Udlandssemester med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.407 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg overvejer at foreslå min bedte halvdel, at vi hele familien kan tage et halvt år i udlandet, hvis jeg kan få bevilget et udlandsophold på 9. semester. Det har altid været min store drøm at rejse og opleve kulturer og jeg synes det er oplagt når børnene endnu ikke skal hives ud af skoler eller andet mere forpligtende. Men er det hele drømme eller kan sådan noget godt lade sig gøre for en børnefamilie? Har nogen erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2020

Anonym

Det er ikke helt ualmindeligt i min branche, at man gør det du beskriver - også med børn. Det kræver selvfølgelig en masse planlægning, men lader sig bestemt gøre!!

Selv har har gjort det et par gange inden jeg fik børn. Nu er jeg for længst færdig med at studere, men min mand og jeg har i år besluttet, at vi i 2021 pakker begge unger ned til en længere jordomrejse med rygsæk, inklusiv orlov fra jobs, fremleje af bolig, osv. Så på den måde gør vi os lidt lignende overvejelser. God fornøjelse!

Anmeld Citér

23. februar 2020

Lje

Anonym skriver:

Jeg overvejer at foreslå min bedte halvdel, at vi hele familien kan tage et halvt år i udlandet, hvis jeg kan få bevilget et udlandsophold på 9. semester. Det har altid været min store drøm at rejse og opleve kulturer og jeg synes det er oplagt når børnene endnu ikke skal hives ud af skoler eller andet mere forpligtende. Men er det hele drømme eller kan sådan noget godt lade sig gøre for en børnefamilie? Har nogen erfaringer? 

Vores gode venner gjorde det. Et semester i Australien. Hun læste og han var husfar med barn på 5 og 2. De fremlejede bolig i Danmark, han fik orlov fra job plus afviklede årstidens ferie og afsted de var i 5 måneder. Det var alletiders.

Med en god arbejdsgiver/hjælp fra uddannelsesinstitutionen, lidt på kistebunden, research og planlægning er det da absolut en mulighed 

Vh.

Anmeld Citér

24. februar 2020

Bettybom

Jeg har ikke gjort det. Men min søster er pt ude og rejse med 3 børn (og en mand ) i 100 dage i asien. Det er så godt nok ikke et semester, men de er ude. 
det hat krævet opsparing, udlejning af lejligheden og en masse planlægning. 
børnene er 3, 6 og 8. 
ham på 6 gik så ud af børnehaven og så starter han i førskolen 1 maj (de kommer hjem den 9/4, så han er bare hjemme indtil da, når de kommer hjem.) 

ham på 8 går jo i skole, men er fagligt godt med og fik lov til at skippe et par måneder (mod at få lektier for). 

jeg vil sige - GØR DET! 

Anmeld Citér

24. februar 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis økonomien kan klare det, og familien er med på det, så er det da fint at tage en periode i udlandet. 

Vi planlægger selv at tage afsted næste år i nogle måneder, og her er det mest økonomien, der er afgørende, da det koster at rejse rundt i Verden. Vi vil ikke gå i gang med at fremleje vores bolig for 3 månder, så vi vil stadig have de fleste sædvanlige udgifter herhjemme, men ingen lønindtægt i en del af perioden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.