akavet? Og sige hej 

skal vi går rundt og banke på?

eller skal vi bare sige hej når de går forbi?

- Hvad gøre vi så vi får normalt forhold til andre? Sådan et hej hvordan går det? Så ikke mere

Vi var tilflyttere til en ny by, vores nabo (ældre kvinde) kom dengang ind og bankede på med en lille blomst fra hendes havde og ønskede os velkommen til, lidt senere på året kom en anden nabo hen da vi arbejdede i haven om sommeren og inviterede på en sodavand hos dem.. Vi flyttede ind på en vej med godt naboskab. Tror i skal tage det stille og roligt mærke stemningen og hilse på folk, så kan det være i en dag falder i snak. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Soonmom

Tænker man bare siger hej når man ser dem.

Jeg ville i hvert fald synes det ville være vildt mærkeligt at der kom nogen og bankede på med ordene "vi er dine nye naboer "

"Okay!?"....... "Farvel"

Altså det ville føles lidt som om man skulle inviterer dem indenfor , så tænker det ville være sygt akavet.

(Og vi bor i et rækkehuskvater med en blanding af gamle mennesker og børnefamilier,så ikke den store udskiftning)

Anmeld Citér

28. februar 2020

Malene76

Vores venner flyttede i nyt hus i sommers. De inviterede naboerne til kaffe da de havde boet der nogle måneder. Det var en hyggelig stund sagde de. 

mvh. Malene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.