Hmm.. jeg ville også føle at det var underligt ikke at sove sammen, og blive ked af det.
Jeg tænker, om det ikke handler om tilvænning? Altså , vågner vi ikke alle let, ved nye lyde? Og ja, hvad så når baby kommer? Vil han synes det er vejen frem at sove hver for sig de næste par år (hvis ikke mere)?
Hos os har vi altid sovet sammen, også da børnene var små.. det der med at blive vækket af baby gråd osv, er en del af at blive forældre. Og helt ærligt, så ja, jeg er faktisk så nederen at jeg ville blive bitter på min kæreste hvis han bare kunne sove uforstyrret altid mens jeg skulle være oppe hver evig eneste nat uden at han så meget som ænsede det. Det kan godt være at jeg har taget nætterne mens jeg var på barsel, men bare det at han godt vidste at det havde været en hård nat for mig- og faktisk også hjalp til når der var rigtig mange opvågninger, så jeg kunne blive liggende hveranden gang - hjalp rigtig meget på følelsen af at være fælles om alt det hårde.
Desuden har man faktisk også ret meget brug for søvn når man er på barsel. hvis man er rigtig "heldig" får man sådan et barn der kun sover 45min ad gangen, og så er det altså ikke meget man "bare kan sove med baby" i løbet af dagen
Anmeld
Citér