Alkohol og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2020

Anonym

Tillykke med graviditeten 

Jeg har ikke den vilde forstand på alkohol og fostre men jeg kan fortælle at min mor drak da hun ventede min søster og jeg. Vi lå og svømmede rundt i vodka (ironi kan forekomme). 

Jeg har ingen gener den dag i dag ovenpå hendes misbrug, men min søster har astma, mental retardering og var meget tæt på et dø da hun var 3 uger, men om det var pga alkohol tør jeg ikke svare på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle, 

Jeg har netop lige opdaget, at jeg venter mig. Jeg var fortvivlet omkring graviditeten, og vi havde egentligt besluttet os for at få en abort, da vi ikke synes det var det rigtige tidspunkt, fordi jeg i starten af graviditeten drak og røg. Jeg fandt først ud af, at jeg var gravid, da jeg var 8(i dag 9 uger) uger henne, og jeg har jo drukket både nytårsaften og op til flere gange efter på byture. Men da jeg fandt ud af det, så var det selvfølgelig slut. Men det er en af de “store” grunde til, at jeg overvejer at få en abort. Jeg er så bange for, at fosteret har taget skade, og så har jeg så dårlig samvittighed over, at jeg har udsat mit “barn” for det. 
Er der nogle af jer, der har stået i samme situation som mig? Er det en reel grund for at få en abort? Jeg vil så gerne have det, jeg har altid ønsket børn. Men jeg vil ikke sætte et barn til verdenen, der har fået en alkoholskade eller lignende. Så mødre, drak i før i vidste det? Gik i, i byen og fyrede den af? Dansede, gik sent i seng, spiste dårligt mad og alt det der kommer efter en aften ude, uden jeres fantastiske børn tog skade, eller som endte ud i en SA? eller måske for tidligt født?  
Jeg ved ikke om det er hormonerne, eller hvad det er. Men jeg kan bare ikke slippe tankerne. Så please del jeres erfaringer! 

Hilsen den kommende mor, med den meget dårlige samvittighed 

Hej med dig

Stort tillykke med graviditeten!

Sandsynligheden for, at du har skadet dit barn alvorligt er altså ikke særlig stor. Jeg tror der er rigtig rigtig mange, der står i din situation, og der er ikke ret mange børn der bliver født med alkoholskader. 
Jeg synes virkelig ikke, du skal få en abort på grund af det. I gamle dage havde man jo ikke anbefalinger ang. alkohol og røg, og der blev altså født masser af sunde og raske børn alligevel. Selvfølgelig er det da ikke ligefrem godt, at du har været til fester og har røget. Men hvis du stopper med det nu, så ville jeg ikke bekymre mig.

Jeg har også været til fest og drukket, før jeg vidste jeg var gravid ved begge mine børn. De er sunde og raske. Jeg var ikke helt så langt henne som dig, men jeg er sikker på, det nok skal gå ������

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.