Erfaring med hjemmefødsel søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.767 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar 2020

Anonym trådstarter

Min første fødsel varede under fire timer fra første murren til vi havde vores barn hos os. Alt i alt:

4 cm åben til fødsel: 1 time

Vandafgang til fødsel: 10 minutter 

Presseveer: 4 minutter, 2 stk.

1. grads bristning, mistede 250 mL blod

Derfor overvejer jeg at føde hjemme næste gang, selvom der selvfølgelig ikke er garanti for, at anden gang også går hurtigt.

Hvad er jeres erfaring med hjemmefødsel og jeres erfaring med varighed på anden ift. første fødsel, jer andre med hurtige fødsler?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2020

baby_drømme

Anonym skriver:

Min første fødsel varede under fire timer fra første murren til vi havde vores barn hos os. Alt i alt:

Derfor overvejer jeg at føde hjemme næste gang, selvom der selvfølgelig ikke er garanti for, at anden gang også går hurtigt.

Hvad er jeres erfaring med hjemmefødsel og jeres erfaring med varighed på anden ift. første fødsel, jer andre med hurtige fødsler?

Jeg fødte vores anden dreng hjemme. Ikke fordi første fødsel var hurtig, men fordi jeg havde hørt godt om hjemmefødsler, roen, egne omgivelser og dét at man ikke skal ud og køre til og fra hospitalet.

Jeg kan varmt anbefale hjemmefødsel, hvis man selv føler sig tryg ved det - jeg havde en fantastisk oplevelse selv og hvis vi skal have én mere, bliver det også ved hjemmefødsel.

Anden fødsel havde længere optakt end første fødsel, men ellers det gik meget hurtigere med presseveerne anden gang 

Anmeld Citér

17. februar 2020

Anonym trådstarter

baby_drømme skriver:

Jeg fødte vores anden dreng hjemme. Ikke fordi første fødsel var hurtig, men fordi jeg havde hørt godt om hjemmefødsler, roen, egne omgivelser og dét at man ikke skal ud og køre til og fra hospitalet.

Jeg kan varmt anbefale hjemmefødsel, hvis man selv føler sig tryg ved det - jeg havde en fantastisk oplevelse selv og hvis vi skal have én mere, bliver det også ved hjemmefødsel.

Anden fødsel havde længere optakt end første fødsel, men ellers det gik meget hurtigere med presseveerne anden gang 

Tak for dine erfaringer 

Anmeld Citér

17. februar 2020

Tystys14

Anonym skriver:

Følger lige med da jeg også ønsker en hjemmefødsel 

Anmeld Citér

17. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Jeg har tre børn og det er gået hurtigere for hver gang. De to første fødte jeg på hospitalet og den tredje hjemme. Det tog kun lidt under 3 timer derhjemme. Vandet gik i øvrigt som det første hos mig alle gange. Desuden valgte jeg det, fordi jeg rigtig godt kunne tænke mig oplevelsen. At der er mere ro derhjemme og man bestemmer ligesom bare selv. Man kan bare blive liggende i sengen, hvis det er der, man er. Og derudover har det, for mig, været rædsomt at køre i bil fra hjem til hospital de to første gange. Måtte bede manden om at køre virkelig forsigtigt. Ved tredje fødsel skulle jeg slet ikke tænke på det.

Vi endte dog alligevel på hospitalet efter fødsels, da mit barn havde svært ved at trække vejret ordentligt, da skulderen sad lidt fast. Men på trods af det, syntes jeg, at det var overvejende en positiv oplevelse. Opholdet på hospitalet brød jeg mig mindre om efterfølgende. Det hele gik som det skulle, men det var bare ikke rart at være der. Jordemoderen ved også, hvornår de skal ringe efter ambulancen, hvis det er 

Anmeld Citér

18. februar 2020

Miti's mama

Ikke helt hjemme, men privat klinik som virker ligesom hjemme (bare uden oprydning ). Pga renoveringer mv på det nærliggende hospital havde vi over 1 time til nærmeste hospital og vi kunne risikere at blive sendt videre til det næste hvis pladsen var trang. Så vi valgte en privat klinik i området (vores lejlighed er for lille). Det var en meget bedre oplevelse end hospitalet.

Eneste detalje jeg vil nævne! Sørg for at jordemoderen tjekker barnet grundigt! Det gjorde vores ikke og hun gik derfor udiagnosticeret med stramt tungebånd i næsten en uge inden at hjemmesygeplejersken kom. Herefter endnu en uge inden at den lille fik CPR nummer kom (det hele skulle postes med brev) og en læge ville tage hende. Det smadrede amningen desværre og var ekstremt stressende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.