Gravid og snorker = ulykkelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
9 svar
4 synes godt om
23. februar 2020

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg har termin om to måneder og den sidste måneds tid er jeg begyndt at snorke (meget). I starten grinede vi lidt af det og det samme når jeg nævner det for veninder. I virkeligheden er jeg bund ulykkelig, fordi min kæreste ikke kan falde i søvn og derfor sover på vores gæsteværelse. Jeg er så ked af det hver aften, fordi jeg mangler ham sådan ved siden af  især fordi der i forvejen er skruet ned for intimiteten, da sexlysten er faldet den sidste tid. Jeg har sagt, at jeg selvfølgelig godt kan forstå at han har brug for sin nattesøvn og han kan ikke rigtig få det til at fungere med ørepropper.  Jeg er bare så ked af det, jeg vil så gerne nyde de sidste to måneder vi har sammen før baby kommer. Putte, sove længe, ligge tæt. Men som det ser ud nu, kommer jeg til at sove alene resten af graviditeten. Jeg ved ikke hvorfor jeg er SÅ slået ud af det, men det er jeg  er der nogen som har nogle gode råd? Kan man gøre noget for at forhindre snorkeriet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2020

Bvadr

Hævet hovedgærde eller en snorkeskinne

Anmeld Citér

24. februar 2020

Mullemee

Det er ret almindeligt, at når man tager på, så begynder man at snorke. Jeg gjorde også i slutningen af begge graviditeter. Kan I ikke putte og ligge tæt, inden I skal sove, og så kan din kæreste gå ind på sofaen, når vi har krammet? I weekenderne kan I jo også bruge noget tid om morgenen på at ligge tæt, inden I skal op. Det går desværre ikke over før babyen er ude. Hold ud. 

Anmeld Citér

24. februar 2020

Soonmom

Hvad gør I når der er en baby der larmer om natten ?

Har I talt om det ?

Anmeld Citér

24. februar 2020

Anonym trådstarter

Vi har talt lidt om det mht når baby kommer. Nu er vi fuldstændig uerfarne, men vi har snakket om, at han evt sover på gæsteværelset, hvis der er perioder hvor baby holder os vågne meget og han skal op og arbejde. Men omvendt at han også må tage over, hvis jeg er fuldstændig færdig, i weekender fx. 
Hvad gør andre?? For vil da nødigt sove alene det næste halve år  selvom det ved jeg nu godt, at han ikke vil byde mig. 

Anmeld Citér

24. februar 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Vi har talt lidt om det mht når baby kommer. Nu er vi fuldstændig uerfarne, men vi har snakket om, at han evt sover på gæsteværelset, hvis der er perioder hvor baby holder os vågne meget og han skal op og arbejde. Men omvendt at han også må tage over, hvis jeg er fuldstændig færdig, i weekender fx. 
Hvad gør andre?? For vil da nødigt sove alene det næste halve år  selvom det ved jeg nu godt, at han ikke vil byde mig. 

Mange sover hver for sig, det gør alle i min mødregruppe (5 stk) 

Her sover vi sammen og er der et barn der er uroligt, så tager jeg det og vågner manden, så er det bare sådan. Sådan er det jo at have børn  

Jeg tror ikke det gør noget godt at sove hver for sig for parforholdet, men sådan er vi så forskellige og hvis det fungere for andre, så dem om det, heldigvis er vi helt enige om det herhjemme, men væggene skal så også nærmest falde ned før min kæreste vågner 

Men tænker at hvis din mand vågner fordi du snorker, vågner han alligevel hvis der er et skrigende barn. Gæsteværelse eller ej (medmindre I har et meget stort hus og gæsteværelset ligger i modsatte ende 

Anmeld Citér

24. februar 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Mange sover hver for sig, det gør alle i min mødregruppe (5 stk) 

Her sover vi sammen og er der et barn der er uroligt, så tager jeg det og vågner manden, så er det bare sådan. Sådan er det jo at have børn  

Jeg tror ikke det gør noget godt at sove hver for sig for parforholdet, men sådan er vi så forskellige og hvis det fungere for andre, så dem om det, heldigvis er vi helt enige om det herhjemme, men væggene skal så også nærmest falde ned før min kæreste vågner 

Men tænker at hvis din mand vågner fordi du snorker, vågner han alligevel hvis der er et skrigende barn. Gæsteværelse eller ej (medmindre I har et meget stort hus og gæsteværelset ligger i modsatte ende 

For mig føles det meget unaturligt ikke at sove sammen og det er som om at jeg er endnu mere sårbar omkring det her i graviditeten. Jeg tror bestemt ikke det er godt forholdet heller   Men kan godt se, at det kan blive nødvendigt. Min mand sover desværre meget let og har i forvejen store problemer med at falde i søvn.  Dejligt at I har samme syn på det hjemme hos jer   

Anmeld Citér

24. februar 2020

FraMalling

Altså min snorken blev bedre da babys hoved trængte ned i bækkenet for et par uger siden (er 38+4 nu) men her i huset sover vi sammen nærmest uanset hvad.. det betyder, at min kone heller ikke sover optimalt her i graviditeten hvor jeg sover uroligt og er på toilettet en gang i timen, men hellere det end ikke at sove sammen 

Anmeld Citér

25. februar 2020

ErDuHerIkkeSnart

Mon ikke I kan være tætte på andre tidspunktet, før og efter søvn, i løbet af dagen? 

Vi har altid delt nætterne i øvrigt - den som har været på barsel har naturligt  taget mest og den anden har taget over ved behov - og det er jo lige meget om det er hverdag eller weekend, hvis man har brug for søvn.

I øvrigt er det måske ikke tosset, at I indstiller jer på at afbrudt søvn er en helt almindelig del af at blive forældre - de næste mange år. Det er ikke ligefrem sådan, at en baby på magisk vis begynder at sove igennem efter et halvt år eller når barslen slutter  

Anmeld Citér

25. februar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hmm.. jeg ville også føle at det var underligt ikke at sove sammen, og blive ked af det. 

Jeg tænker, om det ikke handler om tilvænning? Altså , vågner vi ikke alle let, ved nye lyde? Og ja, hvad så når baby kommer? Vil han synes det er vejen frem at sove hver for sig de næste par år (hvis ikke mere)? 

Hos os har vi altid sovet sammen, også da børnene var små.. det der med at blive vækket af baby gråd osv, er en del af at blive forældre. Og helt ærligt, så ja, jeg er faktisk så nederen at jeg ville blive bitter på min kæreste hvis han bare kunne sove uforstyrret altid mens jeg skulle være oppe hver evig eneste nat uden at han så meget som ænsede det. Det kan godt være at jeg har taget nætterne mens jeg var på barsel, men bare det at han godt vidste at det havde været en hård nat for mig- og faktisk også hjalp til når der var rigtig mange opvågninger, så jeg kunne blive liggende hveranden gang - hjalp rigtig meget på følelsen af at være fælles om alt det hårde. 

Desuden har man faktisk også ret meget brug for søvn når man er på barsel.  hvis man er rigtig "heldig" får man sådan et barn der kun sover 45min ad gangen, og så er det altså ikke meget man "bare kan sove med baby" i løbet af dagen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.