Hyperemesis gravidarum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar 2020

Anonym trådstarter

Ja, det har jeg. Det startede 5+0 og jeg er stadig kun 8+4. Er i forvejen slank og har tabt mig 3-4 kg., kan intet holde i mig og er helt ør og sløv af at kaste op og kaste op og kaste op og altså ikke få nogen næring. 
Mit issue er så, at jeg er universitetsstuderende, og en sygemelding vil derfor kun gå ud over mig selv og forkorte min barsel med et halvt år. Hvad har I andre studerende gjort? Jeg er desperat efterhånden, for der er højst sandsynligt mange uger endnu sådan her.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu var jeg kun i gang med en ungdomsuddannelse, men min løsning på sygemelding pga graviditet blev at melde mig ud af uddannelsen og blive sygemeldt på uddannelseshjælp. Jeg er fortsat på uddannelseshjælp under min barsel, og bagefter starter jeg op på skolen igen.

Anmeld Citér

16. februar 2020

Anonym

Jeg føler med dig . Jeg lider af det samme og er i uge 10 jeg er sygemeldt 4 uger på uddannelsen . Men jeg ved godt at det bliver ved med opkastning osv indtil jeg er uge 18 fordi jeg har haft det samme med min søn . 

Anmeld Citér

16. februar 2020

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Nu var jeg kun i gang med en ungdomsuddannelse, men min løsning på sygemelding pga graviditet blev at melde mig ud af uddannelsen og blive sygemeldt på uddannelseshjælp. Jeg er fortsat på uddannelseshjælp under min barsel, og bagefter starter jeg op på skolen igen.

Det er ikke en mulighed for mig at droppe ud, og jeg er desuden ikke berettiget til uddannelseshjælp. Men tak for svar 

Anmeld Citér

16. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg føler med dig . Jeg lider af det samme og er i uge 10 jeg er sygemeldt 4 uger på uddannelsen . Men jeg ved godt at det bliver ved med opkastning osv indtil jeg er uge 18 fordi jeg har haft det samme med min søn . 

Nøjes du så bare med et halvt års mindre barsel i den anden ende, eller hvordan løser du det med sygemeldingen? Jeg er nemlig ikke interesseret i kun at have 6 mdr. barsel, hvoraf kun 5 vil være med mit barn. Jeg har også en i forvejen, og det var det samme, så jeg forventer som dig at det varer meget længere end de vanlige 12 uger 

Anmeld Citér

16. februar 2020

Bettinnie

Hvis du har en sygemelding fra din læge, kan du jo ansøge om tillæg af Su-klip.

Så du skal blot modtage almindelig SU nu og så søge tillæg af klip og derefter har du stadig dine fødselsklip til at holde barsel for.

Anmeld Citér

16. februar 2020

Anonym trådstarter

Bettinnie skriver:

Hvis du har en sygemelding fra din læge, kan du jo ansøge om tillæg af Su-klip.

Så du skal blot modtage almindelig SU nu og så søge tillæg af klip og derefter har du stadig dine fødselsklip til at holde barsel for.

Ja, det var også min første tanke, da lægen uden problem kan lave sygemeldingen, da det er væskedrop og hele molevitten der skal til igen denne gang. Dog ændrer det ikke på, at barsel stadig kun bliver 6 mdr., for forårssemestret vil jo også være forårssemestret næste år. Så hvis jeg bliver sygemeldt nu, så skal jeg starte til februar igen uanset hvor meget SU jeg får

Anmeld Citér

16. februar 2020

Bettinnie

Er det fordi dit studie er opbygget med fast struktur, så du ikke kan starte op til efterår 2021?

For du kan jo godt modtage almindelig SU under din sygemelding og så starte din barsel op når du føder.

Men det må du jo snakke med din studievejledning om.

Anmeld Citér

16. februar 2020

Anonym trådstarter

Bettinnie skriver:

Er det fordi dit studie er opbygget med fast struktur, så du ikke kan starte op til efterår 2021?

For du kan jo godt modtage almindelig SU under din sygemelding og så starte din barsel op når du føder.

Men det må du jo snakke med din studievejledning om.

Havde ikke tænkt på studievejledningen, det må jeg prøve  Ja, der er fast struktur i den forstand, at vi kun har sommerstart, så jeg kan ikke tage efterårssemestret i foråret og omvendt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.