Studieskift/tilbagebetalingskrav

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.109 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. februar 2020

Anonym trådstarter

Hej, jeg har et spørgsmål og vil høre om nogle har stået i samme situation. 

Jeg har læst Hf frem til februar 2020. Jeg havde søgt ind på en videregående uddannelse med start februar 2020, men fik afslag. Blive så ringet op for 1 uge siden at jeg alligevel var kommet ind. Jeg udmeldes af min Hf, og søger SU til den videregående uddannelse, med start i februar. Dette er ikke gået i orden endnu. Men jeg har nu fået et tilbagebetalingskrav fra SU styrelsen for februar måned, da jeg har fået SU for Hf. Nu tænker jeg så, at jeg jo er berettiget til SU for februar på min videregående uddannelse, som jeg er startet på nu. Ved nogle om man automatisk får slettet tilbagebetalingskravet når SU godkender SU til den nye uddannelse jeg er startet på, eller får jeg udbetalt dobbelt SU i marts og skal så bruge den ene til at betale tilbagebetalingskravet tilbage? Har nogle prøvet det samme. Er forvirret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg er også lidt i vildrede omkring, om det kommer til at påvirke når vi skal have skattepenge tilbage. Jeg ved nemlig at både min mand og jeg seng skal have penge tilbage. Men de tilbageholdes jo, hvis man skylder det offentlige. Selv hvis jeg har betalt dem tilbage inden, tænker jeg de nok tilbageholder dem for at undersøge om man også har betalt. 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Miti's mama

Du skal højest sandsynligt betale det tilbage, og så får dobbelt i marts, da det kan være på to forskellige konti - sådan fungerer det ofte i det offentlige. Men ring til dem og spørg  Skattepenge burde være opgjort for 2019, så det skulle ikke have nogen indflydelse.

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Du skal højest sandsynligt betale det tilbage, og så får dobbelt i marts, da det kan være på to forskellige konti - sådan fungerer det ofte i det offentlige. Men ring til dem og spørg  Skattepenge burde være opgjort for 2019, så det skulle ikke have nogen indflydelse.

Jeg har ikke kunne komme igennem til SU styrelsen i dag desværre. Men jeg tror du har ret. Ville bare være nemmere de vare sløjfede kravet og jeg så bare fik et klip SU til marts. Men jeg må se ad. Men er bange for de holder alle mine skattepenge tilbage. Der er jo stadig lidt til de bliver udbetalt. 

Anmeld Citér

20. februar 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jeg har ikke kunne komme igennem til SU styrelsen i dag desværre. Men jeg tror du har ret. Ville bare være nemmere de vare sløjfede kravet og jeg så bare fik et klip SU til marts. Men jeg må se ad. Men er bange for de holder alle mine skattepenge tilbage. Der er jo stadig lidt til de bliver udbetalt. 

Lige præcis det der har jeg prøvet. Totalt cirkus. 

det endte nemlig med at mine skattepenge blev tilbageholdt, og så brugte de dem til at betale su tilbagebetalingskravet.

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym

Hej. Jeg har lige oplevet det samme. Du skal betale din su for hf tilbage. SU’en er hver for sig hvis du forstår. Når man fx er kommet ind på videregående uddannelse står det regestrede inde på min su, og derefter kan man søge. Så man skal lidt se på det som to forskellige kontoer  som en anden skriver 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

EKAB skriver:

Lige præcis det der har jeg prøvet. Totalt cirkus. 

det endte nemlig med at mine skattepenge blev tilbageholdt, og så brugte de dem til at betale su tilbagebetalingskravet.

Fik du så dobbelt SU klip den ene måned? Jeg er jo startet her i februar, så er jo berettiget SU for den måned. Så tænker jeg at bruge den ekstra SU i marts på at betale tilbagebetalingskravet nemlig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.