Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:
Jeg er ved at køre min dreng på 2 år og 10 måneder ind i en børnehave. Han er meget stille og genert af sig og kommer lige fra dagplejen, så det er en voldsom oplevelse for ham og jeg kan mærke, at det tærer på ham.
Han er der fra 8 til 14:30/15.
Jeg har hele tiden fået de råd med, at han skal være der så meget så muligt og ikke have fridage, så han kan få en god fornemmelse af at høre til, af hverdagens rutiner osv. Derfor er han der også til efter frugt...
Men jeg ville bare så gerne give ham nogle fridage måske 1 gang i ugen, hvor han kan lade op herhjemme og sunde sig lige i starten. Og min "mavefornemmelse" siger også, at det ikke ville skade - at han så kommer tilbage med fornyet energi og jeg ved, at han har haft en god dag, for derhenne er de for få voksne, og der er lige starter 5 andre nye børn og min stille dreng, glider nok lidt i baggrunden.
Hvad siger I? Har I erfaringer med det?
Jeg ville sige at han skal have kortere dage, alt efter hvor længe han sover. Hvis han stadig er i indkøring er det lange dage for sådan en lille størrelse et nyt sted, især hvis han er genert.
Hvornår startede du indkørslen?
Aflevere ham kl. 9, ingen grund til at han er der fra 8 til 15. Synes også godt at du kan hente ham før frugt.. Bare at han er der formiddag, hvor de laver ting, så han kan være sammen med de andre børn og lære dem at kende.
Jeg tror at de mener at han skal være der så meget, fordi han er genert og de er bange for at han vil have svært ved at finde nogen at lege med, hvis han ikke er der så meget. Leger han med andre børn?
Hvis det tærer på ham, synes jeg helt sikkert du skal give kortere dag, en fri dag en gang imellem.
Anmeld
Citér