Helt rød tissekone råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.893 visninger
20 svar
36 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2020

Anonym trådstarter

hej alle

min datter på 1,8 år er helt rød i tissekonen. Lidt rød når man kigger men hvis man sådan spreder kønslæberne (eller hvad man kalder det) lige som når man skal vaske , så er hun bare helt rød. Hun siger av og når hun har bleen af, piller hun sig hele tiden, jeg går ud fra det klør.

hun kommer i bad hver anden dag og bliver altid vasket ved ble skift.

kan ikke få fat på lægen, har prøvet hele ugen, men kan ikke komme igennem.. 

nogle der har oplevet det samme på jeres børn?

hvad kan jeg gøre og smøre med, sæt gerne billede ind af det så jeg er sikker på at købe det rigtige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Har ikke lige noget råd til, hvad du kan smøre med.. Ved ikke, om du kan vaske med intimsæbe? Spørg på apoteket.. 

Og kan du ikke selv booke en tid på nettet eller skrive til lægen? Ellers må du ringe til vagtlægen og få et råd der (kan være, at de har et råd til, hvad du kan smøre med i weekenden)

Anmeld Citér

21. februar 2020

Girafmor

Vi har brugt "apotekets babysalve" (kan ikke lige lægge billede på nu).

Alternativt det gamle husmorråd "kogtvandsklude". Det lyder som det værste ammestuesnak, men det har altså virket hos os. Klip klud i 5 x 5 cm stykker (fx stofbleer), hæld kogende vand over. Knug det meste vand ud af dem, og køl dem i en lufttæt box i køleskabet. læg en på der hvor det er rødt når du skifter ble alligevel, og lad den sidde på til næste ble skift. Det har håndteret virkelig slem rødme og faktisk også hvis der har været hul (ved fx diarre i flere dage hos de helt små).

Anmeld Citér

21. februar 2020

Lillek

Det har min datter også haft. Jeg vaskede hende og smurte weleda candula nappy creme helt ind ‘i’ så var det allerede bedre næste morgen

Anmeld Citér

21. februar 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Kunne godt lyde som svamp. Brentan kan fås i håndkøb, og er hvad lægen har anbefalet når min datter har haft svamp.

Men jeg ville nok lige vende det med en læge først. Evt ved at ringe til vagtlægen og få et råd. 

Anmeld Citér

21. februar 2020

nanan78

Profilbillede for nanan78

du skal ikke bruge sæbe til børns kønsdele. Luft, ordentlig tørring, hyppigere bleskift. Evt et tyndt lag zinksalve. Det går som regel hurtigt over igen.

Anmeld Citér

21. februar 2020

Linemor93

Profilbillede for Linemor93

Inotynol salve er fantastisk, er lidt tjære agtig i konsistensen. 
det virker efter første påsmørring det er dog vigtigt at vaske det af med baby olie da det ikke kommer helt af med vand 

Anmeld Citér

21. februar 2020

Abracadabra

SÅ enig i Inotyol. Fremragende produkt. 

Anmeld Citér

21. februar 2020

Babilooo

Innotyl! Meget bedre end zinksalve

Anmeld Citér

21. februar 2020

Bvadr

Jeg er nødt til at pointere ret kraftigt at intimsæbe (eller nogen andre former for sæbe) IKKE er løsningen. Så sart hud skal generelt ikke vaskes med sæbe, og slet ikke ved irritation. Jeg ville gøre sådan her hvis jeg var dig:

Vask hende med våde klude i stedet for vådservietter (og jeg ville for en sikkerheds skyld droppe vådservietterne permanent, for der ER jo nu engang bare mange indholdsstoffer i)

Duppe hende tør med en stofble eller lignende (dette trin er meget vigtigt når man bruger våde klude i stedet for vådservietter)

Smøre området ind i en svanemærket og astmaallergimærket aloe vera gel

Lade gelen lufttørre længst muligt, så den ikke længere er fugtig. Du kan evt selv sprede hendes ben og puste forsigtigt derop hvis det skal gå lidt hurtigt. 

Smøre området ind i lanolin eller ren vaseline (den man bruger som læbepomade)

Det har ALTID virket på min søn når han var rød i bleområdet. Jeg synes dog også det lyder som en god idé at lægge en fugtig klud derop. Det råd kunne jeg sagtens finde på at bruge til en pige, dog ikke om natten. Jeg ville dyppe kluden i aloe vera juice i stedet for vand. Aloe vera, både gel og juice, er simpelthen bare fantastisk til irriteret og skadet hud, hvilket jo også er grunden til at det bruges til lindring af fx solskoldninger. Min ekskæreste havde af en eller anden grund en virkelig krads sæd, som virkelig kunne mærkes når vi havde haft sex (sorry for tmi 

), så jeg plejede altid at smøre mit underliv ind i aloe vera bagefter, og det fjernede smerten med det samme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.